Tablet-a kisördög :)
Szöveges ítélet
Nincs régóta nálam, de eddig maximálisan elégedett vagyok vele.
A történet: Tavaly eldöntötte a család, hogy lecseréljük a 2006-os Swiftet, és gyűjtöttük a pénzt. Idén év elején eldőlt, hogy mi lesz a keret, és elkezdtem vadászni. Össze is szedtem 5-6 autót, amit tuti megnézünk. Na ez a kocsi elsőre nem volt benne. Nem volt fix típus, a lényeg, hogy ne legyen fekete. Ezt csak külön láttuk meg, a kereskedésben, előtte megnéztünk egy másik Fabia-t ebből az évjáratból, de az nem tetszett. Megnéztük, kipróbáltuk, élmény volt. Hollandiából hozták, szakszervíz vizsgálta át, és dicsérte, hogy milyen jó állapotban van. Természetesen fekete.
A motor nem pályára való, de csendes, mini étvágya van, könnyű ( alig 1 tonna), nagy csomagtartó, sok-sok légzsák (úgy tudom 9), digitális klíma (ami használva eteti rendesen a gépet), 16"-os alufelni, menetfény, tempomat, speedlimiter, tolatóradar, nagykijelzős infotainment, sötétített üveg a hátsó ajtókon és a csomagtérajtón és még sokan mások. Egy dolog nincs: ülésfűtés. Nem is hiányzik nekem. Ha országúton halad, 4,4 litert kér 100-on, autópályán, 4 személy, csomagok, klímával 6,2.
A Skoda nagyon eltalálta ezt a kis paripát, a maga 75 pacijával arra pont jó, 2-3 embert a csomagjaikkal elvigye A-ból B-be gazdaságosan.
Amit nem biztos, hogy meg fogok szokni, a márkaszervíz baromi drága, nem is fogom odahordani. Most ellenőrző szervíz miatt jelez a komputer, a márkások azt mondják 185.000-ből megcsinálják, amiből 60.000 csak az olaj, amit februárban cseréltek, tehát még jó, illetve a 25.000-es óradíj.
Ezt hamarosan megkérdezem a saját/kedvenc szervízembe, ott már korábban is olcsóbban megúsztam.
Ha lesz még info, folytatom! :)
Update: 2022.09.18.
Megnézték a szervízben, és egy éve volt átvizsgálva, még odakint, s a számítógép jelezte, hogy eltelt az idő. Beállították, hogy az olajcsere idejére jelezzen.
És a korábbi 185.000-het képest kb 2 perc, és pénzt sem kértek.
Közben 2000 km-el bővült az utunk, elég változatos terepen, szószerint. Kicsit megjárattam szántóföldön is, jelesre vizsgázott. A széles papucsok (gyári 215/45 R16) miatt jól tapad, a téli 185/60 R15 lesz, lemezfelnin. A következő bejegyzés már téli körülményke között lesz. :)
Update: 2023.03.30.
Februárban az éves kötelező cseréket megkapta (olaj, és az összes szűrő), valamint előjegyezték első fék, és lengéscsillapító cserére, a mai napra, illetve most kapta meg a nyári papucsokat. A tél és a hó hiánya miatt nem igazán használtam "ideális" télben, így ez még várat magára. Ami viszont jó, hogy hamar bemelegszik a motor (kb. 5-6 perc), így hamar meleget fúj. Hasznos funkció még, a klíma azon beállítása, ami hideg motornál is meleget fúj a szélvédőre, a jégkaparóval együtt használva, pikk-pakk jégteleníthető az első és a hátsó ablak. A tél első napjaiban azzal idegelt, hogy egyszer csak elkezdett csipogni. Napokig semmi, majd megint csipog. Eleinte teljesen randomnak tűnt, aztán észrevettem, hogy a műszerfalon megjelenik a "Külső hőmérséklet 4 fok".
Túl a több ezer kilométeren, tud újat mutatni a kicsike. Van benne vészfék asszisztens, ami bele is avatkozik ha kell. Az egyik idegesítő "szokása", hogy ha közel vagyok az előttem haladóhoz, és felvillan a féklámpa, veszett módon sípol, és a műszerfali kijelző villogva mutatja, hogy túl közel vagyok. Egyszer egy előttem lassan kanyarodó autó miatt fékezett is, majd össze szaladtam magam ülve.
Most 183.000 km van benne, és nagyon jó volt ez a 13 hónap 16.000 együtt töltött kilométer. Ha valaki ilyet szeretne venni, bátran ajánlom, nem erőgép, de elvisz A-ból B-be, 6 liter alatt, és még csomag is fér.
De, és nagyon DE! Sajnos hátul nem túl nagy a lábtér, mert a hatchback-hez képest a csomagteret arra bővítették. Négy fő és a csomagok oké, de ha 5 személy megy nem sok csomaggal, akkor a nem combi, ha sok csomaggal, akkor inkább nagyobb autót javaslok.
Update: 2024.03.04
Eltelt újabb 11 hónap és 12000 km. A gyári előírás 210.000 -nél javasolja, a vezérlés cseréjét. Addig biztos nem érdemes húzni, ráadásul hosszabb út előtt áll, és a korábbi ár-ajánlatok alapján ez kicsit húzósabb számla, úgy döntöttünk megcsináltatjuk most, illetve úgyis esedékes a folyadék és szűrőcsere, essünk túl rajta. Első nap leadtam, másnap mentem. Ez, mint írtam húzósabb, tavaly ilyenkor 260.000-es ajánlatot adtak, most 300.000-be került, de újabb 200.00 km.-ig nincs gond.
Egy év alatt semmi szervíz, ami teljesen jó.
Nyáron megjártuk Ausztriát, itt a hegyi úton éreztem a kevés pacit. Az oda-, visszaúttal, autópálya (néha dugóval), hegyi utak, Bécs belvárosa, 3 fő+csomagok, tényleg kijött 6-liter alatt. Igaz, klímát nem nagyon kellett használni, csak a dugóban araszoláskor.
Még mindig nagyon örülünk az autónak, és nem bántuk meg a vásárlást.
Hibalista
- Az autó még csak 6 hónapja van nálam, ezért semmi más csak a gyertyák, olaj, és az összes szűrő lett kicserélve vásárláskor, illetve négy új nyári gumi indulásnak. - 2023.03.30: nyári kerék, első fék+tárcsák illetve első lengéscsillapítók cseréje. Ennyinél már előfordul: 183.000 van benne. :) - 195000 km-nél kötelező vezérléscsere
Ide hordtam szervizbe
Mobilstart Kft Bp. X. ker.
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
nincs
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2018 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 167000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 16000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Swift 1.3 GLX | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.0/10) |
