A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Skoda » Fabia (2014)

Fabia 1,2 TSI 

Az ítélet értékelése
4,3(4 db)

Több élmény - Fókuszban a sportosság

Szöveges ítélet

Egy null kilométeres, új, harmadik generációs, 5 ajtós, fábiát van szerencsém használni már egy ideje. Szóval megpróbálok egy átfogó képet adni az általam tapasztaltakról az új autóval kapcsolatban, mindenkinek közérthető módon, főként azoknak akik ilyen autóban gondolkodnak. Külön „nem tetszett rész” lesz.

Teljesítmény:
Szóval az én gépemben egy 90 lovas, 4 hengeres TSI benzin motor dübörög. A motorzaj nem szűrödik az utastérbe, szóval talán a dübörög szó nem jó ide, ellenben az egyes kigyorsításoknál mintha Remus sportkipufogó lenne hátul, persze ez sem bántó. Nekem tetszik. A 90 ló nagyon jól mozgatja az 1034 kg-ot és benne engem na meg a kedvesemet. Ha hátulra beülnek a szülők, akkor sem hagy cserben az előzéseknél. Folyamatosan érezni, hogy van benne tartalék és nagyon nehéz ellenállni a kísértésnek. A design, a teljesítmény, a picit alacsonyabb üléspozíció már-már sportautó érzést kölcsönöz. Igaz ez a fogyasztásban meglátszik. Én eleve nem szoktam hinni a gyári kalkulációknak, mert tapasztalatom szerint mindig alul lövik azokat, gondolom a marketing miatt. A tank nem sikerült nagyra, eddig 47 liternél többet nem tudtam belenyomni, úgy hogy 45 liternél már lekapcsolt a pisztoly. Persze tudom, kis autó, kis tank. Én ugyan főként városi körülmények között használom, elég sokat megyek vele, így kb. 7 literes fogyasztás jön ki, de ha sokat pörgetjük, nyomjuk neki, sietve indulunk a pirosnál, akkor nagyon hamar felvillan az a bizonyos sárga tankolásra figyelmeztető kis lámpa és pillanatok alatt nagyobb fogyasztást is generálhatunk a fent említettnél. A teljesítményét már 1400-tól valóban folyamatosan leadja, így pillanatok alatt a mutató a 80-nál van. Oda kell figyelni, olyannyira, hogy a 150 km/h sem érezzük annyinak. Nálam van (és azt hiszem ez alapfelszereltség), automata motorleállító. Tehát pl üzemhőfoknál, a pirosnál leállítja a motort. Ha kinyomjuk a kuplungot azonnal indít. Úgy jellemezném a dolgot, hogy jópofa, de fogyasztásban nem látom a hasznosságát. Persze tudom, környezetkímélő így a dolog, bár araszolásnál nincs értelme. Szerencsére ki tudjuk kapcsolni.

Belső tér, design:
A műszerek átláthatóak, a fordulatszám és a sebességmerő között kapott helyet az információs blokk. Jó ötlet, hogy digitálisan is megjeleníthető az aktuális sebességünk is, így még több idő jut figyelni az utat, mert nem kell keresgetni a vonalak között, hogy mennyivel is megyek?. A kijelző, a műszerek fényerejét nem lehet állítani, ahogy észrevettem, automatikusan állítja a külső fényhez képest, így éjszaka sem zavaró, de nappal is jól látható minden. A fényszórót tudjuk állítani. Nekem van elől is ködlámpa, és jól világít, valóban segít. A nappali menetfényem nem ledes, de elegendő a két izzó is, ami itt már a közvetlenül a fényszoró mellett kapott helyet. A kocsimban nincsen semmi navi, meg ilyenek. A legalapabb gyári rádió van benne, de én ezzel is tökéletesen megvagyok elégedve, főként, hogy van benne usb és sd kártya hely is. (és persze AUX is). Így az összes cd-t elrakhatjuk a polcra, itt már nincsen szükség rájuk, mivel cd lejátszó nincs benne, de nekem nem is hiányzik. A gyári hangrendszer skodás, tehát kiváló. Nekem 4 hangszórós verzió jutott, szerintem elég. A nagyon zene és disco mániásoknak javaslom a 6-ot, 8-at. Az ülések jók, designosak, itt is egy kicsit a sportautókra hajaz. A fejtámlák kellően puhák-kemények. Nálam van kartámasz, ami a kényelmet valóban fokozza, bár úgy tudom ez feláras. (hátul nincs) A műanyagborítás a műszerfalon és az ajtókon egyáltalán nem kölcsönöz gagyi hatást, annak ellenére, hogy egy picit sem tudjuk belenyomni az ujjunkat. A műszerfalon nekem kifejezetten tetszik a fémes, hosszanti elem és a szélső légbeömlőknél is a diszkrét fémcsík. Ez amolyan luxus hatást kelt a járművezetőben. Vannak mind az utastérben, mind a csomagtartóban praktikus tárolóhelyek. Az első ülések alatti tárolóhelyek pl nekem nagyon tetszenek. A kesztyűtartó mély, igaz egy 2 literes palack nem fér bele, szerintem max 1-1,5 literes csak. Palack tartók még az ajtókban is vannak, de ide is inkább csak a kisebb méretűek férnek el. Örülök, hogy belül, a hátsó ajtóknál is van lámpa. Ülésmagasság egy átlagos embernek (max 180 cm) elegendő hátul. A lábtér talán lehetne picit nagyobb hátul, de tudjuk ez egy kis autó. Annyira ez sem zavaró. Nekem teljesértékű pótkerekem van, ami megnyugtatással töltött el, bár úgy tudom ez is feláras volt. A csomagtér mérete, az autóhoz képest jónak mondható.

Ami valóban nem tetszett:
Szóval a legnagyobb csalódásom az volt, hogy még a márkakereskedésben modták, hogy van benne tempomat. Örültem, mint majom a farkának, mert a régebbi kocsimban is volt. Figyeljünk oda ha vásárolunk, mert az enyémben csak „speedlimiter van”. És ez korántsem az, amire én számítottam. Szóval ha bekapcsoljuk, és beadjuk a sebességet, akkor nem enged egy bizonyos sebesség főlé minket, akárhogyan nyomjuk is a gázt, de nyomni kell. Ha azt akarjuk, hogy tartsa is és tudjuk pihentetni a jobb lábunkat, akkor azt külön kérni kell még!

Második csalódás: a tanksapka kívülről, kulcs nélkül nyitható, mi több, maga a beömlőnyílás is. Egyáltalán nem zárható. És ez azért is gáz, mert azon túlmenően, hogy éjjel bárki hozzáférhet a tankhoz, az ötletes s praktikus jégkaparónkat is ellophatják. A jégkaparó gyárilag jár hozzá és tanksapkában alakítottak neki ki helyet. Én biztos, ami biztos, betettem a csomagtartóba.

Már többször lemostam az autót. Furcsának találtam, hogy az első ablaktörlőket nem lehet teljesen felhajtani, mert beleütközik a motorháztetőbe. Érdekes lesz majd cserélni… vagy a szerviz megoldja 20 ezerért? Max két-három centire lehet elemelni az üvegtől. Értem én, hogy légellenállás meg ilyenek, de kérem, ez nem praktikus.

A fogyasztásról már beszéltem, nekem kicsit sok, tudom, turbó, tudom 90 ló…

Apró, de idegesítő: a tetőnél elhelyezett kapaszkodóknak nincsen csillapítása, szóval ha hirtelen elengedjük, jól odaverődik. A pipere tükröknél nincsen megvilágítás, bár ez engem nem zavar, de ha uram bocsá rúzsos lesz a napellenző, akkor én szóltam.

Alapból szövet a szőnyegem, praktikusabb lenne a gumi, mert könnyebben tisztítható, főleg télen.

Ablakemelőknél nincs automata funkció, még a vezetőnél sem.

Csak angol nyelvet ismer a fedélzeti számítógép. Ma már miből állna egy magyarítás? Persze nem kell felsőfokú hozzá, hogy megértsük mit ír ki.

Lehajtott kartámasznál nehézkes a biztonsági övet bekapcsolni.

Nincs gerinctámasz a vezetőnél sem.

Szemetes feláras.

Összhatás:
Rá és lebeszélni sem akarok senkit a járműről, de így némi extrákkal növelve, 4,3 millióért, ezeket az apró kis „hibákat” nem vártam volna. Persze ez lehet, csak engem zavar.
Töréstesztje 5 csillagot kapott. Gondolom ebben benne van, hogy mutatja, hogy hátul is be vannak-e övezve. (ha nincsenek, akkor nincs figyelmeztetés), meg jelez ha túl közel mentünk az előttünk lévőhöz. Örülök egyébként a kocsiban elhelyezett függönylégzsákoknak. Tőlem összhatásra, 5-ből 4 csillagot kap.

Ha idősebb házaspár veszi, aki nem akar száguldozni, szerintem elég a gyengébb motor is. Ha sokat cuccolsz, esetleg van egy gyerek is, kell a kombi. A csajodnak, feleségnek, második autónak tökéletes az ötajtós, gyengébb motorral szerelt verzió.

Hibalista

- nincs

Ide hordtam szervizbe

nem szeretném megadni

Értékelése:

Másik szerelő értékelése

nem szeretném megadni

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (4) Évjárat 2014
Kényelem (8) Használati időtartam 0 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 5915
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Roomster Következő autója? Skoda
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.2/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Skoda Fabia 2014 (2015)

További ítéletek (3 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)