A kék csibész
Szöveges ítélet
Előtte Lada 2101-em volt. Mondanom sem kell, hatalmas lépés volt előre. Kényelemben hajaz a Golfokkal. Az enyém kombi, 70-30 arányban dönthető ülésekkel, így hátul akkora hely van benne, hogy kényelmesen befér hátra bármi: hűtő, 2 db ekefej, 2 db teherautó kerék, stb. amit csak akarsz - persze ésszerű határokon belül. Vezetni nem nagy élmény, de a Ladához képest villám. Gyorsulása a vezető stílusától függ, de nem kell vele szégyenkezni a lámpánál. Tartós vezetésnél számomra kényelmetlen a kormány és az ajtó közötti távolság, nem tudom megtámasztani kényelmesen a könyökömet, de vezetni nem fárasztó.
Biztonság szempontjából érdemes megnézni a töréstesztet a youtube-on, a Suzukinál jobb, de egy őz tudna benne károkat okozni.
A kaszni más példányokkal ellentétben (kopogom le) még nem rozsdásodik, barátnőm bátyjáé szintén Skoda Felicia 1.6 MPI, de az már szana-szét van rohadva. Ez még bírja. Ahogy gondolom, külföldről hozták be, ott lelakkozták, üregvédelmezték. Azért odafigyelni érdemes rá: ahol kisebb rozsdafolt kezd megjelenni, érdemes lepolírozni, ha szükséges lefestegetni. Sokat számít bármelyik autónál!
Olajat érdemes havonta önteni bele 1-2 dl-t, mert kajálgatja, dehát ez a Skodáknál megszokott.
Összegezve kis odafigyeléssel, gondoSKODÁssal sokáig jó formában lehet tartani, amit meg is hálál.
Ja, majdnem elfelejtettem: a víz mindig melegszik benne, 110 C fölött kell odafigyelni rá. Ez csak nyáron gond, télen a garázsból kiállva szinte már meleg van az autóban. Télen is, nyáron is fűteni kell vele: nyáron azért, hogy ne melegedjen túl a motor - főleg városban.
Hibalista
- Vásárlást követő első héten termosztát csere: 3500 Ft (új), ezt magam csináltam. Két hétre rá továbbra sem szűnt meg a vízforralása, így tudtomon kívül elvitte barátnőm szerelőhöz: hengerfej tömítés csere, vízpumpa csere mindenestől 60000 Ft! Ha magam csinálom, kb. 10000 Ft-ból kijött volna. Azóta önszorgalomból kapott új gyertyákat 2000 Ft-ért, valamint a kötelező olaj, levegőszűrő, olajszűrő csere összesen 8000 Ft-ért (magam csináltam). Teszem hozzá, nincs autószerelői végzettségem, mégis hozzá merek nyúlni, mert egyszerű a motorja, mint a fakerék. - Legutóbb izzócserék voltak pár száz Ft-ért darabja, valamint a kipufogó dobot kellett megheggeszteni faterral.
Ide hordtam szervizbe
Nem hordtam, magam szerelem, kivéve a hengerfejtömítéskor. Maszek szegedi szerelő szerelte...
Értékelése: 7
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 1996 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 125000 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 20000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | 2101 (1200s) | Következő autója? | Avensis |
Ennyire szerette | (7) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.1/10) |
