A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Skoda » Felicia (1994-2001)

Felicia 1.3 MPi 54LE 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Filléres igásló, kiváló első autó

Szöveges ítélet

Nagypapám vásárolta ezt az autót szalonból, még 2000 végén, egészségügyi okokból viszont nem sokat tudta használni, így jóformán 10 éven át egy garázsban állt, 30.000 km körül az órában. 2012 körül került hozzám, ekkoriban szereztem meg a jogosítványom, ez volt az első autóm, a kevés futásnak köszönhetően gyakorlatilag új állapotban lett az enyém.

Eleinte iskolába jártam, családot illetve barátokat látogattam vele. Később kapott az autó hideget, meleget - mellékes jövedelemként a WunderCar nevű néhai "autómegosztó" szolgáltatás keretei közt szállította az utasokat, később, amikor rendes állásom lett, napi 130 km felett ingáztam vele Budapest és Ceglédbercel között. Utazni is nagyon szeretek, szóval az ilyen irányú igényeimet ezzel az autóval elégítettem ki :) Jártam vele többek közt Németországban, Luxemburgban, Horvátországban, Ausztriában, Szlovákiában, Csehországban és még pár európai országban. Oszkáron is nem egyszer meghirdettem az utat, több száz ember ült már benne.

Hűségesen falta a kilómétereket, az utóbbi 3 évben évi 30.000 km körül sikerült beletekernem - főként autópályán.

Az autót én egyébként nagyon szerettem, lévén hogy óvodáskori emlékek is fűződnek hozzá - igyekeztem minél jobb karban tartani, mindent, amit csak lehetett időben cseréltettem / javíttattam rajta.

Egyszer hagyott ott az úton - amikor a (rosszul)felújított generátorban elkopott a szénkefe, tette ezt úgy, hogy a töltés hibát visszajelző nem jelzett vissza, így egy országút széli motelnál éjszakázott.
Ezenkívül volt pár apróság, amit lejjebb részletesen felsoroltam.

Az autó nem kifejezetten kényelmes, a motorja nem a legerősebb - cserébe fillérekért fenntartható, eléggé megbízható, ha rendesen karban van tartva. Az ülések tartása nem a legjobb, hosszabb utaknál azért eléggé el tudnak gémberedni az ember végtagjai. Szélzaj, útzaj teljes mértékben hallható az utastérben, a felfüggesztése sem a mai német soklengőkaros csúcstechnika, legfőkébb hátul érezhető, hogy eléggé fapados.
Fájó hiány volt, hogy a Ratio felszereltségnek nem volt része a pohártartó (volt viszont elektromos központizár) - utas nélkül nem egyszer sikerült kiöntenem az üdítőt.
A motor nem egy erőgép a maga 54 lóerejével, az optimális fordulatszámtartományban viszonylag vállalható zajt ad, az előírt 3500-as fordulat felett viszont a motor ereje fordítottan (és négyzetesen) arányos a kibocsátott hanggal - pályán 120-130 felett örjítő zaja van.
Az autó nem nehéz, mindössze 935kg - egészen vállalhatóan vitte a kis csehszlovák motor. Városban, országúton érzi magát a legjobban, utóbbin kevesebb, mint 6 liter üzemanyaggal is beéri százon. Én rengeteget mentem vele autópályán, sík úton a 130-at tudta tartani, a vége nekem 155 volt, de ott már borzasztó hangja volt, nem volt benne tartalék ezért nem is erőltettem a feszített üzemet. Emelkedőnél, főleg több utassal érezhetően kevés volt az erő - az érdi emelkedőnél el kell nézni neki, ha visszalassul 110-120-ig.

Az utolsó egy évben felütötte a fejét egy hűtési probléma, aminek sehogy sem sikerült a végére járni - cserélve lett a vízpumpa, hengerfejtömítés, radiátor, termosztát, ventilátor hőgomba, csövek, egyszóval minden, aminek a hűtéshez köze van - sajnos sikertelenül. A következőt produkálta: eléri az üzemi hőmérsékletet, majd városi forgalomban (igazából ha tartósan lassabban mentem, mint 30, akkor is) folyamatosan 100-110 fok köré ment fel a hűtővíz és csak a ventillátor bekapcsolásával lehetett 95 fok környékén tartani. Országúton, autópályán viszont kb. középen állt a mutató, egy kiadós pályázás után viszont, amikor megálltam pl. egy benzinkúton, leállítottam a motort, akkor a mutató megint felkúszott 100-110 köré (álló motorral). Nyáron, 40 fokban folyamatosan járó ventillátorral is 95-100 fok körül volt a mutató a városban.

Az autó eléggé elavult, szerintem amikor nagypapám megvette is elavult volt már - cserébe tényleg faék egyszerűségű, kevésbé tapasztalt ember is hozzá tud nyúlni, akár az országút szélén is.
Közel 8 év hűséges szolgálat után parkolópályára került, vissza a nagyszülők garázsába - további nagyobb összeget kellene már rákölteni, mivel itt-ott felütötte a fejét a rozsda (korához és az autó híréhez képest minimális, felületi rozsdáról van szó), a futómű több alkatrésze is megérett már a cserére, illetve ott van a hűtő probléma is - de leginkább már úgy éreztem, hogy kinőttem az autót, a heti 500 km autópályázásra nem is ez a legjobb választás, ezért lecseréltem.

Hibalista

- Generátor 89.560 km-nél. Széthullott benne valami, kotyogott, nem töltött, fel lett újítva.
- Elrohadt a hátsó kipufogó dob 94.000 km körül.
- Gyujtáskapcsoló megadta magát 116.031 km-nél
- A radiátor el kezdett folyni, 122.134 km-nél volt cserélve.
- Generátor szénkefe elkopott 122.605 km-nél.
- Kipufogó gumitartóbakok elkoptak/elszakadtak, cserélve 124.102 km-nél.
- Önindító megadta magát 136.848 km-nél.
- Kuplung szerkezet már elöregedett, cserélve 181.123 km-nél.
- Hengerfejtömítés csereérett lett 185.343 km-nél.
- A generátor látványos / hangos halált halt, szétesett a rotor, ki kellett cserélni 185.765 km-nél.

Ide hordtam szervizbe

Ismerős

Értékelése: 9

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 2000
Kényelem (2) Használati időtartam 8 év
Teljesítmény (3) Km vásárláskor 30000
Megbízhatóság (8) Vezetett km 170000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Következő autója? Octavia Mk3 2.0 TDi
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (7.7/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Skoda Felicia 1994 (1997 - 2001)

További ítéletek (270 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)