Igénytelen és megbízható, csak lehetne gyorsabb
Szöveges ítélet
Karosszéria: teljesen jellegtelen, de nem csúnya megjelenés, 4 embernek kényelmes, de öten is elférnek benne. A vezetési pozíció megfelel?, a laposan álló kormányt meg lehet szokni. 2 méteres vagyok, de gond nélkül elvezetem, majdnem akkora hely van benne mint egy III-as Golfban. A kilátás viszont nagyon jó bel?le, hála a nagy ablakoknak és a dobozformának.A csomagtartó nem túl nagy, de a hátsó ülés támlája egyben el?redönthet?. Garázsban van tartva, de apró rozsdafoltok megjelentek rajta itt-ott 8 éves korában.
Motor: az 57 lovas lánccal vezérelt ?s-Skoda motortól nem szabad túl sokat várni. A rövid áttétel? váltóval városban még jól mozgatja az autót, még lakott területen kívül is elfogadható. Az autópályát viszont lehet?ség szerint kerüljük vele. 110-120-ra még valahogy felküszködi magát, de már itt is elég hangos. Szadistább hajlamúak lehet hogy mennek vele 130-140-et, de szerintem ezt nem bírja tartósan. Pörgetni nem érdemes a motort, csak a hangja n?, az ereje nem. Fogyasztása átlagos, 7-8 liter közötti. A m?ködése meglep?en kultúrált: nem rángat, mindig stabil alapjárat, mindig els?re beröffen. Ha jól tudom német Pierburg karbi van benne.
Futóm?, fékek: a futóm? inkább kényelmes mint sportos, hajlamos d?lni, billegni. A fékek er?sek, precízen adagolhatóak, talán még nagyobb, nehezebb autót is megállítanának.
Jó:
-igénytelen, megbízható (ez már VW systemes ´93 utáni, a korábbiak gyengébb min?ség?ek!)
-olcsón fenntartható
-könnyen vezethet?: kis pedáler?, jól átlátható kaszni, kultúrált motor, praktikus, áttekinthet? m?szerfal
-kényelmes ülések (németesen kemények, elég jól tartanak)
-masszív építés (ennek a lemezeit nem nyomod be kisujjal mint az Ignisét!)
Rossz:
-gyengus motor
-kissé trehány váltó
-hajlam a korrózióra
-a laposan álló kormányt nem mindenki tudja megszokni
Els? autónak, vidéki használatra tökéletes. Egy jó állapotú VW-systemes autó b?ven megéri azt a 3-400 ezret amit elkérnek érte. A-ból B-be bármikor elvisz 4 embert, más extrát nem nagyon tud, de cserébe szinte semmit sem kér.
Hibalista
- -60.000km-nél szétégett a hengerfejtömítés
- -80.000-nél valami megadta magát a váltórudazatban, azóta a váltókar kb. 10centis körben lötyög a helyén. Igénytelenül néz ki, de a használhatóságon nem ront.
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 1994 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 6 év |
Teljesítmény | (4) | Km vásárláskor | 23000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 60000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | 626 | Következő autója? | Opel Vectra A 1.6S |
Ennyire szerette | (7) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.9/10) |
