A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Skoda » Fabia (2007-2014)

Fabia 1.4 TDI 55kw Combi 

Az ítélet értékelése
5,0(2 db)

Szolgálati kistraktor

Szöveges ítélet

Mindenekellőtt megemlíteném, hogy a jármű szolgálati kocsi, flottavásár volt.
Gyakorlatilag nullkilométeresen vettem át (na jó, volt benne 450km, a szalontól a telephelyig). Ezek után egy tartós, majd 3 éves kapcsolat következett, aminek egy kivilágítatlan szekér vetett véget most szeptemberben, amikor is gtk-ra tört szerencsétlen kocsi. (gtk-ra vette a casco, de egy szervíz elvállalta a javítást, végülis motorházfedő, hűtő, olajhűtő, intercooler, maszk, hűtőrács, műszerfal, szélvédő - a légzsák miatt)Ezalatt a kocsiba 217995 km ment bele, ez teljessében mind romániai útakon, vagy útnak nevezett valamiken.

Felszereltség: Style, ami a következőket jelenti: 14"es alufelni, színrefújt tükör, lökhhárító, könyöklő, automata klíma, Dance 2 din méretű mp3 rádió, 4 hangszóró (katalógus 8-at mond, persze ők a magassugárzókat is külön számolják...)
Hátsó utasrésznek is van lámpa, központi zát riasztóval.

Jellemzők:
Kopogós műanyagok jellemzik, a szinte slaggal mosható kategória. Szövetülés,nekem kényelmetlen, peddig 182cm-el nem vagyok a világ teteje, rövid az ülőlap, nincs oldaltartás, 100 - 150 km után már feszengek az ülésben.
A kézhezálló részeken puhított műanyag, ami a műszerfal vízszintes középvonaláig jön, onnan jön a kopogós valóság: ez egy olcsó autó.... A kormány kétirányban állítható, az ülés is, de hiába, 200e+ km alatt nem találtam meg a megfelelő üléspozűciót.
Motor: 1,4 Pumpendüse 80 lóval, ami a relatíve nehéz (üresen 1270kg) kasztnit elég jól mozgatja - amíg a nyomatékcsúcson vagy (2000 - 2500 rpm), alatta akkora turbólyuk, hogy a kocsi belefér, felette meg érezhetően esik a kraft, 3500-nál kifullad. A váltókiosztás eléggé nem támogatja a karakterisztikát, én inkább 6 fokozatra osztottam volna, ahol az utolsó fokozat azért legyen kissé hosszabb. Igen, szerintem az 5-ik kicsit rövid, autópályán 3000-et megy 130 -nál, aminél nagyon behallszik a trió - mert ugye 3 hengeres a moci, nagyobb fordulaton előjön egy kis wartburg hang, kissé mélyebb tónussal. Meg a hangszigetelést nemigen vitték túlzásba, lehet kérem választani, futóműzajt háromhengeres körettel, szinte bármilyen sebességnél. Valahol 90-100 körül 5-ben a leghalkabb. A 4-ik fokozat lehetett volna picit hosszabb az is, mert pl ha nyergest előzök, kezdem mögötte 4-ben 80-85 -ről, gáz, kb valahol a nyerges kabinjának a magasságában fogy el a zab a lovakból, kell tolni az 5-őt, vagy végighallgassuk perverzül a 3 henger muzsikáját, amint végigtolja az oktávot 4000-ig. Vagy ott maradunk a kamion mögött, amíg előttünk nincs pár fényévnyi táv, hogy az 1800-as turbólyukból kimászva lassan előkúszunk a kamion mellett. Én mikor pörgettem, mindig azzal vigasztaltam magam, hogy félig V6-os hangja van..... félig..
Fogyasztás:
Egy perverz hétfői napon megtettem egy 600km-es utat úgy, hogy stabil 85-90-el mentem, a fedélzeti számítógép 3,7 l -es fogyasztást mutatott, amivel én úgy voltam mint a parasztbácsika, miután kijött a multiplexből, ahol megnézte a Csillagok háborúját: " Hát ez nagyon érdekes vót, de ezt azér már én se hiszem el..." Szerintem a valós fogyasztás az valahol 4,2-4,5 körül van. Városban 5-5,2 a fogyi, a nagyvegyes fogy műszer szerint 4,8l.
Müszaki: egyszerű a felfüggesztés, de legalább nem bírja az itteni utakat. Minden 15,000-es olajcsere mellett egy kisszatyor szilent helyet cserélt.
Ami nálam nagyon fogyott, az a szélvédő, 3 év alatt 3 repedt el, állítólag nem elég merev a kasztni és a torziós mozgások miatt van (sok járdára felparkolás... )
Ami komolyabb meghibásodás - 175,000 nél egy alőzéskor hirtelen elmegy az erő, és fekete füst hátul, olyan fekete kondenzcsíkot húztam magam után, hogy ha lett volna léguifotó akkor az google earth útvonaltervnek iselment volna felülnézetből.... Befecskendező, bütyköstengely, és egy mai napig relytélyes okból hidrotőkék is - csere, az ára kb 1300 eur- nak felelt meg munkadíjjal.
Ez a 218,000km alatt összesen ennyi volt a meghibásodás, olajat sose evett, csak egyszer amikor levertem az olajteknőt, de akkor az egészet egyszerre.

Gyári hibái:
1. Szellőztető ventillátor csapágyazása - tervezési hiba miatt a csapágy lötyögni kezd, és a műanyag ház átadja a zajt az egész műszerfalnak, ami miatt olyan a hang mintha valami komoly futóműhiba lenne. Garanciában megjavítják. tudtommal a faceliftesek már nem produkáják ezt.
2. Idióta kialakítás miatt a szélvédőről esős időben a sáros trutymó pár kanyar megtétele után szépen végigmasírozik az oldalsó ablakokon, vagy pedig kis tétovázás után, az örvényeket felhasználva rátérül a tükörre, ami miatt latyakos időben rekordidő alatt hátralátás nélkül maradunk, csak a belső tükör marad tisztán. (még csak az hiányzana hogy sáros legyen)
3. Skoda Dance rádió - eszméletlenül gyenge az mp3 lejátszó egység, képtlen akadás nélkül lejátszani a vadiúj lemezeket sem, mert valami tervezési hiba miatt tűzforró lesz a cd lemez ami kicsit bemattul és ezt a lézer nem szereti. Ugyankkor az ajtóban levő gumis beázásgátló gumitakarón levő átvezetők egyszerű x alakú bevágások, amik előszeretettel rotyognak ha a zenében mélyhang is van.

Első nekirohanásra ennyi lesz, majd holnap folytatom a leírást + fotót is teszek

Hibalista

- befecskendező fúvóka - 175.000 nél - szélvédő 3 x .. (kb 50,000-et tartott egy szélvédő) - -

Ide hordtam szervizbe

Kolozsvár, VW-Skoda márkaképviselet - drága, de jól dolgoznak

Értékelése: 8

Másik szerelő értékelése

Torda, T&M kft, csak égőket meg olajcserét lehet rájuk bízni. Árban vetekednek a márkaképviselettel (naná, flottás kocsi, jól meg kel húzni a multit)

Értékelése: 3

Képek az autómról

Fenntartási költség (5) Évjárat 2008
Kényelem (6) Használati időtartam 3 év
Teljesítmény (5) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (9) Vezetett km 217995
Szerviztapasztalat (5) Átlagfogyasztás l
Előző autója? A4 B5 1,8i Következő autója? Fabia combi Facelift 1,6 TDI
Ennyire szerette (7) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (6.6/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Skoda Fabia 2007 (2007)

További ítéletek (94 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)