A kék gépállat
Szöveges ítélet
Kedves kis autó, amolyan kelet-nyugati, mint Helsinki a Csinibabában.
A motor igen hangos, kivált 120 fölött (bömböljön a rádió!), a futómű szerintem túl zajos. A csomagtartó ajtaja - a szélvédő gumi tökéletlensége, illetve a műanyag dísz miatt - rohad, típusbetegség (2005-ig garázsban tartotta az első tulaj, de a csomagtartó már akkor is rohadt volt, mikor megvettem... no, azért 1 év utca után "indult be" igazán), ahogyan rozsdásodásnak indult a hásó sárvédő is. A csomagtartó ajtó bontóban 30-40 ezer, újonnan 75 ezer körül van. A féktárcsa cseréje után fél évvel megadta magát a féknyereg, cseréje 25 ezer Ft (bolti ár) + munkadíj, ez haveri alapon 6000 Ft. A hűtővizet elforralta (kb. 6000 km-en), de miután feltöltöttem a hűtőt azzal a tömítő-izéve, ez megszűnt. A lengéscsillapítók hosszabb száraz időben nyikorognak (???). Alfényszórók könnyen elállítódnak (és az én kék szépségemen az ablakmosó fúvókái is, vicces, mikor 300 km után - télen, hóban/sárban - két fúvóka az égbe, kettő pedig a szélvédő aljára "lő"), a belső fényszóróállító már halott volt, mikor megvettem.
DE!
Ez sok hibának tűnhet, ám egy 8 éves autónál szerintem nem az (anyagilag kivált!). Egyszerűen igénytelen, mondhatni ha minden elromlik, akkor is előugrik belőle két igavonó és elhúzza.
Évente hármszor-négyszer járunk vele a Székelyföldre, hegynek föl és le, autópálya, mellékutak, nagy forgalmú főútvonalak, városok váltogatják egymást, és még egyszer sem panaszkodott vagy mondta be az unalmast (hatszor voltunk kint vele, ez alkalmanként 2100-2300 km)! Egyszerűen megy és megy és megy, rendületlenül. Jó, nem száguld, autópályán max. 130-at megyünk vele (volt az 155-158 is, üvöltött a motor, zabálta a benzint, de bírta), előzni csak komoly odafigyeléssel és bátorsággal szabad, mert igen tetű módon gyorsul, igaz, ez csak egy 55 lovas csiga. Azonban kedves csiga!
A csomagtartója elég aprócska (egy kétrészes, 2.70-es, szétszedett horgászbot már nem fér be!), lehajtott ülésekkel szuper, ha jön a gyerek, akkor marad a tetőbox (mi vettünk, akciósan 21000-ért egy 320 literest, illetőleg cseh, Feliciára gyártott tetőcsomagtartót, amely egy út után rozsdálni kezdett). Így nagyszerűen el lehet férni, bár az asszony szerint a hátsó ülések nagyon kényelmetlenek (mert megszokta az anyósülést).
Fűtése ördögi, engem zavar is, hogy télen a kellemes meleget nem tudom beállítani, vagy nagyon meleg van, vagy fázom. Viszont nagyon gyorsan felfűti a kocsit.
A váltó kezes, bár hidegben recseg-ropog valami műanyag akármi benne, ez tavasztól őszig szünetel, illetve ahogy üzemmeleg lesz az autó, ugyancsak megszűnik.
Összegezve: igénytelen, egyszerű autó, hű társ, kisebb hibákkal, mely könnyen és olcsón orvosolható. Mióta az aprónép a hátsó ülésen figyel, azóta nyugdíjas tempóban vezetek, és ezért igen hálás az autó. Ez való neki.
Hibalista
- Féknyereg, 12000 Ft/db. (bolti) + munkadíj, féktárcsák cseréje (nem emlékszem az árára).
Ide hordtam szervizbe
Haver, jó szerelő, bár otthon buherálja a kocsit, nem műhelyben.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 1998 |
Kényelem | (5) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 96000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 19800 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | 2107 | Következő autója? | Az biztos, hogy több mint 55 LE lesz! |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.6/10) |
