Reális értékelés amugy best of ár/érték
Szöveges ítélet
Előre le kell szögeznem, skodabuzi vagyok. De megróbálok objektívan nyilatkozni.Az adatáblában a régi favoritot értékeltem, mind reális adat. A folytatásban asaját pédányomról írok. A családunkban ez már a második favorit, az elsőt a merkúrtelepről hoztuk újonnan. 14 évig szolgált rendületlenül. 260000 km és a rohadó kaszni miatt lett eladva. Rá 4 évre találtam egy kissé viseletes de szerkezetileg kiváló példányt 43000 kmrel. Úgy hogy 80000ért megvettem
Forma: kinek tetszik kinek nem, nekem nagyon bejön a szögletes forma meg az oldalán az élek, bertóne stúdió rajzolta cseheknek.
A belsőt a csehek rajzolták de passzol a külsőhöz.
Motor: Meglehetősen régi konstrukció, még a ´60a években kezdte a pályafutását a legendás 1000MBben. A favoritban már teljes egészében aluból készült. De a szelepvezérlés megmaradt OHVsnak. Amúhy nagyon jól teszi a dolgát én nagon szeretem a hangját is kicsit hangos de átkozottul megbízható, csak arra kel odafigyelni hogy megkapja rendszeres 10000kmkénti olajcserét, ha eszi akkor utántölteni. Meg hogy rózsaszinű fagyálló kell bele mert a gyári meg az összes egyéb megeszi a hengerfejet. a 136Lben 63 Let tud de a 135ben 58at (más a dugattyú kialakítása) később a a feliciában tudott 70Let is. Nem egy vehemens erőgép de közlekedni meglepően kellemes vele. Igazából alacsony fordulaton szeret dolgozni. Nem szereti a pörgetést (2000 - 3500 az ideális tartomány). Azért ha tapossuk neki tud rendesen menni , de én hosszú távra lervezek vele ezért az ilyen mókákat kihagyom. A vizet egyátalán nem forraja de azért berakta egy direkt ventillátor kapcsolót. A kocsi ha kell simán megy 140 fölött tartósan, de az idális sebesség neki a 100-110 ezzel a világból kimegy
Váltó: nem egy japán vagy vw precizitású, de jól megvezetett, picit akadós de jó ritmusban kapcsolvan simán jár. A fokozatkiosztása 1-2- rövid 3-4- normál 5 hosszú(jó fogyasztás, kis dinamika). Eléggé strapabíró szerkezet. A váltókar meglehetősen hosszú úton jár
Futómű: Kegyetlenül birja a rossz utakat cserébe nem kanyarvadász, de nem is akar leesni az utról. Nem olyan pattogós mint a ladáé, de kanyarban szeret dölni a bódé. A swift I hez képes nagyon kényelmes. Elől McPherson hátul csatolt lengőkaros tekercsrugóba ágyazott gátlóval(lengéscsillapítóval)
A mai szemmel nem túl pompás uttartásban annak is nagy szerepe van hogy a gumimérete 165/70 R13 tehát elég ballonos.
Kormányzás: Ha jó a kormánymű és jól van beállítva akkor könnyű tekerni, nem nagyon közvetlen, de szervó nélkül nincs is olyan. Holtjátékról nem lehet beszélni. Amúgy fogasléces.
Kasztni: Korrózióra erősen hajlamos(kor miatt) zért érdemes utánamenni a legkisebb rozsdafoltnak is hogy ne legyen nagyobb baj belőle. a rendszeres alvázvédelmet meghálálja. Az ajtózsanérokat és a egyéb mozgó alkatrészeket nem ár évente brigéciollal átmosni és ujrazsirozni, igy nem fog nyikorogni. A kipufogó átlagosan hajlamos a rohadásra.
Beltér: kemény kopogós műanyagból van a felső de ebben az időben minden kemény volt és kopogos, szeret zörögni rossz utakon de nem hangosabban mint egy swift. Amúgy meglehetősen puritán a belseje. Sokan panaszkodnak hogy nagyon törnek a kis műanyag bizaszok, ebben van valami de ha szeretsz barácsolni akkor legyártod ezeket fémből. Amúgy meg filléres dolgokról beszéhetünk. A kormány kissé döntött afüggőlegeshez képest ugy mint a miniben vagy a twingóban. Amúgy vékonyka szegény de nem fáraztó hosszu orákon keresztül a markolászása. Az ülés puha kényelmes de oldaltartás na az nuku. már megvannak a lancer ülések bele:D. A tükröket bellülről lehet állítani. Helykinálatban elég jól áll a kocsi, kicsit nagyobb mint a fábia, a csomagtartó is elegendő 270liter de nagyon jól pakolható. kár hogy csak kivülröl és csak kulccsal lehet nyitni. de legalább mindig zárva van:D Kapcsolókat kényelmesen el lehet ergonómia kiváló, csak kevés a rakodóhely.
A kézifék elég jól fog szerencsére és nem szokott beázni és megfagyni télen. A pedálrend kiváló. tisztes nagy pedálok a nagylábúak sem akadnak össze a kuplung keménysége átlagos. A gázpedál pont jó mert nem esik be ha ráteszem a lábam de nem is lesz izomlázam a taposástól. A fékek a kor szinvonalán elég jónak számítanak. Könnyü benyomni elég jól adagolható.
álltalánosság: a kocsi reálisan nézve egy igénytelen kényelmes kisfogyastású olcsón szervizelhető közlekedési eszköz ami nagyon birja a strapát. Meglehetősen igénytelen beltérrel és nem a legkénylemesebb vezetői pozicióju autó. De én nagyon szeretem. Mellette ott van acsaládban az octavia II azt nem szeretem enniyre. Volt már alkalm sok autót kipróbálni és hát ez ugyan azt tudja mint a tália kissé kulturabb belsővel. Látszik a hogy a csehek inkábba strapabiróságot tartották szemelött, de a kényelmet azért meg lehet találni benne. Amég ki nem rohad alólam addig nem adom el. Nem tudok reális okot miért eadjam. Ez nagyon megbizható. Annyival kényelmesebbet nem kapok 500000ért amit áldoznék rá. Amúgy nagyon értek a tipushoz meg a Skodákhoz ha kérdésed van vagy szakirodalom kell akkor irj szglazer@gmail.com
Hibalista
- Igazából csak kopó alkatrészeket kellett cserélnem. Gumiharang a féltengelynél, trapézgömbfej, motorolaj, váltóolaj, belevaló fagyálló(rózsaszín), mert egyebet nem bír az alu hengerfej, most csináltattam meg a hengerfej köszörültetést mert télen egy nagyon picit engedte a fagyállót. meg akkor már be lettek köszörülve a szelepek is meg kapott uj szelepszártömítést is. Meg most fog kapni uj légszürőt meg ékszijat, Nagyjából ugyan ezeket kellett cserélni a régi kocsin is ott még volt féktárcsa meg betét csere is 260000 km
Ide hordtam szervizbe
Kriskó Mihály Bokod
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 1990 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 14 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 260000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | favorit fabia octavia | Következő autója? | felicia vagy fabia de szigoruan az is OHVs |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.3/10) |
