A racionális választás - ma sincs jobb a piacon!!!
Szöveges ítélet
2002-ben 1,1 millió forintért vettük a budapesti Palota Automobilnál (a cég nem volt éppen korrekt, a bemutatásnál minden felszerelés megvolt az autóban, amikor 3 nap múlva érte mentünk már kivették belőle pl. a gumiszőnyegeket, az elakadásjelző háromszöget stb.). Két alkalommal hagyott cserben, elöször a generátor hibája miatt, másodszor a nem gyári immobizer hibája miatt (ezt a zalaegerszegi Skoda szakszervízben kiszerelték az autóból, és aztán megint ment, ahogy kell - mindezt vasárnap (!!), úgy, hogy miattunk berendelték a szerelőt - köszönet érte!
A miénk fogyasztása hihetetlenül alacsony, nyáron 5,2-5,6 között(!!!), télen 1-1,5 literrel több (igaz, hogy nem hajtom, csak szépen kényelmesen, még autópályán is csak 110-120 körül megyünk).
2006-ban átalakíttattuk gáz/benzin üzemre (az ürömi Petka Autógáz szervízben - ezt a céget is csak az ellenségeimnek ajánlom). 8 liter körüli lett a fogyasztása gázból. Nemrégiben egy másik szervízben (Bp. X. ker. Előd köz) beállíttattam, azóta jó fél literrel kevesebbet eszik.
Hatalmas a csomagtér!! Sokszor volt már rá szükségünk, míg mások méregdrága autóik körül idegesen szaladgálva a tehertaxi után telefonálgattak.
A motor nem túlzottan erős, de amire kell, arra megfelelő. Egy hónapig Németországban is használtam, zokszó nélkül, huzamosan bírta a 140-es tempót is, csak megugrott a fogyasztása.
Ami a különféle extrákat illeti: az ilyesféle parasztvakítással nem lehet megetetni, így egyáltalán nem hiányolom az autóból sem az elektromos ablakemelőt, sem a nyomógombos indítást - mindez plusz hibalehetőség, anyagi teher volna.
Karbantartása szervízköltsége jelentéktelen (pláne, hogy Szlovákiában, a magyarlakta Párkányban minden féláron beszerezhető, akár forintért is!).
Végezetül: sokféle, a Feliciánál jóval drágább autót volt szerencsém vezetni, nem éreztem lényeges különbséget. Ha autót veszek (bár szerencsére nincs tervben) vagy megint ilyet (csak fiatalabbat), vagy valami nagyon korszerűt:
http://www.origo.hu/auto/20070323pedalhajtasu.html
zseniális, reméljük lesz belőle valami!!
Hajrá ANTRO Alternatív Erőforrásokat és Járműveket Fejlesztő és Gyártó Kht. !!!
Hibalista
- generátor (2x),
- immobilizer (nem gyári alkatrész volt!),
- rozsdásodás a sárvédőíveknél és a csomagtér ajtajánál,
- és természetesen a kopóalkatrészeket rendszeresen cserélni kell, mint minden más autónál is...
Ide hordtam szervizbe
Maszek Piliscsabán
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 1996 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 5 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 40000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 115000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | 1200 | Következő autója? | Skoda Felicia vagy ANTRO Alternatív Erőforrásokat és Járműveket Fejlesztő és Gyártó Kht: Duo/Solo |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.7/10) |
