Sörgyári Capri csóka
Szöveges ítélet
Az előző gazdái által Meggyecskének keresztelt bordó Skodát tavaly április óta tudhatjuk állatkertünk lakójának. Amolyan igénytelen szürke csacsit szerettem volna, amihez nem kell nyúlni (és mások sem nyúlnak hozzá), különösebb flanc nélkül elvisz A-ból B-be és nem fizetjük ki a gatyánkat is a fenntartására. A két alternatíva: Skoda vagy Suzuki volt. A csehet választottuk, mert nagyobb és kényelmesebb, mint a Swift, na meg szeretjük Svejket. Cserébe jóval lomhább, mint a japán csacsi.
A hordár szerepet egészen az utóbbi időkig kitűnően teljesítette is: elvitt Zakopane-ba, Triesztbe, Prágába, Szófiába, volt, hogy a Budapest-Bécs-Budapest távot egy napon belül kétszer is megfutotta, sőt megjárta a Fekete-tenger partvidékét Constanza-tól a török határig (és haza is hozott), méghozzá zokszó nélkül. A rugózás viszonylag lágy, az ülések nem törik szét a derekat (főként ha beteszel egy kispárnát), és 120-ig még beszélgetni is lehet. A szédületes száguldást 154km/h-nál szabályozza le a fedélzeti számítógép. :)
(Egyébként tényleg van benne vmi computer, én sose láttam, de a szerelő mondta)
Ami gond:
- időnként felforr a hűtővíz (termosztát probléma volt legutóbb), igen kellemetlen félreállni a belvárosi dugóban. Tavaly nyár óta nem csinálta, de ezen a héten kétszer is megszívatott.
- eszi az olajat (valószínűleg szelepszár tömítetlenség, olajfolyás nem látszik) - sűrűn kell nézegetni a nívópálcát..
- nagy a fogyasztás. Télen városban 10,5 liter. (Nyáron azért jobb a helyzet, 6-8liter vegyes használat mellett)
- többszöri elektromos problémák. Mostanában állandóan lemerül az aksi, valószínűleg generátor, vagy valami zárlat (vagy mindkettő), most van szerelőnél. Fűtőventillátor leállt. Tavaly meg a feszültség szabályzó miatt rohadt le az autó Miskolc környékén. Gyöngyöstől hazáig vontattak éjszaka, gúvadt szemekkel, rettegve vártam, h megérkezzünk végre.
Ezekkel együtt azt mondom, hogy kifejezetten szerethető. Van tető a fejed felett, nem ázol-fázol a buszmegállóban és nem kell a vonathoz igazodni, ha netán a városhatáron kívülre akarnál keveredni. Ennél sokkal többet ne várj tőle. Autópályán, emelkedőn helyed a külső sávban. Egyébként elég tágas és kényelmes is (2-3 embernek persze). Én napközben egy 200 lóerős turbó Volvo V70-et vezetek munkaeszközként, de nem gáz este visszaülni a Felicia-ba. A zörgő műszerfal idegesít egy kicsit néha.
Véleményem: Ha kevés pénzed van, nyugodtan megveheted, és egész Európában annyi van belőle, hogy bárhol javítható (még Londonban is láttam).
Hibalista
- Legutóbb: generátor+fűtőventillátor+termosztát (akciós csomag, pusztuljon a férgese) - a szerelő most küzd vele
- De cseréltem már első lengéscsillapítókat, szilentblokkokat (bolgár utak kiverték), feszültségszabályzót. Ezen kívül a szokásos fékbetét, kuplung, olajcserék.
Ide hordtam szervizbe
Pásti Vili mester, Budafok - aki ismeri, tudja miért
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 1996 |
Kényelem | (4) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (3) | Km vásárláskor | 103000 |
Megbízhatóság | (6) | Vezetett km | 23000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | P126,VWJetta,Opel Corsa | Következő autója? | talán új Swift |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.7/10) |
