lomha,szomjas de lehet rá számítani.
Szöveges ítélet
először is le kell szögezzem,az autó nem az enyém, a párom nagyszülei vették újonnan(és használták 5éves-kb 50e km-es koráig)azután került hozzánk ajándék gyanánt, egy vmivel fiatalabb sportos francia kisautó mellé.Talán ez is lett a veszte.Mármint a megítélésének.
Alapjában véve ez egy jó autó,elvisz A-ból B-be bármikor, nevetségesen olcsó fenntartani,és soha nem hagyott cserben,leszámítva a 6. születésanpján meghalt akkut,de akkor is volt benne annyi becsület hogy mindezt otthon tette.
nagyon strapabíró,igazán kárt nem lehet benne tenni csak szándékosan, méretéhez képest tágas,nekem még a formájával sincs különösebb bajom.
DE.
rohad.törésmentes,garázsban tartott autó, rohad a csomagtérajtó, a hátsó peremeknél és az első sárvédők élén.
Fogyasztása úgy 100as tempó környékén korrekt 6 liter, 140nél már simán 8 felett, télen városban 10 fölé képes elmenni.Lassú,meg kell tanulni élni vele.Fapados,ocsmány a belseje és semmi de semmi extra nincs benne+ 60ezer km-nél simára volt kopva a kormány.
A fűtése beállíthatatlan,de pozitív hogy már az utca végén meleget fúj.
Szervizelés: a gyári féltengelygumiharangok nagyon gyengék,nálunk a 8ezrenként kapott minőségi olaj ellenére is már a 2. vezérműláncgarnitúra van benne és ez is szól, elszakadni nem fog soha de ronda hangja van.
féket 50nél cseréltünk betétet, 90nél tárcsát és betétet, hátul még eredeti.a kuplung lassan csereérett.
a váltónak hidegen furcsa hangja van újkora óta...
ennek ellenére szerethető kocsi,simán látok benne még vagy 200ezer km-nyi életet, aki kicsi pénzből akar egy megbízható egyszerű autót, annak jó választás lehet, az igényesebbek kerüljék,pláne senki ne várjon tőle semmit ha egy hasonló kategóriás franciából ülne át, ez más világ...
MÓDOSÍTÁS:
117000km-él eltört a vezérműkerék a semmi közepén zuhogó esőben éjszaka.eltört a vezérműtengely ami a ´97ig gyártott modellhez 3ezer ft, ehhez 40...+ a szelepek, komplett hengerfej felújítás...
2 ezer km-el később elment az olajnyomás, csapágyas lett a rohadék.
a szerelőtől már a kereskedésbe ment...
az új gazdánál megint szétmentek a féltengelygumiharangok
ÉS BÜSZKÉN KIJELENTEM HOGY NINCS SKODÁNK!!!
Hibalista
- termosztát 2x
- összes féltengelgumiharang
- 1 db féltengelycsukló
- középső és hátsó kipuffdob elrohadt
- 2 db trapézgömbfej
- km spirál
- 1 vízcső a vízpumpánál
- főtengelyszimmering,vezérműháztömítés
- vezérműkerék eltört-magával vitte a vezérműtengelyt és a szelepeket
- hajtókarcsapágyas lett 120000km-nél!
Ide hordtam szervizbe
ált magam,egyszerű mint a faék
vw 1x-horror árban
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2001 |
Kényelem | (3) | Használati időtartam | 7 év |
Teljesítmény | (3) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (6) | Vezetett km | 120000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | swift 1.3 | Következő autója? | PEUGEOT 206 1.4 |
Ennyire szerette | (5) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.8/10) |
