Használt Felicia gondjai
Szöveges ítélet
2003 nyarán egy Polski FIAT 126p(17 éves) után kezdtünk a piacon egy fiatalabb, megbízhatóbb autó után nézni. Én Golf II 1.6 GTD-t szerettem volna, faternak a Golf III 1.4 tetszett jobban. Végigjártuk a városban majdnem az összes kereskedést; a II-es golfokat 800e körül vesztegették, a III-asokat 1,5 milláért. Hát így lett a kétféle golf helyett azok ötvözete: a Felicia. Szép volt kívülr?l, szép volt belülr?l, így némi alkudozás után(70e HUF) már meg is vettük: 800eFt, igaz ebben az is szerepet játszott, hogy a kipufogója rettenetesen el volt rohadva. De hát a magas felszereltség mellett ez nem zavart annyira: ABS, légzsák, központizár, riasztó, ködlámpa, fordulatszámmér?, plüss ülések. Két hétig nem is volt vele semmi gondom. Aztán egyszer lemostam, és szárazra töröltem - na akkor maradt a kezemben a bal els? index. Ugyancsak elkezdett foglalkoztatni a dolog, ugyhogy elkezdtem lebontani az elejét, kezdve a h?t?maszkkal. Ekkor jöttem rá, miért nincs benne m?anyag rács: a tartó csavarjai annyira el voltak görbülve, hogy be se lehetett volna tenni. A garázsban lámpa mellett vettem észre, hogy a h?t?maszknak újabb a festése, mint a motorháztet?nek. Ráadásul a lökhárítón is éktelenkedett pár csúnya karcolás. Összeállt a kép: ez az autó KARAMBOLOS volt. Ezt kés?bb az is bizonyította, hogy állandóan elfolyt a h?t?vize - lyukas volt a h?t?je.
A vezérm?lánc csörgése eleinte nem zavart, kés?bb mégis úgy gondoltam, áldozok rá, mégse mondják, milyen ótvar autóval járok... Felhívtam a szervizet, azt mondták, 30ezer egy vezérm?lánc csere - már vittem is. Két óra múlva felhívtak, hogy ki van cserélve, vihetem, de még más probléma is van: a sokáig laza lánc tönkretette a vezérlést, fals leveg?t szívott, emiatt ugrált az alapjárat, aztán a h?mérséklet jeladó sem m?ködött, stb. Végül 75ezerre jött ki a számla. Megúntam a kipufogót is, így 40 ezerért tetettem fel eredeti középs? és hátsó dobot. Kb. egy évig nem volt vele semmi gond, kivéve az apróságokat, amikkel vettük: nem m?ködött a bal hátsó ajtón a központi zár, a csomagtartót is csak belülr?l lehetett kinyitni, a tanksapka zárja is megadta magát, a fordulatszámmér? télen hidegben nem m?ködött. Aztán egyszer mentem vele haza, sokáig ment alajáraton és bekapcsolt a h?t?ventillátor, iszonyatosan zörgött kb fél percig - azóta sem m?ködik.
Ennyi probléma után megelégeltem a járgányt. Már régebben gondolkodtam, hogy kellene egy újabbat, kevés km-rel venni, mikor megláttam a neten álmaim autóját: 1,6-os Felicia GLX, ABS, szervó, el.ablak, és mindössze 4096(!!!) valós km. Mikor megvettem, még megvolt az 1.3-as - és még kb 3 hónapig, mire sikerült eladni. Persze ez alatt a 3 hónap alatt is megszívatott: a téli utcán parkolás eredményeképpen az addig szelíd rozsdafoltok elkezdték megenni a sárvéd?íveket, és az es?levezet?ket a motorháztet? alatt. De nem ez okozta a f? problémát, hanem a motor: Egyszer csak elkezdett nem indulni. Tél lévén az akkumulátorra gyanakodtam, ki is cseréltem - feleslegesen. Ugyanis a hiba az elektronikában volt. Valami érintkezési hiba volt, át kellett volna nézetni az elektromos rendszert, de épp jöttek megnézni - szerencsére akkor indult, és mint utólag kiderült, a boldog(?) új tulajdonosok gond nélkül hazaértek vele.
Általában véve üzembiztos autó volt, soha nem kellett vontatni. Fenntertása olcsónak mondható, a szervize is olcsó, nem csoda, hogy ilyen sok Felicia van az országban, ahogy az sem csoda, hogy ilyen lett a következ? autóm is.
Hibalista
- -kipufogó
- -vezérm?lánc(kb. 60e km után illik kicserélni)
- -kp. zár
- -csomagtartó zárja
- -tanksapka zárja
- -fordulatszámmér?
Ide hordtam szervizbe
El?ször rokon szerel?höz(m?szaki el?tt), motor javításakor hivatalos Skoda szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (3) | Évjárat | 1996 |
Kényelem | (5) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 103000 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 14000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Polski FIAT 126p 650E | Következő autója? | Skoda Felicia GLX1,6 |
Ennyire szerette | (4) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (4.1/10) |
