Nem álmodom róla, de ébren jó
Szöveges ítélet
Azért választottam, mert olcsó, kis motorral rendelkező autót kerestem, ami elég nagy családi autónak. Egy egyévvel idősebb Eskort-ot akartam, de mire kinyitottam az ajtaját, hogy beüljek, és kipróbáljam, eladta a kereskedő. És rábeszélt a skodára. Nem bántam meg, olcsó, két gyerekkel a hátam mögött pedig nem szoktam utcai gursulási versenyeken indulni. A fene tudja, hogy mekkora a csomagtartója, de még sem a feleségemnek, sem anyósomnak, sőt még anyámak sem sikerült telepakolnia. (Az aglegényeknek - ez azt jelenti, hogy KVA nagy!). Egy IKEA ágyat is hazavittem vele, és pl. a gáztüzhely ki se látszott.
Nincsenek a kényelem tekintetében különösebb elvárásaim, sőt, még örültem is annak, hogy egy kicsit "németes" fapados, de megbízhatónak tűnő autóm van. Még nem állt meg alattam, és szerintem nem is fog. Inkább széthullik, ha ilyen ütemben rohad tovább 1-2 év és nem merek majd beleülni.
Ami bosszantó, pl. egyszer csak elkezdett fütyülni az autópályán a váltó, aztán kiderült, hogy az 1-es 5-ös fokozat csapágyait ki kell benne cserélni. Az addig pontos váltómat azóta a lámpánál néha nem sikerül működésre bírni, és a 3-5 kapcsoláskor csak a külung felengedése után, melyik sikerült. Aztán egy kicsit hangosabb lett, egyébként sem volt a suhanó halál (mert hogy az előző (Oltcit Club 11RM) autómat így hívták a barátaim -az elütött kóborállatok számára utalva ezzel). Nem hagyják magukat rábeszélni a váltó javítására, mert én még nem láttam olyat aki rendesen össze tudta volna rakni. Csere, akár bontóbol is (bár nem vagyok a bontott aklatrészek híve).
Kb. 3 havonta van valamilyen baja, apróságok, pl. megáll az utastér vebtillátora, amit 5000-ért megcsinálnak, de el kell vinni, ott kell hagyni, érte kell menni, ezek dacára még nincs az az érzésem mint a néhai Dáciámnál, hogy bármit javíttatok meg rajta összességében soha nem lesz jó.
A belső tér egyszerú, ocsmány de mindent kibíró (sáros cipő, fagyi, üdítő, "használt" pelenka...) műanyagokkal van tele, és minden működik (igaz nem egy pilótafülke).
Összességében meg vagyok vele elégedve.
Hibalista
- Váltó, hátsó kerékagy csapágy, féktárcsa(bár ezt szerintem úgy vettem, hogy hullámosra fékezték a gödrös utakon)
Ide hordtam szervizbe
AutoNet Kerepesi úti szervíz - Amit tudnak az megtesznek, csak mintha félnének megmondani az igazat, néha kamuznak, és ez egy kicsit zavar.
Értékelése: 9
Másik szerelő értékelése
Sheiling Ferecz
Értékelése: 7
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 1998 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 98000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 20000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | 1410 TX | Következő autója? | még nem tudom |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.9/10) |
