Második szerelmem
Szöveges ítélet
Véletlenül leltünk egymásra, akárcsak a feleségemmel. De véletlenek ugye nincsenek:)
Autó kellett, mert a korábbi Trabi, amit nagyon hiányolok máig, nem volt a sajátom. Újra nem tellett, így egy jó használtat kerestem.
Őszi autókiállításon beszélgetve a Skodás ügyfélkiszolgálóval felhívták a figyelmem, hogy jövő héten beszámítás végett érkezik egy Felicia.
Csütörtök este ismerkedtünk össze, Rally piros, 2001-es, full fapados, de 7.000 km!-rel. Az ára akkor 1.650.000 ft volt.
Hát Mikulásra összejött a vásárlás.
Tiszta új szaga volt, a gyári gumikon még a kis szőrök megvoltak több ezer km. után is.
Rá 4 napra egy tutibiztos tolatáskor megütöttem. Szerencsére fényezés karcolódott, bal hátsó kerékív lapult kicsit be csak. 45.000 ft-ra saccolták a márkaszervízben, végül 2989 ft-ért megjavították a fényezést. A többi esztétikai hiba alig vehető észre.
35.000 km-nél középső féklámpa letörött, 8.000-ért adtak volna újat márkaszervízben. Maszekül megoldottam: 2 komponensű, Tescoban kapható japán ragasztó, 2 nap műtét, és utána vissza a helyére. 85.000-nél a csavarok mellett szakadt le, megoldás 2 db. 8 ft-s alátét az első gazdaboltból, visszarak, és azóta is tuti.
Kb. 50.000 km-nél elment a feszültségszabályzó. Ezt nem gondoltam volna, így mire beértem a márkaszervízbe, elment a két izzó, megrepedt az akku, és cserélni kellett a szabályzót.
60.000 km-nél kezdett jelentkezni a menetközbeni leállás. Konkrétan érkezés körgyűrűhöz, kuplung benyom, alapjárat leesik, néha befullad, magától újraéled, aztán már végleg behal a motor.
Netre fel: más is járt így, diagnózis- folytószelep pucolás. Elvégzem, alapjáraton már nem fullad be, de túl magas, nem akarja újratanulni. 3szori maszekos hibakód törlés után, a végső az alapjáratot is újraállította, azóta egész jól megy.
65.000-70.000 között elszakadtak egymás után a gumiharangok, én kb. 750 ft-ért vettem darabját egy boltban. 2500 ft-ért ismerős felszerelte.
A kipufogó kicsit hangos már, de még bírja, a jelenlegi 91.000 km-ig nem kellett cserélni.
A legnagyobb baj, ami történt vele, de akkor sem hagyott cserben: június végén, a legmelegebb Pesti fulldugós napon elment a kuplung. Még tisztességesen beállt parkolni, továbbinduláskor nem engedett váltani.
Számoltam: hazavontatás min. 40.000, és még nem jó a kocsi. Másnap pedig lett volna egy 450 km-es utam, halaszthatatlan, más kocsi nincs.
Meggyőztem az egyik pesti tuningműhelyt, fogadják a kocsimat. 1-2es sebességben kicammogtam a céghez, este 9:20-ra kb. fennt is volt az új, gyári kuplungszerkezet.
Rá 2 hónapra elszakadt a vízpumpa fölötti gumibakk, valószínű a szereléskor történhetett. Nemsokára javíttatom. Tegnap óta a termosztát akar vacilálni, túl hamar nyit, alig melegszik fel 70 fokra a hűtőfolyadék.
Nagyon imádom családostúl kezdetektől ezt a kocsit. Ha mesélni tudna, hogy milyen utakon, mennyire megpakolva járt-kelt, egész regény lehetne belőle.
És még mindig hűséges, az apróságok szerintem természetesek nála. Javítható, könnyen szerelhető, megbízható.
Amikor leszedték a váltót, olyan volt, mintha belémhasítottak volna. Addigra a kocsi szinte teljesen ép volt.
Egy műszakin sem volt vele gond, pedig KPM-nél voltam. Előtte elvittem egy szerelőhöz, átnézte, de tenni nem kellett tennie semmit rajta. Utóbbi észrevette, hogy az egyik rendszámvilágító izzó beadta a kulcsot.
Cserélni fogom, mert már kicsi a második érkező gyermek mellé a csomagtér, nincs benne légkondi.
De ha még facér legény lennék, tovább is tartanám.
Ha gyártanák még, vennék egy kombit, légkondisat, és legalább 6 évig nem fájna a fejem.
Imádom a kicsi Piroskát!
Képek:
1. Az első kép a vásárlás előtti állapot.
2. Kb. 65.000 km-ben.
3. Nekem szökött egy őz, 2007.01.01. este 18:35-kor, Erdélyben. Ő kimult, a kocsimon ez a kár lett.
Sajnáltam az állatot, de a kocsit is. A rendőr sajna csak annyit tudott mondani, maga volt az első károsult az új évben, de megnyugtatom, 2006-ban majdnem 30 eset történt ugyanott, falu előtt kb. 100 m-re. És senki sem úszta meg ennyire szárazon mint én. :(((
A Felicia megsérült, de a családom megmentette!
Hibalista
- Feszszabájzó - 3.500 ft
- Új akksi - 9.500 ft
- H4-es izzók - 850 ft
- Kupplungszerkezet - 30.000 ft
- A napi számláló akadozik-úgy marad.
Ide hordtam szervizbe
Ceglédi Skoda - alkudni kellett az árakon, nem túl bizalmasak.
Értékelése: 4
Másik szerelő értékelése
Rákóczi&Locskai - drága, de megbízható
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2001 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 7000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 82500 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | 601 | Következő autója? | Skoda Octavia I, kombi |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.4/10) |
