Száguldó traktor
Szöveges ítélet
2004. őszén vettem egy kispolszki után, melynek állandó javítására se pénzem, se időm nem volt (a szívem majd megszakadt, nagyon szerettem). 250ezer forint volt ráírva, mikor megláttam a piacon. 60000 km, eredeti festés. Még a kilomérterszámláló is működik, pedig az típushiba, hogy hamar tönkremegy. Mondhatnám azt, hogy eszméletlenül megbízható, mert nem hagyott ott sehol, DE. Apróbb hibák bizony vannak dögivel. Főleg az elektromos rendszer, ami egyébként is feleslegesen túl van bonyolítva, és erre csak rádob egy lapáttal a gyenge minőségű kapcsolók és csatlakzók tömkelege.
Kezdjük mondjuk az indexkapcsolónál. Ez ugye nem egyszerű indexkapcsoló, hiszen ez kapcsolja a távfényt, a fénykürtöt, és még ezzel is dudálunk. Az még hagyján, hogy nem kapcsolódik vissza kanyarodás után (általában). De ha nincs kicsit nincs egyenesben a kormány, akkor már nem engedi az indexet kapcsolni, hanem helyette fénykürtöz. Előfordult, hogy így a szemből jövő, ugyanoda kanyarodó kocsi azt hitte, ezzel én lemondtam az elsőbbségemről, és ő is elindult.
A többi hiba nem ilyen súlyos. A hátsó lámpák villogva/sehogyan se égnek. Minden más vibrál, a fényerő a motorfordulatszám függvényében változik. Előbb-utóbb meg kell néznem a generátor környékét. Az előgyújtást strobi nélkül nagyon nehéz beállítani, hála az elektronyos gyújtásnak, viszont marha könnyen elállítódik.
De írjak a menetteljesítményről is. Végülis megy. A 60 ló mondjuk nagyon ritkán jelenik meg a kimeneten, és akkor bizony zabál. Nyomaték van, mint a Wartburgban, és az ötödik fokozat 50-150-ig simán használható. Ha a fogyasztását csökkenteni akarom, akkor ugye lassan megyek, és akkor egy idő után ellustul.
Lassúságáért cserébe viszont a világból kivinne. A motortérben a kötelezően előírt munkákon kívül szinte semmi nagyobb dolgom nincsen.
A futómű is nagyon jó, hátul torziós rudas, így még a vasúti átjárókat, és a csatornázás után megmaradt széttört utakat is gond nélkül abszolválja.
A csomagtér kicsi, de a hátsó ülés előredöntésével/kivételével bármit elvisz.
Külső.
Nem egy szép autó. Nyugati kocsinak túl keleti, keletinek meg túl nyugati. Nyugati forma keleti szögeltességgel. A kasztni eléggé szeret rohadni, főleg a motorháztető pereme alatt, és a kerékdob a csomagtér felőli oldalon. Az ajtó is beázik.
Túl sok élményt nem nyújt vezetés közben, nosztalgiázásra is csak mérsékelten alkalmas. Egy érdekesség viszont, hogy eddig bárkit vittem vele, senki se találta meg magától az ajtókilincset :)
Hibalista
- -Fényszórómagasság-állító
- -Indexkapcsoló
- -Ajtónyitás határoló
- -Féklámpa kapcsoló
-
Ide hordtam szervizbe
Magam szerelem
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 1990 |
Kényelem | (5) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (3) | Km vásárláskor | 60000 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 10000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | Fiat 126p | Következő autója? | Fiat 126p |
Ennyire szerette | (5) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.5/10) |
