Melléfogtak Skodáéknál...
Szöveges ítélet
Skoda Fábia
Aki tud, az…
Miért nem autót épít? Érdekes, ez is piros, mint a Fiesta volt./ Valamilyen marketingfogás, hogy a béna kocsikat élénk színben nyomatják./ S fotóshoppal készült a terve, az biztos. Valaki tervezett egy pofás, tágas, kényelmes autót. Aztán a képet átszerkesztették, szűkebbre, formátlanabbra zsugorítva. Az orrára biggyesztett hangsúlyosnak indult elemek, elvesztették a varázsukat. Egy bamba, buta képű kocsi lett belőle… Látszik rajta, hogy erőlködik, de nem megy neki… S erőlködik az biztos, a motor harmatgyenge. Csomag és terhelés nélkül, egy fővel még produkál némi haladást. De egy család, kirándulásra indulva, csak abban bízhat, hogy egyszer csak megérkezik. Semmi előzés, semmi vagányság, csak egyenes vonalú megérkezés. Valamikor egyszer. Persze, ha nem klímáznak. Mert akkor a menetidő négyzetesen, a fogyasztás meg rémisztően növekszik. Ennek a kocsinak az áll jól, ha áll. Ilyenkor az ember észreveszi a napszemüveg tartó kis rekeszt a feje felett. Amibe bár normális szemüveg nem fér, jópofa. Illetve a hatalmas belsővilágítás, a hátsó ülésekhez. Mint egy metró kocsiban. De jobban nem érdemes körbenézni. Mert akkor észrevesszük a Kymco robogókból idecsempészett műszerfalat. Ez meg, mi ez? Digitális kijelző féleség… mint egy ős Nintendo. Csak éppen nem nyújt annyi élményt. Gyújtás rá. Mi az kék? Egyből refi? De nyugalom, nem az! Csak egy figyelmeztető lámpa, hideg a hűtőfolyadék! Na de kérem, ez meg miért? De ne is bolygassuk, mert gáz az egész. Az első szélvédő és a műszerfal között hatalmas távolság. A műszerfal felfelé ágaskodik, a középkonzol, nem is tudom, mire hasonlít. Fekete. Minden fekete. Minden kopogós fekete. Lehangolóan fekete. A kesztyűtartót kettéosztották. Így pont csak arra jó, hogy egy kesztyűt beletegyünk. Persze csak úgy, hogy a jobbos felül, a balos alul… A kapcsolók aprók. Az ajtónyitó kilincs a könyökömnél. Harmatgyenge anyagból, vészesen hajlong nyitáskor. Meglepetésre a kormány állítható, mindenfelé, az ülés szintén. Amilyen gyenge a motor, olyan precíz a váltó. A futómű sem hagy kívánni valóz maga után. Bár ehhez a menetteljesítményhez épp elég, ha forognak a kerekek. Légzsák van, irtózatos hangon figyelmeztet, ha nem vagy bekötve. Idegesítőbb, mint a golf hangja. A hátsó ajtó jól nyílik, elég nagyra. A csomagtartót nem tudták elrontani rajta. Apa hazaviheti anyának a mosógépet. Szigorúan kalapban. Ugyanis ezt az autót ugyanazok a kalapos Skoda mániások veszik majd, akik a rémes elődöt a Skoda 120-at. S újra szólhat a régi Skodás mondóka: Tarka pitykés, áttételes, egyszerűen tökéletes! De nem az. Ti ott a Skodánál! Tudtok ennél jobbat is! Tudom, mert vezettem.
Hibalista
- Semmi.
Ide hordtam szervizbe
Skoda Qurrens
Értékelése: 7
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2009 |
Kényelem | (2) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (1) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 3500 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (1) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (5.1/10) |
