Kellemes csalódás
Szöveges ítélet
Lakásvásárlás miatt kellett eladnom a kis swiftemet, ezután hosszas internetböngészés után találtam rá harmadik kedvesemre/első a fiam, második a feleségem/, ki minden nap jóban rosszban kitartóan örömöt okoz nekem.Ez agy 1990-es skoda favorit.83 ezer km-rel vettem persze magánkézből,komoly próbaút és /tulajdonos tudta nélküli/ végigpüfölés megrángatás után 125 ezer Ft helyett /lealkudott/ 110ezerért.Röhelyes összeg egy ennyire megbízható autóért.Mivel családom pesten volt a költözés idején, én pedig debrecenben,másnap már pestre kellett mennem értük, s nem akartam váratlan meglepetést a pályán, így elvittem a kolegám által/szintén favoritos/ajánlott megbízható, "korrekt" szerelőhöz.Mondtam hogy ami kiesik az csere, ami kibírja hazáig azt meg írja össze, s majd jövök megint.Egy darab gömbcsuklót lökött ki az autó alól, s egy kis listát írt össze ha hazajövök.Felmentem pestre, hazahoztam a családom,egyúttal füleltem figyeltem a hibákat.nem volt gondom csak annyi, hogy a végseb 110 km volt,s a fogyasztás városban 14 liter!!!gyári érték:8.8! .Ezután jött a komolyabb szervíz, mely röhelyes összegből kijött.Teljes szintetikus olajat/haver szerezte ingyen shell helix ultra/,szűrőket kapott új gumiharangokat,friss műszakit z.kártyával, szimeringeket,tűzkarikát,váltóolajat, gyujtásbeállítást, gyertyakábeleket és gyertyákat,s mindez műszakival z.kártyával együtt 51ezer forintból kijött!ezután eszközöltünk még sógorom/profi motorszerelő/segítségével egy szelepbeállítást,teljes karbi szétszed-kipucolást,beállítást,s csodák csodájára a következő pesti úton 155 -tel kavartam haza!Autópályán a fogyasztása /felfelé menet 90-nel/6,3liter, visszafelé jövet/120-155 -tel/7,4 liter, teljes városi használattal 10 liter lett.mindig teletankolva mérem a fogyasztást, ezek nem kamu adatok!Az autó szervíz után csendes lett/majdnem mint a swift- a lánc kis csörgését leszámítva/s az útfekvése , gyorsulása mondjuk ugyanolyan jó mint a suzukimé volt!Egy dolog zavart mindig, az pedig az automata szivató késői kikapcsolása, időnkénti visszakapcsolása.Próbálgattuk belőni ezt a látszólag egyszerű szerkezetet, mellyel nagyokat szívtunk.sosem volt az igazi, mígnem egyszer interneten a skodaklub.racingnet.hu oldalon rábukkantam a gyári beállítási adatokat is tartalmazó szervízkönyvre.Ez alapján belőttem s azóta hibátlanul működik hidegen/pöcc röff!!!minuszban is/, melegen, s félmelegen is,a mutató néhány mm-es mozdulásánál kikapcsol,s ami a legfontosabb, a városi fogyasztásom lement 8,5-9 literre.Minden áldott nap megyek vele,gond nélkül!nem volt sose meglepi,köszönhetően az alapos átvizsg. és javításnak.Még várat magára a küszöb csere/pöttyökben búvik kifelé a drága jó rozsda-de sehol máshol/,a kuplung szerkezet javítása-cseréje/kinyomócsapágyhang hidegen főként/,meg sok sok simogatás, melyet meghálál ezerszer!Szeretem/pedig muszájból vettem, s már 17 éves/, s ha veszek másik autót , akkor is megtartom a feleségemnek,tudom hogy sosem fogja cserben hagyni.Bocsi a sok sorért, de részletesen szerettem volna elmesélni milyet csalódtam /kellemesen/ ebben a "cseh golf"-ban.
Hibalista
- jav. után semmi!
Ide hordtam szervizbe
Egy szintén skoda favorit tulajdonos magán autószerelője végezte a komolyabb szerszámokat és műhelyt ugénylő munkákat.
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
minden mást saját kézzel javítottam vagy a parkolóban, vagy anyáméknál vidéken, az internetről letöltött jav.kézikönyv segítségével.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 1990 |
Kényelem | (5) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 83000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 11000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | swift 2001 | Következő autója? | opel omega |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.5/10) |
