A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Skoda » Favorit, Forman (1989-1995)

Favorit, Forman Favorit 136L 

Az ítélet értékelése
5,0(2 db)

Ideális első autó

Szöveges ítélet

Első autóm volt. Idős tulajtól vettem jól karbantartva a sok állástól kisebb kontakthibákkal, de ezeket házilag orvosoltam. Összességében nem egy rossz kocsi, sőt talán a legnyugatibb keleti autó. Fenntartása a kis hengerűrtartalom és az olcsó alkatrészek szempontjából gazdaságos, a fogyasztás-teljesítmény arányból már kevésbé. 1289cm3-es 62Le-s OHV motor van benne, ez nem éppen a legkorszerűbb technika, de legalább egyszerűsége miatt megbízható. Viszont ez a kis erőmű szereti a benzint. Országúti fogyasztása 7l, városi 8l környéken mozog. 7l alá csak tojással a láb alatt lehet levinni, de akkor nagyon nem megy és hajlamos beköpni a gyertyákat. Ha az ember a mai autók forgalmának dinamizmusát követi, akkor 7,5l-8l között éget a drága löttyből. Gyorsításnál a 2200-3500 közötti fordulatszám tartományt lehet használni, alatta még nem húz jól, fölötte pedig már nem az igazi. 70-80-ig ugyan nem az a meglódulós fajta, de egész tűrhetően gyorsul a korához képest. E fölött a sebesség fölött azonban már meggondolandó az előzgetés. A fékek jók, a fékszervó kortársaihoz viszonyítva hatásosan működik. Kanyarban az autó alul-kormányzottként viselkedik és a lágy rugózás miatt dől. Nagy sebességgel élesebb kanyarban kisodródásra hajlamos. A pedálok esetében a gáznál van egy kis felső holtjáték, kellemesen kezelhető, jól adagolható, pont jól ellentart a lábnak, ezért nem is bokafárasztó. A fékpedál érzete is jó, nem kell nagy erővel nyomni, de mégis közvetlen érzetet ad. A kuplung pedál puhán könnyen jár, optimális helyen fog. A váltó fokozatai jól érezhetőek, nem igazán lehet mellékapcsolni. A hátrameneti fokozat kapcsolása azonban megszokást igényel, mert egyáltalán nincs szinkronizálva, és nem mindig akarja elsőre bevenni a fokozatot, ilyenkor újra kell kuplungolni és menni fog. A kormány szervó nélküli, nincs teljesen középen a vezető előtt és előre döntését kissé eltúlozták. Ha megy a kocsi, akkor viszonylag könnyen jár, de helyben tekergetés és kis sebesség mellett jól meg kell markolni. A kapcsolók jól kezelhetőek, de határozottan kell bánni velük. A világítás a nagy papucs forma fényszórók révén kielégítő és a két tolatólámpa is betölti a szerepét, nem csak jelez, látni is lehet vele. Az oldalsó tükrök nagyok, belülről állíthatóak, viszont síktükrök, kicsi a látószögük. Szóval összességében nem egy rossz kocsi, csak vagy ezzel a fogyasztással lehetne erősebb, vagy ezzel a teljesítménnyel ehetne kevesebbet.
Egy két tipp és tévhit még a végére: Ez már nem forr, mint a 120-asok, hogyha mégis, akkor az termosztát hiba. Hűtőfolyadékból alumínium blokkoshoz való kell bele, lévén hogy az van benne (állítólag erre kényes, ha nem tartják be, hengerfejes lehet tőle). A gyertyákat érdemes évente pucolni, de erre a kocsi rángatással figyelmeztet is. A hátsó sárvédőívekre vásárlás esetén odafigyelni, mert ott szeretnek elkezdeni rohadni. Műanyag mütyürkékből érdemes tartani néhányat, mert koruknál fogva eltörnek pl. kárpittartó patentok, napellenző rögzítő, stb. Az olajcsere otthon akna nélkül is elvégezhető a magas felépítés és a jól elérhető leeresztőcsavarnak köszönhetően. Első autónak jó választás.

Hibalista

- Kontakt hibák én javítottam, kipufogó rögzítő gumik, biztosíték tábla 3000Ft, szélvédő csere 12000Ft, féltengely porvédő gumiharang, indexkar visszadobó pöcök eltört 80Ft/db, anyósülés állító tolórúdján eltörtek a műanyag bütykök 120Ft/db, a karbinál a benzincső elöregedett és szivárgott, cseréltem kb. 200Ft, a megtett kilométer számláló az öreg műanyag alkatrészek miatt elromlott, a napellenző rögzítője szintén az említett okból, a jobb tükör belső állító rendszerében bovden szakadás, bontottból javítottam. Miután kilopták a kocsi alól a kerekeket és felbakolták, a bal első kerékcsapágy tönkrement, cserélve 10000Ft munkadíjjal.

Ide hordtam szervizbe

Csobánka, Tüzes autószerviz. Korrektek, jól dolgoznak, jó árakkal.

Értékelése: 10

Másik szerelő értékelése

Győr, Förhécz Ferenc. Nagyon segítőkész, tapasztalt, rutinos autószerelő, nem ma kezdte a szakmát és az árai is jók.

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 1990
Kényelem (5) Használati időtartam 3 év
Teljesítmény (5) Km vásárláskor 45000
Megbízhatóság (8) Vezetett km 20000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Következő autója?
Ennyire szerette (5) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (6.9/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Skoda Favorit, Forman 1989

További ítéletek (138 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)