A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Skoda » Fabia (2007-2014)

Fabia 1,2 HTP (LPG) 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Morgit a három hengeres

Szöveges ítélet

Előzmények:
Egyetem vége felé szerettem volna egy megbízható, autópályás közlekedés során nagyobb biztonságot nyújtó közlekedőedényt az anyukámtól megörökölt 97-es Ford Ka után. Jó esélyekkel futottam neki a használt piacnak, ugyanis nem a szomszédnak, nem a haveroknak néztem autót, így szerencsésen megkíméltem magam az öreg, lefingott német prémiumoktól, ami leginkább jellemezte a korosztályom autóvásárlási szokásait. Nem tartott sokáig a használt Octaviak böngészése, ugyanis édesapám rábukkant egy vidéki, mindössze 16 500 km-t futott gázos Fabiara.

Vásárlás:
Szerelő nélkül :) mentünk el megnézni az autót, ami gyakorlatilag újszerű állapotban várt minket egy nyugdíjas bácsi garázsában, aki betegség miatt már egy jó ideje nem használta a kocsit. Gumiharangok, fékbetétek mintha szalonautó alatt lettek volna, pedig már egy 10 éves autóról beszéltünk. Nem volt kérdés, hogy mennyivel jobb választás egy 200+ ezret futott, 5-6 évvel idősebb Octavianal, amit az akkori keretből megengedhettem volna. Alapos átvizsgálás és egy tesztkör után már csak az alku maradt kérdés. Így vettük meg Morgitot.

Hibák:
Az új autó érzésének öröme kereken egy évig tartott. Vidéki kiruccanásra igyekezve egy bolti megállás után nem sokkal leállt az autó. Szerencsénkre sikerült mindezt egy nemzeti ünneppel megfűszerezett hosszú hétvégén átélni, így nem hogy szervizt nem találtunk, de trélerest is alig. A bevált szerelőnkhöz vitettük el az autót, ami nem volt olcsó (145 km utaztatás), de biztos kezekben akartam tudni. Kiderült, hogy az előző tulajnál a sok állás miatt belerohadt a benzin, ezért a teljes üzemanyagrendszert darabjaira kellett szedni és tisztítani/cserélni az alkatrészeket. Szerelőnk lelkiismeretesen megcsinálta, azóta nem volt gond az autóval. Nem mondom, hogy nem fájt anyagilag, viszont nem tudom az autó számlájára írni.

Műszaki:
Öt év elteltével nem tudok rosszat mondani az autóról. Az 1.2 HTP motort sokan szidják a típushibái miatt (szelepbeégés, hengerfej, láncugrás), azonban ezek egy része legtöbbször felhasználói hiba következménye, ami meg típushiba, azt 2008-ra már kijavították a Skodánál. 69 lóerővel nem váltja meg a világot, de mindenhová elég, még pályára is. Szerintem megbízható konstrukció, ha megkapja a kellő törődést. Én szigorúan 8-10 ezrenként cserélek LiquiMoly olajat, ami nem olcsó, de cserébe 0 olajfogyasztása van két szrviz között, így inkább erre költök, mint a javítására. A fékek rendben vannak, erőset harapnak, a futómű erős, 5 év után is gyári értékei vannak. Fapad létére érződik a VW konszernen belüli átgondoltság, nagyon szeretem az ablaktörlő állíthatóságát, a precíz váltó jól kimatekolt fokozatait, stb...
LPG-től sokan félnek, pedig a benzin robbanékonyabb, a szelepet pedig csak szegény keverék mellett eszi, de mivel ebben gyári gázszett van így a rossz beállítástól nem kell félnem, ellenben márkaszervizben tudják csak olvasni a Landi Renzo vezérlőjét. Családban már a sokadik LPG-s autó, az előző Ford Ka is az volt, sosem volt semmi problémánk a gázzal :) Vegyes fogyasztása 7,6l nyáron, 8,6l télen, autópályán 8-9l, országúton 7-7,6 liter. Benzinnel az árstop alatt közlekedtem egész tankot, azzal 5,5-6,5 liter között jött ki a fogyasztása.

Kényelem:
Ami fáj még az nyaranta a klíma hiánya, de ez is elviselhető. Szélzaj autópályán van bőven. Az ülést én kicseréltem egy extrásabb, magasságállítós ülésre, teljesen jó, hosszabb utakat is könnyen elviselek. Talán egy könyöktámasz jól jönne még. Hátul óriási lábtér van, 183 centivel kényelmesen elférek magam mögött.

Összegzés:
Az öt év alatt nagyon megszerettük. Átélt rengeteg kirándulást, két lakásfelújítást/költözést, hátsó üléseket lehajtva szinte minden befért eddig, hihetetlen... Klíma hiánya, családtervezés miatt egyre többször elgondolkodunk egy nagyobb autón, de mivel könnyezni kezdünk az eladás gondolatától így inkább megtartjuk szerintem. Ha visszamehetnék az időben újra és újra megvenném.

Hibalista

- Üzemanyagrendszert darabjaira kellett szedni, mert előző tulajnál sokat állt az autó. - Kipufogó flexibilis csövet kellett cserélni. - Akkumulátor, de csak megelőzésként. - Szűrő-olaj 10 ezrenként, izzó, gumik.

Ide hordtam szervizbe

Független szervizekbe hordtam, aktuális lakóhelytől függően.

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (9) Évjárat 2008
Kényelem (6) Használati időtartam 5 év
Teljesítmény (5) Km vásárláskor 16500
Megbízhatóság (9) Vezetett km 68000
Szerviztapasztalat (7) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Ka Következő autója? Rapid
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.3/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Skoda Fabia 2007 (2007)

További ítéletek (94 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)