A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Skoda » Felicia (1994-2001)

Felicia 1.3i 68LE 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Elfogadható utitárs. Ideális melósgép. Rozsda??Hol??

Szöveges ítélet

Egy drága új keleti kocsi mellé lett véve ütni vágni, melózni, városban hajtani.
A futóműve istenes a magyar utakra a keleti típusokhoz képest. A tönkremenő apróságokhoz meg jó ha hozzászokik mindenki , mert ez minden kocsinál előfordul főleg 9-10. év felé tök mindegy milyen típus.

Viszont nem mindegy hogy franciát, vagy japánt, más keletit vagy inkább cseh-t visz az ember szervízbe. Pont emiatt lett véve ez a Skoda mert a szerelője szereti hogy nagy szétbontás nélkül hozzáfér a motorhoz, egyebekhez , borzasztó alacsonyak az alkatrész és szervíz költségei (magánszerelőnél) .

Pl féktárcsa 3000, 15ös OPEL olaj 1000/l, lengéscsillapító 6000/db , gumi 6000/db stb... szervízdíj 2500/óra. Szóval sokkal kifizetődőbb ezt vinni ki a hétköznapi melóba a kátyús utakra mint az újat, pattogósat és drágát.

A designről, kényelemről meg annyit , hogy én nem nézegetem kívülről a kocsit , és nem simogatom belülről a kárpitot ha vezetek. Szóval egy "sza..ok rá kocsi" a drága csili-vili keleti mellé.

Egyébként nagyon fontos előny az is -egy új kocsihoz képest- hogy a golyófejű, padlógáz, köcsög, hülyegyerekek a csillogó kocsijaikkal nem mernek annyira kostolgatni, hátulról tolni, és szemből sem olyan vagányak már a tükörkkoccolásban és az áthúzós-előzős ijesztgetésben mert ők húzzák úgyis a rövidebbet ( illetve a drágábbat ) a javítási költségekben. Szóval mostanában a feliciával ÉN VAGYOK AZ ERŐSEBB az úton.

A keleti új cicamica autó meg csak hétvégén merészkedik elő a fűtött garázsból a hosszabb és nem dugós, nyugis utakra.
Nekem ez kifizetődő és anyagilag biztonságosabb. Ja és a keleti újhoz képest 3-4 szer olcsóbb minden, és a Cascó sem kötelező.

Egyébként nem hátrány az ha inkább egy 500e-es kocsira nyitják rá az ajtót a parkolókban, és egy két esetleges sérülés miatt sem rohanok karosszériáshoz , hanem lefújom magam a gyári színspray-vel.

Szóval ez az idős Felícia egy igénytelenebb társ az utakon , de problémamentesebb is. Különben is minden autó idős és szervízigényes lesz úgy öt év után. Egy jó haver szerelő a megoldás, nem az ötéventi újabb és újabb ráfizetés az eladási és vételi kocsidílereknél, a hitlező banknál, és a muszáj cascós biztosítónál. Ja és a rozsda annál van aki cseszi lemosni a kocsiját idönként, és sárdugót hagy a köszöböknél. Nálam nincs rozsda a 9 éves kocsinál sehol sem.

Jól kell tudni választani, nem szabad kapkodni és csakis teljesen makulátlan tiszta kocsit szabad megnézni a vásárláskor, mert a kosz sok mindent eltakarhat. De ez tipusfüggetlen szerintem.

A kocsiban természetesen ugyanúgy kell a kopó, használódó dolgokat előírt idönként cserélni mint minden más típusban. Ha valakinek elromlik valamije tuti túl van már az előírt csereperióduson az adott dolog. Olyan kocsi meg nincsen amelyik soha nem fog látni szerelőt, ezt jobb megemészteni és elfogadni.

A skodámhoz képest a keleti új kocsim 4700 km-nél hagyott cserben és kellett assistance-t igénybe venni. Így 1-0 a 9 éves SKODA Felicia javára a vadiúj keletihez képest.

A teljesítményt nem igazán tudom szapulni , mert a 99%-ban városi és városok közötti országúton a 100LE feletti keleti és a 68LE-s Skoda között csak a gyorsulásban van a különbség. De ezt sem érzékelem, hogy mennyi mert nem szoktam padlóig taposni a gázt és leütni a stoppert az elinduláskor...a leggyorsabb kocsi meg úgyis az IFA és a sárga busz. Ezeket még a Scumacher sem tudná lenyomni a piros lapossal.

Ennyi....

Hibalista

- BE elektromos ablak
- fényszórómagasság állítás
- kipufogóhegesztés (belülről rohasztja a katalizátor)

Ide hordtam szervizbe

garázsos magánszerelő Pest megyében

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 1999
Kényelem (7) Használati időtartam 0 év
Teljesítmény (6) Km vásárláskor 29000
Megbízhatóság (8) Vezetett km 25000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Astra F Következő autója? Megkímélt, pöpec felíciát (mert van ám még ilyen)
Ennyire szerette (7) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.3/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Skoda Felicia 1994 (1997 - 2001)

További ítéletek (270 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)