Skodri
Szöveges ítélet
Olcsó tágas autót kerestünk, így kategóriájában nem is nagyon volt ellenfele a kombi Feliciának. Családban volt egy 97-es LX-es Felicia, így a típus nem volt teljesen ismeretlen.
A kiszemelt gép egy 2000-es LXi Comfort változat volt ami egész kellemes extrákat tartalmaz a Felicia szintjén. Állítható magasságú vezető és utasülés, szervókormány, gyári térérzékelős riasztó, programozható intervallumú ablaktörlő, automata elektromos ablak elöl.
A lenti adattáblába csak egy fogyasztás értéket lehet beírni. Nekem a 7 liter, pontosabban 7.2 egy nagy átlag, amiben nagyrész városi autózás van. Pár adat amikor sok vagy kevés volt a fogyasztás.
-5.8 l - Csak országút (~250 km) max 100-as tempó
-6.5 l - 400 km fele autópálya 120 km/ó, másik fele főút 100-110 km/h
-7.1 l - Köln oda vissza full autópálya 130 km/ó, 5 személy teli csomagtartó
-10.0 l - Csak város télen 1 hónapon keresztül
Utólag szereltem bele gyári trip-computert. Csehországban az Apri nevű cég gyártja és árulja a mai napig. Jó kis kütyü. Kijelzi a pillanatnyi és átlagfogyasztást, átlagsebességet, tankban lévő üzemanyaggal még megtehető távolságot, tankban lévő benzin mennyiségét literben, elfogyasztot üzemanyag mennyiségét literben, külső hőmérsékletet (3 fok alatt figyelmeztet). akkufeszültséget. Méri az indulástól eltelt időt, és 2 óra vezetés után figyelmeztet, hogy ideje megállni pihenni egyet. Tapasztalataim szerint pontosan működött a fogyasztás-mérése. A számolt és a kijelzet érték között max 0.1 l/100 km eltérés volt. A szintjelzésének is lehetett hinni, az is +/-0.5 liter pontossággal mutatott.
Amint azt a fogyasztásadatoknál írtam, egyszer bevállaltunk vele egy kölni utat 5 személlyel, teljes csomagtartótöltettel. Simán bírta az utat, és meglepetésemre senki nem panaszkodott a kényelemre. A 97-es Felicában 2 óra után megfájdult a derekam, de ebben egyszer sem. talán ez a comfort üléseknek köszönhető amikben egy + deréktámasz van.
Az autó kombi mivolta miatt nagyon jól pakolható, amit tovább javít a 1/3-2/3 arányban osztott hátsó ülések kivehetősége. Egyszer 150 négyzetmérre való 2.7 m hosszú szalagparkettákat vittem vele gond nélkül. Amikor ketten mentünk nyararlni a bicikliket egy az egyben elnyelte. Nem volt szükség a kerekek kiszerelésére.
Meg kell említenem, hogy a fűtését nagyon jól megcsinálták abból a szempontból, hogy a legnagyobb hidegben is kb 2 km után már fújja be a meleget. Más autóknál csak lassabb melegedést tapasztaltam.
A motor látszólag egyáltalán nem ette az olajat. A betöltött 4 liter pontosan felső nívó szintet jelentett, ami megmaradt a követkeő olajcseréig. Mindezt úgy jópár 3-4 km-es városi menetben volt használva a kocsi.
Hidegen néha előfordult, hogy nem akart felpörögni a motor induláskor. A pillangószelep megtisztítása orvosolta a problémát.
A 68 lóerős hosszú múltra vissza visszatekintő motor nem tett lehetővé nagy gyorsulásokat, de az átlag autózás igényeinek maximálisan megfelelt. Előzéseknél csak olyan 90-100-as indulósebességnél kellet jobban meggyőződni arról, hogy van e elég távolság a manőverhez, egyébként nem volt probléma a gyorsulás. Önerőből óra szerint olyan 160-165-ös tempóta tudott felgyorsulni, de egyszer lejtős szakaszon 180-ig is ki lehetett lendíteni a mutatót.
Autópályán általában 120-al hajtottam, így a fordulatszámmérő mutatója pont a zöld sáv tetején 3500-on volt.
A fényszórói nem voltak a legjobbak röviden világítják meg az utat.
A Skodri lecserélésének oka, a légkondi hiánya + egy jó vételi lehetőség a követkenző autóra. Szerencsére közeli ismerős vette meg, így még látom párszor.
Összeségében egy szerethető praktikus autó némi kompromisszummal.
Hibalista
- -Fényszóró magasságállító nem működött, már akkor sem amikor megvettem
- -Generátor szénkefe rugó eltört
- -Jobb oldali elektromos ablakemelő akadt
- -Korrózió a csomagtérajtón az üveg alsó sarkainál.
- -Korrózió 6 év után a hátsó lökhárító feletti részen a sárvédőnél
- -Hátsó kerékcsapágy 80ezer környékén
- -Bal oldali gumiharang a keréknél szintén 80ezernél
- -Hátsó kipufogódob kilyukadt.
-
- -Őz elütés miatt jobb első fényszóró, és index. Mivel gyárilag Hella fényszórója volt, ezért Hellát vettem bele. Nem biztos, hogy megérte. Egy év után beázott.
-
- Fékbetétet cseréltettem benne elöl
- -olaj és szűrőcserék az előírtak szerint + 60ezres nagyszervíz
Ide hordtam szervizbe
-Skoda Wolf Székesfehérvár. 60ezres szervíznél bent lehettem az autó mellet. Ha nem szóltam volna a szerelőnek, akkor nem csatlakoztatja rá a computerre, és nem ellenőrizte volna a szelephézagot, annak ellenére, hogy a szervíztervben benne van. Olajat alkatrészeket mindig én vittem
Értékelése: 5
Másik szerelő értékelése
-Később olajcsere, csapágycsere, generátor javítás kisebb szervizekben. Olcsók, emberiek
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2000 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 42000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 54000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Uno Turbo i.e. | Következő autója? | Ford Mondeo Turnier |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.7/10) |
