A pajtaszökevény új életet kezd
Szöveges ítélet
Mikor ellopták a golfomat, bánatomban majdnem vettem egy másikat, de előtte nekiálltam gondolkozni. Ennek eredménye röviden az lett, hogy jobban megéri Feliciát tartani, harmad annyi a casco, olcsóbb alkatrészek, jobb felszereltség azonos áron, és jobb esetben nincs kitaposva a bele. A végén már csak Feliciára vadásztam, pár nap alatt meglett. Megvettem, nem igazán bántam meg, ennyiért nem volt mit.
Egy két dolgot rendbe kellett tenni, az előző tulaj csak használta, de semmi extra lelkesedés.
Első meglepetés az ülés, ami a vw-hez képest fotelesen kényelmes, de van tartása. Második az, hogy olyan alacsonyan van az alja, mintha ültetve lenne. Harmadik a kormány, ami a G3-hoz képest szervósan könnyen forog, és a paráztatás ellenére nem zavaró az állása sem.
A Felicia a praktikus ("olcsójános") emberek autója, ennyi pénzért nemigen van ésszerűbb opció a magyar autópiacon. Szlovák barátainknál van minden hozzá, relatíve olcsón, 50 ezerből kb. a fél motort ki lehet cserélni házilag.
Igaz, stílusa nincs, nem trendi, nincs faberakás, és sosem lesz igazán menő autó, de talán így jobban megkímélik a tolvajok is.
Előnyei: kényelmes, jól pakolható, viszonylag nyomatékos motor (hármasban és ötösben), "szervósabb" a nem szervós autóknál, átlátható motortér, jól szerelhető, szuper-intelligens ablaktörlő, tényleg alacsony alkatrész árak, jó fogyasztás (min 5,8 nyáron úton 3 ember sok cucc 80km/h - illetve max 8,2 liter fagyban csak városban költözéskor, de az általános, vegyes átlag az 6,25 liter), gyorsan/praktikusan variálható hátsó ülések, megbízható, trabantosan igénytelen. + Az üléseket előre borítva egyszerre elfért benne a mosógépünk (elöltöltős lapos LG) és a hűtőszekrényünk (kicsi LG) állítva.
Ha jól tudom, kevésbé lopják, mint a vw-t, suzukit, opelt.
Hátrányai: kicsit otromba A oszlop - különösen a szélterelővel együtt, elől szűk á állandó könyökharc van, szörnyen nagy fordulókör, fényszóróállító gyárilag elbaltázott konstrukció - nem működik, minden szürke, túl világos a padlókárpit - könnyen koszolódik, 100 felett nagy motorzaj, az enyémben klíma nincs, pedig nagyon jó lenne.
Hibalista
- Gömbcsulkók és kormányösszekötő gumiharang csere, ezek már rosszak voltak, mikor megvettem, 4.900 Ft+munkadíj. - Indexkapcsoló csere 2300 Ft, magam cseréltem, de az után gyártott nem tökéletes, balra kanyarodva nem mindig kattan vissza magától :( - Csepegő hűtővíz ellen tömítőpor 400 Ft - Olajcsere szűrővel, olajjal, adalékkal 5400Ft (magam csináltam) - Légszűrő, pollenszűrő cseréje legalább 1500 Ft :) - Benzinszűrő csere pár ezres munkadíjjal (rossz helyen van, házilag macera) - Elkezdett hidegen rángatni, puffogni így: - gyújtótrafó tesla 20.000 Ft (magam cseréltem, nem volt feltétlen szükséges, de az előző kocsim trafója megszívatott út közben, így ezt ki akartam zárni) - hőpatron 1500Ft (magam cseréltem) - fojtószelep tisztítás házilag ingyen - A keverékképzési gondok és a rossz alapjárat szinte kötelező problémakört alkotnak, végleges megoldásukhoz új Brisk 3 pólusú gyertya és új trafó kellett. Azóta tökéletes. - A féltengely csuklók, szilentek, és a talpas csapszegek egy komolyabb gödör miatt szépen sorban megfeküdtek.
Ide hordtam szervizbe
Sokat próbáltam, de még nincs meg az igazi.
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 1998 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 125000 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 16000 |
Szerviztapasztalat | (6) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | VW Golf III. 1,4 benzin | Következő autója? | Octavia RS kombi |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.6/10) |
