Mindennapokra tökéletes
Szöveges ítélet
A gazdasági válság előszelét érezve (mielőtt a bankokban még kedvezőtlenebb helyzet alakul ki a befektetések terén) úgy döntöttem inkább autót veszek a megtakarított pénzemből. Használt autót a világért se vennék, ki tudja milyen az előélete, és ismerősök tapasztalatai sem voltak mindig a legjobbak. Így tehát csak is valami új kisautó jöhetett számításba, átlagos felhasználásra. Jött is a nagy kérdés: Melyiket? Mindenhonnan kértem ajánlatokat (KIA, Opel, Ford, Skoda...etc.). Skodáéknál meglepődtem az áron (2.199.400,-); persze meg is kell győződni a dolgokról. Elmentem a szalonba, ahol csak magasabb felszereltségű változatok voltak, sőt a tesztvezetést is egy 1.4 Ambiente-tel hajtottuk végre. Az nem volt rossz, de csak az 1.2-esre futotta a zsetonból. Megvettem, majd néhány hét múlva, október közepén átvettem a szekeret. Felszreltsége egyszerű (gyakorlatilag a Classic, csak jóval olcsóbb!), mindig is utáltam a gombokkal, kapcsolókkal teletűzdelt masinákat, hiszen autót vettem nem vadászrepülőt. Az első km-ek alatt könnyedén megszoktam és mostanra azt kell hogy mondjam, hogy kifejezetten élmény vezetni. Sosem hittem volna, hogy nagyon jó véleménnyel leszek európai autóról, mivel japán-buzi vagyok. De tény, hogy jó gép!!! A fékek teljesen rendben vannak, a futómű elég feszes és jól lehet vele kanyarogni a Bükkben. A fogyasztás katasztrófálisan alacsony. Még a bejáratás első 1000 km-ben sem érte el az átlag 5,8 litert (50% város-50% egyéb út), meglepődtem, hiszen a vegyes fogyasztás gyári adata 5,9 liter. Pakolva bele a km-eket a fogyasztás csökkent; legutóbbi számításom szerint 5,3 liter (hideg + téli gumi). Az igazsághoz hozzátartozik, hogy 2500-nál felváltok, nem játszok gyorsulósdit lámpától lámpáig, viszont a hegyek között elnehezül a lábam. Autópályán röhögve viszi a 130-at (4000 rpm) és 6 litert kér. Olvastam én a Népítéletben ennél jóval magasabb értékekről is, de el nem tudom képzelni hogy lehet. Bent egész jó csend honol, és nekem tetszik a 3 henger morgása is magasabb fordulaton. A csomagtér elég, lehet bele pakolni rendesen.
Nemsokára utazok vele Németországba, kíváncsi leszek rá, hogy bírja majd a hosszabb autópálya szakaszokat 120-al és az alpesi hágókat. Természetesen azonnal beszámolok majd róla az olvasóknak.
Nekem nagyon bejön, persze arra használom amire hivatott. Mindenkinek bátran ajálhatom, hiszen remek ár/érték arányú termék, kedvező tulajdonságokkal, olcsó fenntartási költségekkel.
Hibalista
- Semmi
Ide hordtam szervizbe
Multi Turbó Kft.
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2008 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (4) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 3850 |
Szerviztapasztalat | (6) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | Galant 1.8 GLStd | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.6/10) |
