Skodrovics megbízhatósággal
Szöveges ítélet
Cégautóként kaptam 2007 elején egy jól felszerelt, és a katogóriájához képest remek felszereltségű 1.4 TDI Combi Fabiat. Korábban egy benzinest 1.4(100LE) használtam, habár abban nem volt csak 100 000km, viszont ette az olajat rendesen és meglepő módon erőtlen volt, főleg alúl, a fogyasztása meg volt, hogy 10-re is felugrott. Ehhez képest az 1.4 TDI (70LE) nem volt valóban egy rakéta, viszont annál nyomatékosabb és rugalmas főleg városban, de autópályán is elég jól mozgott 120-150km/h-ig. Én havi 6-8 ezer km-t vezettem ami sok sietős autópályás szakaszt is jelentett, 160-at még jól tartotta de felette már nagyon halovány volt de néha csak sikerült 180-al menni vele, ha tényleg sietős volt a program aznap. Igaz, a gyár nem erre a nagy sebességre teremtette ezt a modellt, azért azt el kell, hogy ismerjem bátran el lehetett engedni a kormányt nagy sebességnél is, csak azért, hogy érezzük a futómű és a stabilitás is rendben volt. Persze a 3 év nem csak rohanásból állt, általában a sebességhatárokat igyekeztem berartani, annál is inkább, mert 70LE nem éppen száguldásra termett, és a sebesség növekedésével már a zaj is megnövekedett.
Az ülései rövid távon kényelmesek, de hosszú távon is elviselhető (habár nem ajánlott). Hátul viszont gyerekeken kívül más nem tudott ülni, mert olyan kicsi volt a lábtér. A kényelmet inkább a dízel traktoros zaja és a szélzaj, futóműzaj rontotta le drasztikusan főleg hosszabb úton.
A megbízhatósága fenomenális, a szilenteken kívül semmi be nem tervezett nem volt a 220 ezer km alatt. Járt az autó Romániában, Bulgáriában, Szerbiában, Macedoniában ahol sikerült olyan utakat kifogni, hogy azt hittük szétesik de semmi gond nem merült fel. Fontos, hogy a motort visszahűtöttem, bejárattam tatás módon:) és figyeltem az olajcsere intervallumok betartására, illetve ellenőriztem az olajszintet néhány hetente. Szerintem meghálálja a verda ha jól bánnak vele...
A fogyasztása legkevesebb 4.5L volt, átlag 5L a legtöbb 6L átlag.
Akinek egy kis fogyasztású megbízható járműre van szüksége és nem száguldós annak még mindig jó választás lehet. De ha már erőre és csendességre vagyik inkább mást keressen.
Szomorúan adtam le a minap mikor lejárt a lízing, mert soha sem hagyott cserben még akkor sem mikor talán még én is indokoltnak tartottam volna:)de azért vágytam egy kényelmesebb csendesebb, takarékosabb járműre a hosszú utakhoz. A következő már az új 1.6 CR TDI Octavia ami teljesen más kategória, de remélem a jó Skoda tulajdonságok ugyanúgy meglesznek benne az elkövetkező 200 ezer km során...
Hibalista
- Szilentek
Ide hordtam szervizbe
Ferihegy Autó - Nekem jó tapasztalatom volt velük, de azért hallottam negatív élményekről is...
Értékelése: 8
Másik szerelő értékelése
Gaál Autó - nem sokat járt ott az autó, barátságos szervíz a költségeket a lízingcég állta, ezért erre vonatkozó tapasztalattal nem rendelkezem...
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2007 |
Kényelem | (5) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (4) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 220000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | Fabia 1.4 100LE | Következő autója? | Octavia 1.6 CR TDI |
Ennyire szerette | (7) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.1/10) |
