A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Skoda » Felicia (1994-2001)

Felicia Pick Up 1,3Lxi 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Törperős 2

Szöveges ítélet

Autómat 1996.10 havi gyártású. A Skoda Kvasnyi-ban Szerelő üzemében látta meg a napvilágot. PickUp-ok között ez az első sorozatból való autó. Idehaza egy budapesti vállalat használta, majd egy magán ember vásárolta meg 7,5-8 évesen. Az autómat 9 évesen vásároltam meg 173183km-rel. Az első próbaúton már jó benyomást keltett pozitív tapasztalatokat szereztem róla. Igaz az utunk vég állomása egy szerviz volt ahol az autót felhibáztattam a tulajdonos jelenlétébe. Hibái: Ködfényzáró nem világított, jobb oldali hátsó kereket nem fogta a kézifék, tolatólámpa nem világított a tolató gomba hibájából. Azután kértem a motor kompressziós vizsgálatát, amely az első három hengerben jó eredményeket mutatott, de a negyedikben csak a fele volt az előirtnak. Tulajjal megbeszélve a hibát kijavította egy szelepcserével és egy hengerfejtömítéssel ezek után a motor újra erőre kapott. Ezután ért a meglepetés, mert az adásvételkor minden általa elvégzett szerelési munkáról számát és a felhasznált alkatrészekhez garanciát adott az adásvételi szerződés mellé. Jól kihasználható a raktere munkám miatt erre szükségem is van. A tornyok rozsdásra hajlamosak 2 évente újra alapozni, festeni kell, Raktér tágas és magas. Teljesen fém építésű oldala a raktérnek csak a tető üvegszálas műanyag. Ez csak az első szériákra jellemző utána teljesen üvegszálas műanyag puttonyt építettek rá, (üvegszálas műanyagból épített puttonyoknál a nehéz dolgok szállításánál vigyázni kell vele, mert könnyen kiüti a rakomány az oldalát.) Vásárláskor érdemes megnézni a gumiszigetelést, ha első szériás autót kínálnak eladásra, mert külön darabból van építve a puttony gumiszigetelése elérhetett így víz szivároghat a raktérbe. A tervezésnél jól átgondolt csomag/rakomány, rögzítési pontokkal látták el a rakteret. Nem sok helyet vesznek el a raktérből a kerék dobok. Legnagyobb hibája, hogy a raktér ajtói kicsapódáskor hajlamosak betörni a hátsó lámpabúrát. Váltókar kissé lötyögős ennek ellenére könnyen kapcsolható, bár kissé rövid az első fokozat melyet csak a motor pörgetésénél lehet észrevenni. Nagyon jó az úttartása a futóműnek. Könnyű a kormázás szervo nélkül is jól reagál minden kormány mozdulatra, bár álló helyzetből való vagy szűk helyeken, manőverezésnél elég nehéz a kormány tekerése. Álló helyzetből való manőverezésnél, ha sikerül is eltekerni és elengedjük a kormányt, visszaáll eredeti állásába. A kormány állása kissé fura volt elsőre, de hamar hozzá lehet szokni. Fékek kissé gyengék, ha teljesen terhelve van, hajlamosak a melegedésre. Hasznos terhelhetősége 550kg. Tapasztalatom szerint néha túlterhelve is könnyen viszi a 600-750Kg-ot. Karosszérián kisebb rozsdafoltok jelenek meg, melyek idegesítőek gittelés nem sokat ér mert hamar újra megjelelnek. Főleg a hátsó kerékjárati ív hajlamos rozsdásodásra, egyetlen gyógymód az új javító ívek javítjuk ki és megfelelően alapozók és festjük le. Nagyol jól tartható 90-110Km/h sebesség vele még terhelten is fogyasztása 9-9,5l/100km vegyes használatban. Nekem a pesti dugókban hamar melegszik a hűtőfolyadékom ekkor hangos a ventilátor, ilyenkor 90-95C-ra is felmelegedik. 10000km futás teljesítmény után motorolaj és szűrők cseréje ajánlatos. 90000km futás teljesítmény után pedig a vezérmű lánc cseréje az esedékes. A biztonsági övek hajlamosak a beragadásra-elakadásra, gyógymódja amihez, kell egy kis kézügyesség azért, de a lényege, hogy kiveszed, szétkapod, kitakarítod, megolajozod valami nem csöpögő dologgal (WD-40) majd egy kicsit jobban "felhúzod" a visszahúzó rugót, és úgy rakod össze.
Ne húzd túl nagyon, mert akkor nem engedi ki teljes hosszában az övet!
Kiválóan be lehet állítani az övek magasságát, amelyek automata biztonsági övek. Ergonómiai szempontokból könnyen elérhető minden kapcsoló szerv a műszerfalon. Nekem a legjobban a nyomógombos lámpakapcsolók tetszenek. Szerintem a felhasznált műanyag elemek kellemes tapintásúak, ma is megállják a helyüket. Az óra kicsit nagy és inkább lehet volna helyette fordulat számmérő.(Későbbi szériájú személyautóknál már találni fordulatszámérőt is) Kissé kicsi a kesztyűtartó és nehezen jár a kesztyűtartó fedele, de jónak találom az ajtók oldal zsebeit. Az ülések oldaltartása jó deréktámasza is, de lehetne hosszabb az ülések ülőlapja. Hosszú távon kissé kényelmetlené válnak az ülések. A kárpitozása jók csak hamar koszolódnak és kissé durvának találom az ajtók könyök támaszainak kárpitozását. A belső térnél említeném meg, hogy más típusokkal ellentétben itt teljesen el vagyunk zárva a raktértől, így nincs a szokásos felerősödött menetzaj és gyorsan be is lehet fűteni a fülkét, köszönhetően a kicsi légtérnek. Kiváló az autó fűtése, mely gyorsan és hatékonyan végzi a dolgát, Siemens tervezte az autó számára.

Értékelés:
Be-és kiszállás: Az első ajtó nyílásszöge megfelelő, be-és kiszállásnál nagy a fejmagasság. Az ajtó nyitásához kicsi erő kell.

Csomagtér: Személygép kocsiknál: A két gázrugós csapóajtó felnyitásával könnyen hozzáférhető. Térfogata megfelelő az alsó közép kategória átlagának. A rakfelület az osztott hátsó üléstámla ledöntésével egyszerűen megnagyobbítható
Pickup-nál: 180 fokban nyithatók az ajtók jól pakolható tér ötletesen megoldott az áru vagy csomagok rögzítése. A raktér teljes egészében kimosható, amit a padlón lévő kis lefolyók is jeleznek. Csomagtér méretei: Hossza: 1575 mm
Szélessége: 1370 mm
Dobok közötti szélessége: 1017 mm
Magassága: 1400 mm
A raktérfogata: 2m3

Belső zaj: Igen alacsony zajszint. Csekély a szél zúgása. Jól szigetelt motortér melyet poliurtán habbal szigeteltek le. Minimális rezgés a motor térből nem zörögnek a műanyag belső elemek (pedig 185000 km-t futott az autóm.) 90-100km/h sebességnél szinte észrevehetetlenül dolgozik a motor. A futómű kiválóan nyeli el az úthibákat, és kevés az úthibákból származó belső zaj.

Kilátás: Nagy ablakfelületekből jó a kilátás. A külső tükröknek kicsi a holttere. Pickup-nál pokolian nagy segítséget jelent az utasteret elválasztó hatalmas felületű üveg így nagyon jó hátra a kilátás.

Alapkarbantartás: Könnyen nyíló motorház fedél. Jól hozzá lehet férni a nívópálcához és az olajbeöntő nyíláshoz. A szélvédő mosó tartály is könnyen feltölthető

Motor:
Négyhengeres soros benzinmotor, elöl keresztben beépítve, hengerenkénti szelepszám: 2, OHV-vezérlés (overhead valves alul vezérelt, felül szelepelt) szelepvezérlésű. Lökettérfogat 1289cm3, furat 75,5 mm, löket 72mm. Sűrítés: 9,7:1.
Maximális teljesítmény 50KW (68LE) 5000/fordulat/percnél, 100Nm 3750/min.
Bosch Mono Motronic egyfúvókás, elektronikus vezérlésű szívócső-befecskendezés. Mikroprocesszor vezérlésű, érintkező nélküli gyújtás.
Generátor 14V 770W
Akkumulátor 12V 44Ah
Esőkerék-hajtás
A motortömb nyomásos öntései készült vékonyfalú, alumíniumötvözetű öntvény.
A forgattyús tengely kovácsolt acél. A motortömbben három vékonyfalú, alumínium-ón ötvözettel bélelt acél csapágycsészében van ágyazva.
A lendkerék öntöttvasból készül, az indítómotor részére fogas koszorú van rásajtolva.
A vezérműtengely kovácsolt acél. A motortömbben jobb oldalon helyezkedik el, három csapágyban van csapágyazva, és a forgattyús tengelyről kettős görgős lánccal és lánckerekekkel van hajtva. Himbák, szelepemelő rudak és szelepemelők közvetítésével működteti a hengerfejben levő szelepeket.
A hajtókarok kovácsolt acélból készülnek. A hajtókarszemben bronzpersely, a hajtókarfejben alumíniumón ötvözetű csapágybélései ellátott csapágycsészék vannak.
A hengerperselyek különleges szürkeöntvényből készülnek, önállóan vannak a motortömbbe behelyezve és kiegyenlítő alátétekkel vannak tömítve.
A dugattyúk anyaga könnyűfém öntvény. A dugattyú közép részére acélszalag van beöntve, amely csökkenti a hőmérséklet függvényében keletkező hő tágulást. A dugattyúk három dugattyúgyűrűvel vannak tömítve a hengerperselyben.
A hengerfej alumíniumöntvény, az összes henger részére közös, nyolccsatornás, a szelepülések és a szelepvezetők bele vannak sajtolva. A szívó- és kipufogószelepek vezetőire tömítőgyűrűk vannak felsajtolva, amelyek megakadályozzák a motorolajnak a tüzelőtérbe és a kipufogó berendezésbe jutását.
A motor kenése túlnyomású, és főáramkörű olajszűréssel van ellátva. A hengerperselyek fala és a vezérműlánc kenése szóró olajozással történik, a forgattyús- és vezérműtengely csapágyainak és a himbatengelynek kenése túlnyomásos olajozással történik. A többi alkatrész kenése csepegő- vagy szóró olajozással van megoldva. Az olajhűtő (különleges kivitel) a vezérműfedélen levő olajszivattyú nyomócsöve és a fő olajcsatorna közé van beiktatva.
Az olajszűrő különleges szűrőpapírból készül és lemezházban található. Közvetlenül az olajszivattyú nyomócsöve után és a fő olajcsatorna elé van beiktatva a kenőkörbe.
Az olajteknő acéllemezből van sajtolva. Egyidejűleg tárolja, közben a felülete hűti a motor olaját. A levegőszűrő különleges szűrőpapírból készült száraz betéttel van ellátva, a motor felett van elhelyezve. A levegőszűrő háza a szívócsonkkal együtt a szívás zajcsökkentő szerepét tölti be. A levegőszűrőben egy termosztát szabályozza a beszívott levegő hőmérsékletét. (levegő előmelegítés)
A motor hűtése folyadékos, zárt rendszerű, a hűtőfolyadék kényszer keringtetésű. A rendszer zárt, túlnyomásos, kiegyenlítőtartáilyal. Áramlásszabályozó termosztát és hő kapcsolóval ellátott elektromos ventilátor szabályozza a hűtést. A hűtési rendszert állandóan fagyálló hűtőfolyadékkal kell üzemeltetni.
A hűtőfolyadék-szivattyú önálló házban van a motortömbön. A generátorral együtt a motor forgattyús tengelyéről ékszíj hajtja. A befecskendező egység Bosch gyártmányú, központi befecskendezésű, Mono-Motronic típusú.
A szívógyűjtőcső alumíniumöntvényből készül, és a motor hűtőrendszerébe iktatott előmelegített a hűtőfolyadék melegével melegíti elő az elégetendő keveréket. A kipufogó-gyűjtőcső szürkeöntvényből készül.
A gyújtás elektronikus. A megszakító érintkező nélküli gyújtáselosztó hajtása a vezérműtengelyről, csavarkerékkel történik. Befecskendezéses motornál a gyújtást elektronikus vezérlőegység vezérli. A karburátoros motornál a gyújtáselosztó röpsúlyos és vákuumos előgyújtás szabályozóval rendelkezik, és benne induktív szinkronizáló impulzusgenerátor van elhelyezve.
Megjegyzés: Az első henger a gyújtáselosztónál van. A hengerek jelölése a lendkerék felé a gyújtógyertyák nyílásainál levő kiemelkedő öntött számokkal történik. A gyújtási sorrend 1-3-4-2. A vezérműtengely a vezérműfedél felől nézve jobbra forog.
Nekem még Favorit motoros könnyűfém blokkom van beépítve. Olcsó alkatrészek melyeket könnyen be lehet szerezni bármelyik autósboltban.


Tudomásom szerint a: Favorit motorja VW fejlesztés, de szögezzük le rögtön: Köze nincs hozzá a VW-nek. A VW a későbbi Favoritokra (135) rakott egy katalizátort, kicserélte a belső teret, és felragasztott egy VW System emblémát. Nagyjából ennyi. Ezek a motorok kerültek később a Feliciákba igaz Mikroprocesszor vezérlésű, érintkező nélküli gyújtással és injektorral kiegészítve.
Ami a lényeg: Ezzel a motorral gyártottak anno farmotoros Skodákat, méghozzá 135L, 135 GL, 136 L, 136 GL néven a szedánokat, és Rapid 135, ill. Rapid 136 néven a kupékat. Volt belőle még injektoros változat is, ezek 135 GLi, és Rapid 135 Ric néven futottak.

Erőátvitel: Egytárcsás száraz tengelykapcsoló tányér rugóval, azbesztmentes súrlódó betétel. Ötfokozatú váltómű, áttételek: 3,31; 1,91; 1,26; 0,93; 0,72; hátramenet:2,92. Tengelyhajtás áttétele 4;16

Futómű: Független kerékfelfüggesztés. Elöl McPherson rugóstag alsó háromszög keresztlengőkarral, hátul lengőkarok és haránt stabilizátor. Hidralikus, kétkörös fékrendszer tandem főfékhengerrel, depressziós rásegítéssel, statikus nyomáskorlátozóval a hátsó kerékre. Elől tárcsafék 236mm, hátul dobfék 200mm. Fogasléc kormánygép. Gumiabroncs: 165/70R13T

Méretek és tömeg: Nyomtáv elöl/hátul 1420/1380 mm, fordulókör átmérője10,5 m. Menetkésztömeg: 950kg
Megengedet össztömeg: 1510kg
Teherbírás: 550kg

Mérési adatok: Menetteljesítmények gyorsulás: 0-100 km/h 15,1 s
0-400 m-re 19,0 s
0-1000 m-re 36,5 s

Gyorsulás kapcsolás nélkül: 60-100 km/h-ra (3./4./5) 9,8 13,7 24,4s
80-100 km/h-ra(4./5.) 25,1 31,6s
Legnagyobb sebesség: 149 km/h
Fékút: 100km/h-ról (hideg fékkel) terheletlen autóval 52,3 m
terhelt autóval 60,5 m

100km/h-ról (meleg fékkel) terheletlen autóval 56,1 m

Üzemanyagfajtája: 95 oktánfajtája

Üzemanyagtartály térfogata: 42liter

Alváz és tetőszerkezet: Skoda Favorit erősített kivitele

Felszereltsége: Ködlámpa, Központzár, 4 küllős kormány, egyedi fa betétek a műszerfalon, több funkciós könyöktámasz, külső-belső hőmérő-óra, intervallumkapcsolós ablaktörlők. Gyári Blaupunkt Boston CC22 rádiósmagnó

Érdekeségek az autó tervezéséről fejlesztéséről.

A Bertone stúdió által tervezet Favorit ék alakú jellegével jó kiinduló alapot jelentett a stilisztikai kifejlesztéséhez. Az autó tervezése és fejlesztése 3 évet vett igénybe.
A karosszéria formatervét Mlada Boleslav-i szakemberek munkáját dicsérik, de az alap- formákat Wolfsbugban Peter Knapp fektette le. Az autótervezésekor a CAD/CAM számítógépes tervezést alkalmazták ez volt az első ilyen módon tervezet Skoda.
A VW konszern vezetősége két tanulmány tervet készített a Cseh terv: letisztult forma világot képviselte, míg a Német terv a márka identitását hangsúlyozta jobban. 1991-ben mindkét tervet Wolfsbugban a két forma tervező csoport jelenlétében zsűrizték és a német tervet választották ki. Habár a Skoda autótípusainak történetében nem képviseltek egységes forma tervezési stílust az MB-1000 óta, így egyetlen egy forma elemet sem örökölték egymástól. A Feliciától kezdve törekedtek a jobb márkaazonosításra.

1993 júliusától Hans Gunnar Folkessen okleveles mérnök csatlakozik a Skoda fejlesztő csapatához. Vezetése alatt a teherhordó vázszerkezetet, ajtókereteket, tető oszlopokat megerősítik és javítanak az ajtók oldal védelmén.
Átdolgozzák a McPherson rendszerű felfüggesztés geometriáját: a kerékdőlés +20 szögperc volt most -30 szögperc lett. Hátsó futóműbe torziós stabilizátort építenek be.
A szélcsatorna kísérletek során mosósításokat hajtanak végre a kocsi karosszérián és így elérték a 0,34-es alaktényezőt.(Személyautóra vonatkozik az alaktényező adata.) A Favorithoz képest 15mm-rel szélesebb és 40mm-rel hosszabb lett a Felicia.
1993 végén teljesen átalakították a műszerfal vonalait mely így áttekinthetőbbé vált.
Az autó kísérleti és számítógépes szimulációkat a Porsche végezte el. Átdolgozzák a lökhárítókat, amelyek 5km/h ütközést alakváltozás nélkül visel el.
Az autó klimatikus vizsgálatait Észak-Skandináviában, kalahári sivatagban és a Volkswagen bázisán Dél- Afrikai Köztársaság végezték el.
Az autót 1994 szeptemberében kezdik a gyártását október 17-től Mlada Boleslav-ban beindul a szériagyártás.
Mlada Boleslav-ban 2001 július 20. állítják le a gyártást.
1995 tavasza óta Magyaroszágon 21836 darab Skoda Feliciát értékesítettek, világszerte 1,4 millió darab talált gazdára.

Modellfrissítés

Az 1994-ben bemutatott Skoda Felicia elérkezett a modellfrissítéshez. A legszembetűnőbb változás az orr-részt érintette: az Octaviához hasonló szögletes fényszórókat és krómozott hűtőmaszkot kapott a kis Felicia. B-oszlopokat feketére festették, így az oldalsó üvegfelületek messziről összefüggőnek látszanak. Újdonság még a kétszínű műszerfal és a Volkswagen-rendszerű, szimmetrikus kulcs.


Bátran merem ajánlani az autó típust mindenkinek jó tapasztalataim, vannak vele.
Éves kötelező biztosításom 60300 Ft Allianz-Hungáriánál.

Hibalista

- Az autó meghibásodási: Az első 2000km-ren gyorsan jöttek ellő először a generátor ékszíja szakadt el. Majd a félig működő képes kézifék is berohadt, majd szélvédőmet is betörték. Majd a hibák sora hirtelen meg állt. 185000km táján vettem észre, hogy nehéz első sebességbe és hátramenttet kapcsolni. Majd Pesten a 17. kerületben kuplung tárcsa szakadásával végződött. Bár én félve attól, hogy esetleg megsérülhetett a kuplung szerkezet ezért ezt is ki cseréltetem. Műszaki vizsga előtt cseréltettem ki a jobb oldali küszöböt, melyen egy korábbi sérülés nyoma volt látható és a hátsó ball és jobb oldali sárvédő íveket kelet javítatni. Ezután telibe festettem. - Mivel nem tudom mikor cseréltek benne utoljára vezérmű láncot én, lecseréltettem, különben is azt olvastam Feliciáknál 90000km-után érdemes cserélni, mivel nincs láncfeszítővel ellátva, így spannolni sem lehetséges. - Mostanában reggelente nem volt hajlandó elindulni vagy nehezen indult, mert nem kapott gyújtást, először szimplán csak gyertya cserével minden gondom megoldódót majd 2-3 nap múlva újra jelentkeztek a hiba, a rotor csere következett ezek után vidáman mentem munkába hisz úgy gondoltam most már minden rendben, de este ismételten nem indult. Újra szerviz egész gyújtás rendszer átvizsgálva a trafóra terelődött a gyanú, és ez volt a hiba forrása. - Kiváló magyar utak jellemzik az országunkat, nos én is találtam egy szép kátyút magamnak a következményei jobb oldalon cseréltetni kellett a kerékcsapágyamat és a féltengely csuklómat bár a felnibe is keletkezet egy jókora nyolcas. - - Kézi fékbowden 1998Ft - Kuplung Szett 24000Ft - Jobb oldali hátsó lámpa bura 12000Ft - Légszűrő, Olajszűrő 3000Ft - Fagyállóval való feltöltés 3000Ft - Tolatógomba 2000Ft - Generátor ékszíja 2550Ft - első szélvédő 18000Ft - jobb oldali köszöbb 6750Ft - Bal oldali féltengelycsukló 9900Ft - Vezérmű lánc 13000Ft - Rotor 1034Ft - Gyertyák 8500Ft - Trafó 20000Ft - Középső féklámpa vezeték cseréje 700Ft - Jobb és Ball oldali Csapágy 25000Ft - Olajcsere, Olajszűrő, Légszűrő, Első fék betétek cseréje, Jobb oldali talpas csapszeg, Jobb oldali féltengelycsukló, újra festve a raktér 30000Ft - 2db Acél felni 9000Ft - Tesla elosztó vezetékek 2800Ft - Akkumulátor 15900Ft - Futómű beállítás 5000Ft - Bal és jobb oldali lámpaburák 12300Ft

Ide hordtam szervizbe

Magán szerelőhöz járok szerncsér ritkán hibásodik meg.

Értékelése: 10

Másik szerelő értékelése

A szakszervízekkel vígyázni kell mert lehúzósak.

Értékelése: 4

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 1996
Kényelem (8) Használati időtartam 3 év
Teljesítmény (6) Km vásárláskor 173183
Megbízhatóság (7) Vezetett km 25000
Szerviztapasztalat (7) Átlagfogyasztás 9 l
Előző autója? Citroen Bx 1,9 TRD Következő autója? Skoda Pick Up 1,9 vagy Skoda Praktik
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (6.9/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Skoda Felicia 1994 (1997 - 2001)

További ítéletek (270 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)