A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Skoda » Felicia (1994-2001)

Felicia 1,3 lxi 68Le 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

H?séges túragép, avagy a kisautók királya

Szöveges ítélet

Félix igazi túraautó. Nem szereti, ha hajszolják, de 90-re ragasztott mutatóval akár 4,9 (!) literrel kimegy a világból (többször átszámoltam, mire elhittem, hogy nem a számológépem hülyéskedik), mondjuk ezt a Hortobágy asztallapján adta el?, de megmásztuk vele jópárszor a Tátrát is, és nem kért többet 6,5 liternél. A dugókat rühelli. A budapesti utakakat rühelli. A 95-ös benzinen ugyan elcsámcsog, de igazán a 91-est szereti, azt meg a Mol nem, ezért én meg a Molt nem (meg sokminden másért sem, de ez messzire vezetne). A csomagtartóját szerintem sok mai kisautó irigyelné, két ember egy heti cucca kényelmesen, négy emberé kényelmetlenül elfér benne, de hoztam haza vele komplett gardróbszekrényt lapra szerelve, igaz akkor a csomagtérküszöbt?l a szélvéd?ig tele lett az autó. Hatalmas a keszty?tartója, jól kihasználhatóak az ajtózsebek. Nagyon hasznosnak bizonyult az utólag beszerelt kardánbox, és a ködlámpa is. Belül tán kicsit sok a m?anyag, de semmi nem nyikorog, rezeg, nyüsszög, ami pontos összeszerelést sejtet. Elöl kényelmesen elfértem a magam 194 cm-ével, és mind a 125 kilóm jól érezte magát, és eközben mögülem se jöttek siránkozással vegyült térdkalácsjajveszékelések a lábtér miatt. Praktikus a belülr?l nyitható csomagtér. A kormány els? ránézésre furcsán áll. Másodikra is. Kicsit olyan érzés, mintha az ember egy IFÁt vezetne, de meg lehet szokni, és nem igazán ront az autó hangulatán. A pedálok könnyen megtalálhatók, kellemes úton kellemes ellenállással mozognak, igazi meglepetés volt az el?z? 1200s-emhez képest, ahol egyik haverom a kupplungot kinyomva azonnal combizomlázban szándékozott elhalálozni, majd el is nevezte az említett pedált combgépnek. A kapcsolók kézre állnak, de nem maradnak az ember kezében (1200s) használat közben. A váltója gyorsan, pontosan kapcsolható felfelé, visszafelé 3-as alatt kicsit vitatkozik, de végül beletör?dik a sorsába.
Pár szót a menettulajdonságokról. Minden ellenkez? híreszteléssel szemben, Félix jól gyorsul, és nyomatékban is relatíve gazdag, mint a Skodák általában. Futóm?ve kellemesen feszes, tehát a macskakövön nem harapom ketté a nyelvem, és egy gyors kanyarnál sem szállok el, mint a gy?zelmi zászló, igazán fürgén lehet vele közlekedni, amolyan lendületautó. Fenntartási költségei alacsonyak, szervízigénye minimális. Egyszer?, h?séges szerkezet, igazán megszerettük.
Mondjunk némi negatívumot is. A fékekkel vigyázni kell. Illetve magával a lassítással. Er?s fékezésnél túl hamar blokkolnak a kerekek, és ilyenkor csak a boka-ABS segít. A gyárilag beszerelt hangszórók ernyedten szólnak, megéri ?ket jobbra cserélni. Az ülés háttámlája az évek során kissé kifáradt (tán fogyni kéne...), és pár foknyit mindig süllyed az ideális szög alá. Nem kerülhet? el a csomagtérfedél rozsdásodása, hiába a garázs, meg a pátyolgatás. Nagyon hiányzik bel?le a szell?z?rendszer bels? keringetés üzemmódja, bár így még közelebbi élmény a frissen trágyázott mez?k illata, avagy sokszor rájöttünk, mit?l olyan krémes az alpesi tej.
De a legjobb, a legfrenetikusabb hatást forgalommal szemben állva, egy talpával el?re a m?szerfalra helyezett Vilmoskörte pálinkás üveggel lehet elérni. Ugyebár, fehér a lelkem... Ki ne fékezne egy szemben álló fehér Felicia el?tt, amiben két böszme manus gubbaszt? (szakadva a röhögést?l, de ezt nem látta senki) :)

Hibalista

- Hátsó ajtó központizár motor, akkumulátor 2x, termosztát 1x, rendszámtáblavilágítás 3x, s?r?n kell állítani a fényszórót (lerázódik), fényszórómagasságállítás hidrajulika is megfáradt id?vel.

Ide hordtam szervizbe

Mentes és Társai

Értékelése: 7

Másik szerelő értékelése

Bélai Tibike, a Zsigulik professzora.

Értékelése: 5

Képek az autómról

Fenntartási költség (9) Évjárat 1998
Kényelem (7) Használati időtartam 5 év
Teljesítmény (6) Km vásárláskor 45000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 45000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Biguli 1200s Következő autója? Skoda Octavia
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.7/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Skoda Felicia 1994 (1997 - 2001)

További ítéletek (270 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)