H?séges túragép, avagy a kisautók királya
Szöveges ítélet
Félix igazi túraautó. Nem szereti, ha hajszolják, de 90-re ragasztott mutatóval akár 4,9 (!) literrel kimegy a világból (többször átszámoltam, mire elhittem, hogy nem a számológépem hülyéskedik), mondjuk ezt a Hortobágy asztallapján adta el?, de megmásztuk vele jópárszor a Tátrát is, és nem kért többet 6,5 liternél. A dugókat rühelli. A budapesti utakakat rühelli. A 95-ös benzinen ugyan elcsámcsog, de igazán a 91-est szereti, azt meg a Mol nem, ezért én meg a Molt nem (meg sokminden másért sem, de ez messzire vezetne). A csomagtartóját szerintem sok mai kisautó irigyelné, két ember egy heti cucca kényelmesen, négy emberé kényelmetlenül elfér benne, de hoztam haza vele komplett gardróbszekrényt lapra szerelve, igaz akkor a csomagtérküszöbt?l a szélvéd?ig tele lett az autó. Hatalmas a keszty?tartója, jól kihasználhatóak az ajtózsebek. Nagyon hasznosnak bizonyult az utólag beszerelt kardánbox, és a ködlámpa is. Belül tán kicsit sok a m?anyag, de semmi nem nyikorog, rezeg, nyüsszög, ami pontos összeszerelést sejtet. Elöl kényelmesen elfértem a magam 194 cm-ével, és mind a 125 kilóm jól érezte magát, és eközben mögülem se jöttek siránkozással vegyült térdkalácsjajveszékelések a lábtér miatt. Praktikus a belülr?l nyitható csomagtér. A kormány els? ránézésre furcsán áll. Másodikra is. Kicsit olyan érzés, mintha az ember egy IFÁt vezetne, de meg lehet szokni, és nem igazán ront az autó hangulatán. A pedálok könnyen megtalálhatók, kellemes úton kellemes ellenállással mozognak, igazi meglepetés volt az el?z? 1200s-emhez képest, ahol egyik haverom a kupplungot kinyomva azonnal combizomlázban szándékozott elhalálozni, majd el is nevezte az említett pedált combgépnek. A kapcsolók kézre állnak, de nem maradnak az ember kezében (1200s) használat közben. A váltója gyorsan, pontosan kapcsolható felfelé, visszafelé 3-as alatt kicsit vitatkozik, de végül beletör?dik a sorsába.
Pár szót a menettulajdonságokról. Minden ellenkez? híreszteléssel szemben, Félix jól gyorsul, és nyomatékban is relatíve gazdag, mint a Skodák általában. Futóm?ve kellemesen feszes, tehát a macskakövön nem harapom ketté a nyelvem, és egy gyors kanyarnál sem szállok el, mint a gy?zelmi zászló, igazán fürgén lehet vele közlekedni, amolyan lendületautó. Fenntartási költségei alacsonyak, szervízigénye minimális. Egyszer?, h?séges szerkezet, igazán megszerettük.
Mondjunk némi negatívumot is. A fékekkel vigyázni kell. Illetve magával a lassítással. Er?s fékezésnél túl hamar blokkolnak a kerekek, és ilyenkor csak a boka-ABS segít. A gyárilag beszerelt hangszórók ernyedten szólnak, megéri ?ket jobbra cserélni. Az ülés háttámlája az évek során kissé kifáradt (tán fogyni kéne...), és pár foknyit mindig süllyed az ideális szög alá. Nem kerülhet? el a csomagtérfedél rozsdásodása, hiába a garázs, meg a pátyolgatás. Nagyon hiányzik bel?le a szell?z?rendszer bels? keringetés üzemmódja, bár így még közelebbi élmény a frissen trágyázott mez?k illata, avagy sokszor rájöttünk, mit?l olyan krémes az alpesi tej.
De a legjobb, a legfrenetikusabb hatást forgalommal szemben állva, egy talpával el?re a m?szerfalra helyezett Vilmoskörte pálinkás üveggel lehet elérni. Ugyebár, fehér a lelkem... Ki ne fékezne egy szemben álló fehér Felicia el?tt, amiben két böszme manus gubbaszt? (szakadva a röhögést?l, de ezt nem látta senki) :)
Hibalista
- Hátsó ajtó központizár motor, akkumulátor 2x, termosztát 1x, rendszámtáblavilágítás 3x, s?r?n kell állítani a fényszórót (lerázódik), fényszórómagasságállítás hidrajulika is megfáradt id?vel.
Ide hordtam szervizbe
Mentes és Társai
Értékelése: 7
Másik szerelő értékelése
Bélai Tibike, a Zsigulik professzora.
Értékelése: 5
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 1998 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 5 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 45000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 45000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Biguli 1200s | Következő autója? | Skoda Octavia |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.7/10) |
