Lusta, de az ENYÉM!
Szöveges ítélet
Egy hónapja vettem Pesten. Neten kerestem, els? autóként az olcsó fenntartás, és kedvez? ár volt a fontos. Miután megvettem, alig vártam, hogy haza indulhassak a SAJÁT kocsimmal.
Az út rémálom volt. Másfél órás araszolás dugóban, szakadó es?ben: A szell?z? ventillátor max-on, de a párától nem lehetett kilátni. Ablak le, majd kiszárad. Mikor a dugóból kikerültünk, és lehetett haladni, sír a jobb eleje. A fék beragadt, kerékkulcson és emel?n kívül szerszám semmi. A kerék levételekor kiderült, hogy a csavarok szét vanak nyúlva. A fék új volt, csak összerakás el?tt nem csiszolták össze, és ezért ragadt meg. Itthon az egyik oldalt a szerel? takarította ki, a másikat én, azóta tökéletes.
A párásodás megsz?nt mikor az eltöm?dött pollensz?r?t kidobtam. Mikor kiértem a pályára, következ? döbbenet: ha kitolom a szemét sem megy jobban 140-nél, pedig 40l Racing-et tankoltam bele!!! (korábban nem vezettem Feliciát) Közben be esteledett és szakadt az es?.
Az ablaktörl? maszatolt, az országúti is csak kb. 10-méterre világított. 50-nel sem láttam semmit. Benzinkútnál stop, fényszóró beállít, go to home. 400km után teletank: 7.8-as átlag jött ki. Szívroham!
Elvittem a szerel?höz, hogy nézze át, cserélje ki amit kell. Megcsinálta, ezt a szervz résznél felsoroltam. Azt mondta nagyon jó vétel volt. Amikor a féket takarította az egyik kerékcsavar menet nélkül jött ki. Még a kipufogónál lév? t?zkarikát kellene cserélni (kb. 2000Ft), és a jobb hátsó sárvéd? peremén fodrozódik a festék egy kicsit, de ezeket majd ?sszel...
Szóval az els? élményem elég megrázó a Csodával!
Már túl vagyunk egy családi nyaraláson, hegyen völgyön át, igy van még néhány észrevételem:
A szervíz után a fogyasztás le ment 6.5 literre. Szerintem ez is sok. Az 55 LE pedig nagyon kevés. A végsebességét azóta nem próbáltam, a gyorsulást pedig nem merem megmérni.
A fordulóköre hatalmas, a lökhárító pedig nagyon lent van. Mivel a rugózása lágy, könny? lekoppantani. De legalább rugalmas! Az ülések kényelmetlenek, hosszabb úton megfájdul a hátam benne. A motorja skodásan csörög, de nem vészes. Kevés a nyomatéka, és tényleg csak a zöld sávban érzi jól magát. Visszaváltani 2000 felett nem édemes, mert minden fokozatban egyformán (nem) húz. A kormányt nekéz tekerni, hiányzik a szervo. A rugózása nekem túl lágy, de a magyar utakara tökéletes. Kanyarban nagyon d?l a karosszéria, és a hátulja elpattog az ívr?l. Az utastér csendes, a burkolat nem zörög. A csomagtér elég nagy, jól pakolható. A színe miatt az utastér hamar felmelegszik a napon, nyáron 6 percen belül megdöglik minden rovar ami bentmarad. (megmértem)
Az biztos, hogy nem nekem találták ki ezt a kocsit. Sportos vezetésre nem alkalmas, viszont szerintem jól néz ki. Lendületb?l autózva lehet próbálkozni az el?zéssel. De nem érdemes.
Nagyon nem szeret hátrafelé menni könnyen lefullad. A sárvéd?lemez és a lökhárító között elöl-hátul nyomja ki a sarat. Ajánlott beépíteni m?anyag dob burkolatot.
Közben próbáltam egy másik ugyanilyet: Még lustább volt, de 1 literrel kevesebbet evett. (3500 fölött viszont az húzott jobban)
A fenti negatívumok és gyengeségek ellenére teszik, és az ENYÉM. Ha tényleg olyan megbízható ahogy mondják, akkor els? kocsinak megfelel?. Egyébként ajánlom bárkinek 70 és a halál közt.
Hibalista
- Vásárlás után hazafelé beragadt a jobb els? fékpofa.
- Jobb oldali féltengely szimmering.
- Olaj, sz?r?k, gyertyák, szimmering, fék tisztítás: 28000Ft
- Az els? kerékcsavarok menete szétnyúzva 500 Ft/csavar
Ide hordtam szervizbe
Átvizsgálás:
Budai László
Békéscsaba Jamina
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
Saját magam amit tudok.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 1999 |
Kényelem | (3) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (1) | Km vásárláskor | 90800 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 1700 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Skoda Octavia RS |
Ennyire szerette | (7) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.5/10) |
