Családi sportautó
Szöveges ítélet
2002 végén vásároltuk egy kereskedésből, használtan. Előttünk egy doktornő használta, megkímélt állapotban vettük mintegy 40.000 km volt benne. Addig rendszeresen márkaszervízben - szervízkönyvvel igazolhatóan - szervizelték. Ő autót cserélt, hát mi is.
Jó felszereltsége volt, elektromos ablak, elektromos tükör, rádió, színezett üvegek és gyönyörű metálzöld szín. A rendszáma is trükkös, imádom, ha lehet továbbörökítem majd.
Belevágtunk és nem bántam meg. Előtte egy Maruti 800-at használtam, hát ég és föld. Mintha egy Trabantból ültem volna Mercedesbe. Átlagos mennyiséget használtuk, majd munkába járás miatt most már minden napi használatban van. Megjártuk vele az országot és külföldöt is. Soha nem hagyott cserben, mindössze egyszer nem figyeltem az akkumulátor gondozásra, és akkor vennem kellett egy újat. Akkor nem indult.
1 év után tettem rá egy 50-es sportkipufogó rendszert, és kapott egy direktszűrőt. Meglepetésemre az addig nagyjából 7 literes fogyasztása visszaesett 6-literre, pedig azóta sportosabban is használom. A rendszerrel már alacsony fordulatról jól húz, de igazán 3. fokozatban szeret menni. Ezután kapott még sportkatalizátort, leömlőket. Állítottunk a benzinnyomáson, új szelepeket és dugattyúkat kapott, amitől a fogyasztásom teljesen beállt 6 literre, télen - nyáron.
Számomra kényelmes - pedig 191 cm magas vagyok - és ha én vezetek mögém tud ülni bárki. Ültem már nagyobb autóban is, tekintve, hogy nagyköveti sofőr voltam, de igazából csak hosszútávon érződik kényelmesebbnek a Volvo S80. A Felicia egyszerű, szervízigénytelen autó. Ha az ember odafigyel rá, tökéletesen elviszi A-ból B-be.
Mostanra átalakult családi autóvá. Nemsokára gyermekünk születik és egy darabig még bizonyosan ezzel fog utazni. Tervezzük természetesen, hogy nagyobbra cseréljük, de egyelőre örülünk, hogy ezzel elvagyunk.
Mi nagyon szeretjük és nehéz szívvel fogunk megválni tőle, ha egyszer el kell majd adni.
Mivel családon belül örökítettük tovább, tudom, hogy még most is használatban van. Apósom használja jelenleg, és a két gyerekünk azóta is utazik vele néhanapján. Apósom is úgy van vele, hogy nem adná el...
Hibalista
- Kopó alkatrészek folyamatosan (izzó, gumik - évszaknak megfelelően, fékbetétek, hibakomputer állandóan túlcsordul) - Fesz-szabályzó, Diódasor, Elektromos ablakemelő, Futóműbeállítás rendszeresen (Budapesti utak...)
Ide hordtam szervizbe
Szabó Tibihez cinkotára, a legjobb szerelő, akit valaha ismertem (volt még pár), megbízható, szakértője a vasaknak...
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
Balogh Gyurihoz karosszéria munkákra, Herman Lacihoz a komputer miatt. Egymástól pár percre vannak a X. kerületben. Mindketten remekül értenek a verdákhoz.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 1999 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 5 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 40000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 50000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | 800 DX | Következő autója? | Toledo Magnus Plus |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.0/10) |
