Kis aszfaltkaparó
Szöveges ítélet
Az első autóm, nagyon szerettem. Nagyon megbízható volt, olcsó fenntartással.
Nálunk az 1.3-as Felíciából sokkal több fut mint az erősebb testvéréből. Az 55 lovas egyhármashoz képest ez egy gőzgép. 75 lóerő, 136 Nm, 950kg-hoz.
2000 és 3000 fordulat között egy fürge városi kisautó. 3-asban 5000-ig pörgetve, jól megy. 100-120Km/h között 5-ben megnyugtató a morgás a motor felől.
Fékek: Az ABS életet ment, jó, hogy van benne!
Motor: mezei 2szelepes 4hengeres VW motor elektronyos befecskedezéssel. Elnyűhetetlen és megbízható. 100ezer km felett is. Kalapáccsal se lehet szétverni. Erős pont.
Kupplung: Néha furcsa hangot ad. A pedál hosszú úton jár, viszonylag nehéz.
Sebváltó: kicsit akadozik, hidegen kotyog, megszokást igényel. Minden Felícia, ez is nehezen veszi a rükvercet. A váltókar hosszú úton jár.
Beltér: elől nekem szűkös, hátul egyértelműen csak 15 év alatti gyerekeknek jó. Az első ülések előlapja lehetne hosszabb, hosszú úton fárasztó. A derekat viszont jól támasztja.
Kormány: Az 1.6-ban szervo, könnyen pörgethető.
Futómű: a második gyenge pont. Gyenge, vagy a nehéz orrát nem bírja? Fenetudja. Az úttartása jó a tengelytáv miatt, de hirtelen kormánymozdulatnál nagyobb sebességnél imbolyogó.
Felszereltsége gazdag: ABS, színre fújt lökhárító és tükrök, klíma belső levegőkeringetéssel, távírányítású központi zár (üzemen kívül), BOSCH riasztó ultrahangos belsőtérvédelemmel és motorvédelemmel (üzemen kívül), leopárdmintás világosszürke plüss ülések, plüss kárpit, 4 küllős kormány, beépített telefon előkészítés.
Direktszűrő is volt rajta, 130km/h felett őrület milyen hangot adott. De miután darabokra hullott, visszatettem a gyári szűrőházat a papírszűrővel. A márkatárs által említett indítás utáni egyenletlen járású motor nálam is jelentkezett. Kapott egy sport hátsó kipuf dobot, de egy év után a elrohadt, visszakerült a gyári.
Előnyei: viszonylag olcsón fenntartható , kategóriájában erős kis autó(-kicsi a bors). Saját kategóriájában teljesítmény-ár aránya talán a legjobb.
Hátrányai: nem egy csajozós autó. Szűkös; Lehetne erősebb.
2006.08.30: Nyári kirándulás közben az Alpokon átkelve a gyakori, de nem folyamatos fékezés miatt a fékhatás jelentősen csökkent. A pedál sokkal mélyebben fogott és a fékút kb 2X hosszabb lett!!! (fáradás?) 160-ról 100km-re való hirtelen lassításra a fék nyúlóssá vált.
2006.09.21. Hát persze, mert eléget a fék. Valami gagyi tárcsa volt benne (kuka a betétekkel együtt). Most már Bosch!
Típushiba: a fűtéskapcsoló beragadása. Nálam a hidegen állt meg, egy telet mentem vele így fűtés nélkül.Az egész konzol cserélendó, nem javítható. Bontóban ritka, újonnan meg 50 ezer Ft! A teljes vezérléscsere vízpumpával 70 ezer (csak viszonyítás végett írom).
Típushiba: rozsdafolt a hátsó doblemez ívén, valamint a hátsórendszám feletti díszcsíknál felül. Ez nem vészes, de nagyon ronda.
Hibalista
- Szerviz: az előző tulaj 100ezer-km-nél gyorsan eladta a járgányt és a hibák már nálam jöttek elő:((( Masszívan és folyamatosan mindent cserélni kellett ami kopó vagy öregedő alkatrész. És így lassan megújul minden része (legalább biztosan tudom, hogy ezek egy ideig rendben lesznek)!
-
- -vezérműszíjj csere
- -üa. szűrő csere
- -csomagtartózár jav.
- -öníndító feljav.
- -bal féltengely csere
- -féltengely szinkrongumi csere
- -klímatisztítás
- -tüzanyag ellátó-rendszer tisztítás
- -bal első kerékcsapágy
- -lengéscsillapító csere 2db
- -kézifékkar gombja beragadt
- -kézifékbowden állítás
- -hibakeresés ami meglett: lásd: bal féltengelycsere
- -motorolaj és szűrő csere 10 000km-enként. (olaj: Castrol)
- -féktárcsa és fékbetét csere mindkét oldalon
- -fűtéskapcsoló hibafeltárás
-
- Összesen: 268.209Ft. (3 év alatt)
- Ami most rossz:
- -riasztó (a kódja ismeretlen, és állandóan riasztana, ha nem lenne kikötve)
- -fűtéscsap beragadt (szerencsére a hideg állásban) majd télre megjavíttatom…
-
Ide hordtam szervizbe
Maszek szervíz a városban. Egyszerű, mint egy faék. Könnyen szervízelhető. No elektronika, no problem!
Értékelése: 7
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 1999 |
Kényelem | (4) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 102000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 28000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | BMW E36 M3 |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.8/10) |
