A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Skoda » Felicia (1994-2001)

Felicia 1,6 GLX 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Kis aszfaltkaparó

Szöveges ítélet

Az első autóm, nagyon szerettem. Nagyon megbízható volt, olcsó fenntartással.
Nálunk az 1.3-as Felíciából sokkal több fut mint az erősebb testvéréből. Az 55 lovas egyhármashoz képest ez egy gőzgép. 75 lóerő, 136 Nm, 950kg-hoz.
2000 és 3000 fordulat között egy fürge városi kisautó. 3-asban 5000-ig pörgetve, jól megy. 100-120Km/h között 5-ben megnyugtató a morgás a motor felől.

Fékek: Az ABS életet ment, jó, hogy van benne!
Motor: mezei 2szelepes 4hengeres VW motor elektronyos befecskedezéssel. Elnyűhetetlen és megbízható. 100ezer km felett is. Kalapáccsal se lehet szétverni. Erős pont.
Kupplung: Néha furcsa hangot ad. A pedál hosszú úton jár, viszonylag nehéz.
Sebváltó: kicsit akadozik, hidegen kotyog, megszokást igényel. Minden Felícia, ez is nehezen veszi a rükvercet. A váltókar hosszú úton jár.

Beltér: elől nekem szűkös, hátul egyértelműen csak 15 év alatti gyerekeknek jó. Az első ülések előlapja lehetne hosszabb, hosszú úton fárasztó. A derekat viszont jól támasztja.
Kormány: Az 1.6-ban szervo, könnyen pörgethető.
Futómű: a második gyenge pont. Gyenge, vagy a nehéz orrát nem bírja? Fenetudja. Az úttartása jó a tengelytáv miatt, de hirtelen kormánymozdulatnál nagyobb sebességnél imbolyogó.

Felszereltsége gazdag: ABS, színre fújt lökhárító és tükrök, klíma belső levegőkeringetéssel, távírányítású központi zár (üzemen kívül), BOSCH riasztó ultrahangos belsőtérvédelemmel és motorvédelemmel (üzemen kívül), leopárdmintás világosszürke plüss ülések, plüss kárpit, 4 küllős kormány, beépített telefon előkészítés.

Direktszűrő is volt rajta, 130km/h felett őrület milyen hangot adott. De miután darabokra hullott, visszatettem a gyári szűrőházat a papírszűrővel. A márkatárs által említett indítás utáni egyenletlen járású motor nálam is jelentkezett. Kapott egy sport hátsó kipuf dobot, de egy év után a elrohadt, visszakerült a gyári.

Előnyei: viszonylag olcsón fenntartható , kategóriájában erős kis autó(-kicsi a bors). Saját kategóriájában teljesítmény-ár aránya talán a legjobb.
Hátrányai: nem egy csajozós autó. Szűkös; Lehetne erősebb.


2006.08.30: Nyári kirándulás közben az Alpokon átkelve a gyakori, de nem folyamatos fékezés miatt a fékhatás jelentősen csökkent. A pedál sokkal mélyebben fogott és a fékút kb 2X hosszabb lett!!! (fáradás?) 160-ról 100km-re való hirtelen lassításra a fék nyúlóssá vált.
2006.09.21. Hát persze, mert eléget a fék. Valami gagyi tárcsa volt benne (kuka a betétekkel együtt). Most már Bosch!

Típushiba: a fűtéskapcsoló beragadása. Nálam a hidegen állt meg, egy telet mentem vele így fűtés nélkül.Az egész konzol cserélendó, nem javítható. Bontóban ritka, újonnan meg 50 ezer Ft! A teljes vezérléscsere vízpumpával 70 ezer (csak viszonyítás végett írom).
Típushiba: rozsdafolt a hátsó doblemez ívén, valamint a hátsórendszám feletti díszcsíknál felül. Ez nem vészes, de nagyon ronda.

Hibalista

- Szerviz: az előző tulaj 100ezer-km-nél gyorsan eladta a járgányt és a hibák már nálam jöttek elő:((( Masszívan és folyamatosan mindent cserélni kellett ami kopó vagy öregedő alkatrész. És így lassan megújul minden része (legalább biztosan tudom, hogy ezek egy ideig rendben lesznek)!
-
- -vezérműszíjj csere
- -üa. szűrő csere
- -csomagtartózár jav.
- -öníndító feljav.
- -bal féltengely csere
- -féltengely szinkrongumi csere
- -klímatisztítás
- -tüzanyag ellátó-rendszer tisztítás
- -bal első kerékcsapágy
- -lengéscsillapító csere 2db
- -kézifékkar gombja beragadt
- -kézifékbowden állítás
- -hibakeresés ami meglett: lásd: bal féltengelycsere
- -motorolaj és szűrő csere 10 000km-enként. (olaj: Castrol)
- -féktárcsa és fékbetét csere mindkét oldalon
- -fűtéskapcsoló hibafeltárás
-
- Összesen: 268.209Ft. (3 év alatt)
- Ami most rossz:
- -riasztó (a kódja ismeretlen, és állandóan riasztana, ha nem lenne kikötve)
- -fűtéscsap beragadt (szerencsére a hideg állásban) majd télre megjavíttatom…
-

Ide hordtam szervizbe

Maszek szervíz a városban. Egyszerű, mint egy faék. Könnyen szervízelhető. No elektronika, no problem!

Értékelése: 7

Képek az autómról

Fenntartási költség (9) Évjárat 1999
Kényelem (4) Használati időtartam 3 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 102000
Megbízhatóság (8) Vezetett km 28000
Szerviztapasztalat (5) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Következő autója? BMW E36 M3
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (6.8/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Skoda Felicia 1994 (1997 - 2001)

További ítéletek (270 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)