A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Skoda » Felicia (1994-2001)

Felicia 1,3 LX 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Második szerelmem

Szöveges ítélet

Véletlenül leltünk egymásra, akárcsak a feleségemmel. De véletlenek ugye nincsenek:)
Autó kellett, mert a korábbi Trabi, amit nagyon hiányolok máig, nem volt a sajátom. Újra nem tellett, így egy jó használtat kerestem.
Őszi autókiállításon beszélgetve a Skodás ügyfélkiszolgálóval felhívták a figyelmem, hogy jövő héten beszámítás végett érkezik egy Felicia.
Csütörtök este ismerkedtünk össze, Rally piros, 2001-es, full fapados, de 7.000 km!-rel. Az ára akkor 1.650.000 ft volt.
Hát Mikulásra összejött a vásárlás.
Tiszta új szaga volt, a gyári gumikon még a kis szőrök megvoltak több ezer km. után is.
Rá 4 napra egy tutibiztos tolatáskor megütöttem. Szerencsére fényezés karcolódott, bal hátsó kerékív lapult kicsit be csak. 45.000 ft-ra saccolták a márkaszervízben, végül 2989 ft-ért megjavították a fényezést. A többi esztétikai hiba alig vehető észre.

35.000 km-nél középső féklámpa letörött, 8.000-ért adtak volna újat márkaszervízben. Maszekül megoldottam: 2 komponensű, Tescoban kapható japán ragasztó, 2 nap műtét, és utána vissza a helyére. 85.000-nél a csavarok mellett szakadt le, megoldás 2 db. 8 ft-s alátét az első gazdaboltból, visszarak, és azóta is tuti.

Kb. 50.000 km-nél elment a feszültségszabályzó. Ezt nem gondoltam volna, így mire beértem a márkaszervízbe, elment a két izzó, megrepedt az akku, és cserélni kellett a szabályzót.

60.000 km-nél kezdett jelentkezni a menetközbeni leállás. Konkrétan érkezés körgyűrűhöz, kuplung benyom, alapjárat leesik, néha befullad, magától újraéled, aztán már végleg behal a motor.
Netre fel: más is járt így, diagnózis- folytószelep pucolás. Elvégzem, alapjáraton már nem fullad be, de túl magas, nem akarja újratanulni. 3szori maszekos hibakód törlés után, a végső az alapjáratot is újraállította, azóta egész jól megy.

65.000-70.000 között elszakadtak egymás után a gumiharangok, én kb. 750 ft-ért vettem darabját egy boltban. 2500 ft-ért ismerős felszerelte.

A kipufogó kicsit hangos már, de még bírja, a jelenlegi 91.000 km-ig nem kellett cserélni.

A legnagyobb baj, ami történt vele, de akkor sem hagyott cserben: június végén, a legmelegebb Pesti fulldugós napon elment a kuplung. Még tisztességesen beállt parkolni, továbbinduláskor nem engedett váltani.
Számoltam: hazavontatás min. 40.000, és még nem jó a kocsi. Másnap pedig lett volna egy 450 km-es utam, halaszthatatlan, más kocsi nincs.
Meggyőztem az egyik pesti tuningműhelyt, fogadják a kocsimat. 1-2es sebességben kicammogtam a céghez, este 9:20-ra kb. fennt is volt az új, gyári kuplungszerkezet.

Rá 2 hónapra elszakadt a vízpumpa fölötti gumibakk, valószínű a szereléskor történhetett. Nemsokára javíttatom. Tegnap óta a termosztát akar vacilálni, túl hamar nyit, alig melegszik fel 70 fokra a hűtőfolyadék.

Nagyon imádom családostúl kezdetektől ezt a kocsit. Ha mesélni tudna, hogy milyen utakon, mennyire megpakolva járt-kelt, egész regény lehetne belőle.
És még mindig hűséges, az apróságok szerintem természetesek nála. Javítható, könnyen szerelhető, megbízható.
Amikor leszedték a váltót, olyan volt, mintha belémhasítottak volna. Addigra a kocsi szinte teljesen ép volt.
Egy műszakin sem volt vele gond, pedig KPM-nél voltam. Előtte elvittem egy szerelőhöz, átnézte, de tenni nem kellett tennie semmit rajta. Utóbbi észrevette, hogy az egyik rendszámvilágító izzó beadta a kulcsot.

Cserélni fogom, mert már kicsi a második érkező gyermek mellé a csomagtér, nincs benne légkondi.
De ha még facér legény lennék, tovább is tartanám.
Ha gyártanák még, vennék egy kombit, légkondisat, és legalább 6 évig nem fájna a fejem.
Imádom a kicsi Piroskát!

Képek:
1. Az első kép a vásárlás előtti állapot.
2. Kb. 65.000 km-ben.
3. Nekem szökött egy őz, 2007.01.01. este 18:35-kor, Erdélyben. Ő kimult, a kocsimon ez a kár lett.
Sajnáltam az állatot, de a kocsit is. A rendőr sajna csak annyit tudott mondani, maga volt az első károsult az új évben, de megnyugtatom, 2006-ban majdnem 30 eset történt ugyanott, falu előtt kb. 100 m-re. És senki sem úszta meg ennyire szárazon mint én. :(((

A Felicia megsérült, de a családom megmentette!

Hibalista

- Feszszabájzó - 3.500 ft
- Új akksi - 9.500 ft
- H4-es izzók - 850 ft
- Kupplungszerkezet - 30.000 ft
- A napi számláló akadozik-úgy marad.

Ide hordtam szervizbe

Ceglédi Skoda - alkudni kellett az árakon, nem túl bizalmasak.

Értékelése: 4

Másik szerelő értékelése

Rákóczi&Locskai - drága, de megbízható

Értékelése: 9

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 2001
Kényelem (8) Használati időtartam 4 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 7000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 82500
Szerviztapasztalat (7) Átlagfogyasztás 5 l
Előző autója? 601 Következő autója? Skoda Octavia I, kombi
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.4/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Skoda Felicia 1994 (1997 - 2001)

További ítéletek (270 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)