A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Skoda » Felicia (1994-2001)

Felicia 1.3 COMBI MPI 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Feliciás koreográfia

Szöveges ítélet

Gyonyoru egy jószág, láthatja mindenki, aki ránéz. Az elso pillanattól szrelmes vagyok a hutorácsába. Egyszeruen nagyszeru.Persze, most páran bólintanak, hogy mindenki a maga lovát dícséri, lehet igazuk is van. Nézzu a dolgokat más oldalról. Koltségek szempontjából egy jó kocsi. Olcsó az alkatrész, kis ugyességgel meg pár szerszámmal meg lehet mindent butykolni rajta, nem kolt az ember szervizre, s nem jár az a fejében, most átvertek, vagy nem. Nem kell bele túl drága versenyolaj, meg extra gyertya, mindenhez hozzá lehet férni a szervizeléskor. Megbízhatósága , ha az ember ismeri a forgatókonyvét, s idoben orvosolja a bajokat, akkor elfogadható. Fogyasztása 7 literes átlag korul van, akkor eszik tobbet, ha valaki az 5 kilóméterre levo munkahelyére jár vele, meg vissza, mivel nem képes rendesen bemelegedni. jelen esetben párom teszi ezt városon belul, 10 literes fogyasztással.Pakolhatósága valami oltári, a hátsó uléseket lehajtva egy franciaágynyi terulet lalkul ki, lehet benne vész esetén aludni, mint ahogy tettuk mi anno a Manheimi borzén. Nem egy versenyautó, folyamatosan max a 120 as tempó az igazi. billegossé vált az idok folyamán, nem ártana egy garnitúra új lengéscsillapító. Ami nem kellemes, az a karcolódásra hajlamos belso muanyagozás, amin minden megmarad, orokre. Huen hirdetve minden egyes szeteloi beavatkozást. Nem tehetek róluk, Ti sem tudtátok volna a muszerfal elrejtett csavarjait máshogy elokeríteni, na! Nem nagy orom Nyáron a melegben, mikor a karosszéria egyes nyílásaiból, lásd pl az 5dik ajtó, elkezd kifolyni a korrózióvédo sárga visz. Sok lehet benne, már 5 éve minden nyáron kifolyik, kifogyhatatlanul. Letakarítani csak WD40 ráfújásával, majd letorlésével lehet. A legnagyobb bánatom meg a gyári kocsiemelo, ami vagy 10 ev oregedést okozott, mivel használata kozben a tervezojének káromlása és szidása ennyit lokott a biológiai órámon. Hogy az a huszitakori leletmaradványokból kiklónozott.... Ki ne felejtsem, reccsenik a váltó, ha az ember fia gyorsan akarja betenni a lukvercet (jó na, hátrameneti sebességet). Amikor új korában ezt megreklamáltam, a szerelo kiképezett, hogy nem a váltó a gond, hanem én vagyok túl gyors. Csak szép lassan, akkor nem reccsenik
Osszefoglalásképpen csak annyit, nem extra kocsi, nem lehet vele nagyot villogni, de mindent teljesít, amire a koznapi használatban szukség van.

Hibalista

- A megszokott koreográfia szerint romoltak el rajta a dolgok, mint késobb kiderult. A szerelok iratlan nagy konyve, mint végulis megtudtam, az elso elromlo alkatreszként a generátorba épitett fesszabályzót említi, be is adta a kulcsot 26000 kilométernél, úgy ahogy kell. Figyelmeztetet elotte, esti használatnál a fenyszorok hirtelen nagyon fenyesen kezdtek világítani, majd visszavettek a fényerobol. Erre, beraktam egy feszultsegvigyázó 16 tagú diódasort, mivel hol csinálta, hol nem. A diódasor a Cseh autópályán teljes vigyorra fakadt, híven hirdetve, véget ért a fesszabályzó foldi pályafutása. Megjegyzem, ez volt az egyetlen Olasz gyártmányú alkatrész a Feldában. Kábeleket a generátorról lekotve ugyan célhozértunk, de a rovid ideju túltoltés, amit a hiba okozott, zaccbavágta az aksit is. Felfujódott, mint egy fudballabda, korberepedt a pereme mentén, cserélni kellett. Meg kitakarítani a kicsurgott aksisavat. Ahoz persze ki kellett bányásznom a futést, mert már miért is ne csurgott volna alá a sav. Muszerfalbontás a futés kiszereléséhez, ez a nagy elovigyázat ellenére maradandó karcolásokat hagyott a kemény muanyag belso borításon.Van ez így.
- 35000 nél egy esti leállítás után reggel nem tudtam elfordítani a gyújtáskapcsolóban a pengés kulcsot. Soha tobbé nem sikerult. A szerelok nagy konyve ezt említi második hibaként. Vettem egy másik komplett gyujtáskapcsolót zárral, szétkaptam a kórmány kornyékét, ujabb maradando karcolásokkkal tarkitva ezt a teret is. Szépen mindent beszereltem, kissé csodálkozva egy gyuru alaku izmizen, ami ra volt huzva a kapcsolo kulsejére valami csatlakozó kábelekkel. Próbállok startolni, indul a motor frissen, majd bedoglik. Ujabb próba, hasonlo eredmény, meg még majd 10szer. Ekkorra gyuladt ki a százaségo a koponyámban, immobilizeres a verda. Szégyenszemre be kellett huzatnom a szervizbe, hogy ott a szerelogárda belekalapálja az uj kulcs csipjének kódját, hogy megismerjék az új kollégát a régebbi alkatrészek. Az egyik haver meg kirohogott, o ezt ugy intézte, hogy az oreg kulcsból kitorte a beleragasztott csippet, s áttete az újba. Hogy ez nekem nem ugrott be! Azóta két kulcsos a Felda, mivel a tobbi zár változatlanul arra a régi kulcsra nyitódik.ja, lehet venni szetet is, de nem vagyok én Rokefeller! 45000 tájékán elkezdett a fényszóró kissé lefelé világítani. Állítottam rajta, gondoltam a rázkódástól elállítódott. Majd ugyanezt még háromszor eljátszottuk. Ekkor derult ki, a Felda folyadékos lámpaállítója dobta be a kulcsot. Mikor vettem az újat, az alkatrészes gyerek, Béla haver, mondta, hogy ez normál.Kemény és ádáz harc volt kicserélni, de mivel jónapom volt, sikerult is két óra alatt. Csak vennem kellett még pár gyári Skodás rogzítos izmizt, amiket nem tudtam sértetlenul szétbogozni.
- A kipufogó az 80000 nél lyukadt ki, sajnos pontosan akkor váltott a csendes szopránból dormogos baritonra, mikor elindultunk Angliába. Mindenféle garázs és szerszámkészlet hiányában egy muhelyben Angol szerelok cserélték ki utángyártotra a dobot, el is mentem a helyszinrol, hogy ne lássam, hogy más is hozzányúl a drága Feldámhoz. El is barmolták a dolgot, errefelé ez szinte természetes. 4 személlyel megterhelve kopog a dob a kocsi alján. Ha hazajutok, megjavitom. Ja 75fontba fájt az egész. Ekkor kezdett nyikorogni hidegen elol a fék. Lesegettem én már korábban a betéteket, de csak nem akartak elkopni. Megjott az csereidejuk,gondoltam, s vettem amit kaptam, EBC márkájúakat. Cserekor a régi betétek még 30 százalékosak voltak, ezért eltettem oket, hátha kellenek majd. Alapból jobban passzoltak a helyukre, mint az újak, melyeket eddigre már bovulo szerszámkészletem reszelojével reszelgettem meg. Feluletukon volt valami piros izé, a befuttatás végett, állítólag. Nem én, a doboz oldalán a szoveg állította. Jók is voltak, elvittem a kocsit itt muszakira,45font, mert a Szlovák lejárt, átt is mentek a fékpadpróbán. Csak az európai jobboldalas fényszórókra ragasztottak muanyag fénytoroket, hogy ne vakítsák az angol baloldalas kozlekedésnél a szembejovot.25font. Ekkor cserélték ki a kardáncsuklók gumiharangjait utángyártottakra 82000 kilóméternél.110 font. Engem meg a guta utogetett,hogy most mit rontanak el. Kiderult hamar, mivel ahogy lekopott az EBC betétekrol a befuttatóréteg, elkezdtek ezek is nyikorogni, de ezek állandóan tették azt. Visszacsere gyári 30 százalékosra, jobb otlet híján. Ekkor a jobb oldalon csak a kerékcsavar menete volt gyász, a bal oldalon azomban bele is torott a kerékcsavar. Belétorott kérem, nem engedett. A szerelo, gondolom, feldobta a kereket a helyére, s nem kézzel kapatta be a csavarokat, melyekre mindig úgy vigyáztam, hanem levegokulcsal neki ferdén módszerrel. Megreklamáltam, áttisztították a meneteket, kiszedték a torott csavart, adtak két újat, majd pá. Nem javult az Angol szervizekrol alkotott véleményem.Romlott. Az EBC fékbetéteket lecseréltem, s eltettem oket. Igaz, nyikorognak, igaz, vacak volt a fékeerejuk, de csodállatosan felszabályozták a tárcsákat. Azóta a gyári betétek még tartanak, s nem is csikorognak.
- Másnap meg meghalt a termosztát, egy hosszabb útra indulva lassu motormelegedést tapasztaltam, valamint magasabb fogyasztást. Hazaérve elovettem Bélahaver figyelmeztetésére magammal hozott termosztátházzal egybeontott termosztátot,s hanyag konnyedséggel, ami engem ugyan nem jellemez, beszereltem. A felét a palsztik termosztatháznak, azt, amiben a termosztat volt. Ez volt az egyszerubb, azota is kitunoen mukodik.

Ide hordtam szervizbe

ÉN, othon a garázsban

Értékelése: 9

Másik szerelő értékelése

Angol szervizek Coventry kornyékén

Értékelése: 2

Képek az autómról

Fenntartási költség (9) Évjárat 2001
Kényelem (6) Használati időtartam 5 év
Teljesítmény (5) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (9) Vezetett km 81000
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Rapid 130 Következő autója? Valami nagy belteru dízel
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.1/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Skoda Felicia 1994 (1997 - 2001)

További ítéletek (270 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)