A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Skoda » Felicia (1994-2001)

Felicia 1,3 LXi 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Mindenkinek ilyen első autót

Szöveges ítélet

Mindenek elött tudni kell, hogy a kocsit ismerőstől vettem (bartátom barátjának a nőjé-é volt:)), szóval ismertem
az előtörténetét. Sajnos a bal elejét megnyomták, még a hölgynél, és a
bal első elemet cserélni kellett. Ez kihatott az autóra egész idő alatt. Sajnos a javítást a Téténynél végezték aminek az lett az eredménye, hogy nem alapozták le az elemet megfelelőlen így 2 év után megette a víz a kerékívet...A hűtő is szivárgott, raktam bele adalékot, ami elvileg a folyadékban keringve tömíti a lyukakat. Ezt meg is tette, viszont valamennyi mindig szívárgott belőle(évente 2 -3 dl) illetve fagyálló szaga volt minden nyáron. A szervízben azt mondták ez nem gond.
Szóval az autó teljesen rendben volt amikor megvettem, iszonyat egyben volt. (akkor még a Bartók Béla út macskaköves volt, ott is ment mint kés a vajon) Nagyon sokat mentem vele az első időkben, mivel a munkám megkövetelete a Miskolc - Szombathely -Debrecen távolságokat. Ezeket gond nélkül vette. Soha egyszer sem robbantam le vele. Amíg megvolt egyetlen egyszer nem indúlt: télen lemerült az aksi. Szóval az autó nagyon jó választás volt első autónak. Az ember, mivel nem volt benne szervó, megszokja, hogy ne tegyen felesleges mozdulatokat.
A 68le-s kivetel meg még megy is ha az ember nyúzza.
Igénytelen és olcsó jószág volt (téligumi, utángyártott alkatrészek). Megbízhatóan nyújtotta azt amit el lehet várni egy ilyen autótól. Végig szakszervízben javíttattam, csak 4 apróságot sufniműhelyben:
-termosztát, ez jó is lett.
-féktárcsák, fékpofák: mivel utángyártott volt, úgy nyikorgott nyekergett morajlott, hogy néha azt hittem szétszakad...
-középső és hátsó kipufogó: összehegesztették, de 1 év után alapjáraton olyan nyikorgó hangot adott, hogy azt hittem mindjár lerúgja magáról...viszont a gyári 60e helyett 15 ből megoldották
- első nap mikor megvettem, meghúztam, ezt sem csinálták meg jól, mivel onnantól kezdve beázott a hátsó ajtónál. (ázott a kárpit)

Állítom, hogy megérte végig szakszervízben szervízeltetni, mivel semmilyen válatlan probléma nem fordult elő.

2 komoly gondja volt a kocsinak:
1. fehér volt. Ez azt jelenti, hogy a korrozióvédelme félelmetesen szar. Iszonyat könnyen megkapta a rozsda. Főleg a kerékíveket, de a küszöböt is. Tetézte a gondot, hogy egy telet jóformán állt a hóban, mivel otthon dolgoztam és heti 50-60 Km-t mentem vele csak. Ezután már nem volt a régi: a gumik nyöszörögtek, esős időben is beázott itt-ott. A csomagtartót tartó zsanéroknál is hólyagos lett a rozsdától.
Szóval aki teheti az ne fehéret vegyen. (Anyának van egy piros 1.9 D Pickup-ja. Azon egyetlen rozsdafolt sincsen, pedig egy évjárat)

2.futómű: ez nem gond, inkább kellemetlenség: iszonyat kotyogó, lötyögő hangja volt. Akárhányszor gödörbe mentem mindig azt hittem valamelyik kerék kitörött.

A végső kulcsot az tette be nálam, amikor garanciális átrozsdásodási fényezés után 2 héttel megint megjelent a rozsda. Ekkor döntöttem úgy, hogy már nem biztos, hogy megéri fentartani.

Magát az autót nagyon szerettem, mert számomra kényelmes volt és a városi használatban is megfelelőnek bizonyult. Vezetési élménye is megfelelő, ha az ember arra használja amire kitalálták: eljutni A-ból B-be. Sajnos hiányoztak belőle azok a kényelmi szolgáltatások amelyek manapság elengedhetetlenek a komfortérzethez: el. ablak, ABS, klíma.

Szerintem 10x jobb választás mint egy pléh szuzuki, amit ledob magáról az uton található nyomvájú, vagy mint valami 15 éves szakadvány (apámnak szuzukija van, nekem meg halálfélelmem benne..). Masszív egy jószág. Egyszer elütöttem egy elektromos kaput :) (rátolattam a lökhárító sarkával). A vas kapu kb. 6 cm-t görbült 3 méteren míg az autó lökhárítóján lett egy 3 cm repedés..

Hibalista

- Termosztát - ez elvileg típushiba 6e Ft,
- kipufogó rohadt szét 4év után - elvileg ez normális:) 15e Ft, gumiharang - ilyen utakon még csoda?
- Olaj beöntő fedél gumigyűrűje. 230 Ft

Ide hordtam szervizbe

Márkaszervízek:
Tétény Autóház (Budatétény) - sumák egy brigád, drágán dolgoznak, lassan
és még te érzed sz*rul magad, ha érdeklődsz.

DunaAutó (Érd) - rendesek, de pitinek nézik a felíciát.
Gondolom a kispénzüekről sokat nem tudnak leszedni :)

Mentes Rt.(Kispest) - rendesek, figyelmesek, még jól is dolgoznak, de sajnos meg is kérik az árát... Az osztályzat nekik szól.

Értékelése: 8

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 2000
Kényelem (7) Használati időtartam 5 év
Teljesítmény (5) Km vásárláskor 28000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 80000
Szerviztapasztalat (5) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Következő autója? Astra Classic
Ennyire szerette (7) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (6.7/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Skoda Felicia 1994 (1997 - 2001)

További ítéletek (270 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)