Sebes teknős
Szöveges ítélet
Az autót hosszas keresgélés után választottuk ki, nagy riválisa volt az előző generációs Fabia. Végül csak az új autó mellett döntöttünk. Az első pár száz kilométer furcsa volt vele, a hangja valahogy olyan fojtottnak tűnt, mintha a hangszigetelést rögtön a motorban próbálták volna megoldani. Ez azonban a bejáratás után megszűnt, azóta vígan énekel a motor mind a 16 szelepével.
Kis motor-nagy tömegről lévén szó 2000-2500-ig csak erőlködik szegény, nincs ereje. (Persze ez nem becsmérlő szó egy ilyen kis motorral felszerelt nagy autóra!) Most jöhetne, hogy de onnan megindul, mint egy vadló, de azért arra még várni kell. 3200 körül kezd élénkülni, míg 3800-nál elér a nyomaték-maximumhoz. A teljesítmény 5000-nél van a topon, de addig nem érdemes elmenni, 4000-4500 környékén már kimerészkedik a lovak többsége.
Városban 9-10 körül fogyaszt, persze nyugodtan vezetve. Autópályán (értsd 130-140) is csak 7-7.5 litert eszik. Volt olyan országúti túra (90-100), amin az átlagfogyasztás 5.5 literre jött ki (persze azért figyeltem a gázpedálra). Egyéb esetben sem kimagasló a fogyasztás, dinamikusan használva, előzgetve, dombra felfele kihúzatva is csak 6-6.5 literre jön ki az átlag.
A kényelemre egy átlagembernek semmi panasza nem lehet, sajnos én vagyok túl magas (196 cm).
Majd még folytatom.
Hibalista
- Egyelőre semmi.
Ide hordtam szervizbe
Öttorony Autóház Pécs
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2008 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 0 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Orion | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.1/10) |
