Málhás kis erőgép
Szöveges ítélet
Hosszas ár/érték arány mérlegelés után választottam. Amik árban, kategóriában közeliek, de kiestek a mérlegelésen: Fiat Linea, Ford Fusion, Seat Cordoba, Opel Astra, végül nagyon szoros versenyben a Kia Ceed. Legutóbbi igazából ár/érték arányban talán verte, de az ára és a szervízháttér miatt esett a választás a Skoda Fabiára, de mivel méretben középkategóriás autó kellett, ezért csak a kombi változat jöhetett szóba.
Az autó majdnem minden tekintetben új fejlesztés volt, a 86LE-s 16 szelepes motor kiváló, utána jelent meg a TSI. A teljesítmény a 86 lóerőhöz képest szuper, fogyasztása, városon kívül, előzgetéssel tartva a 110-es tempót, 6 liter, klímával vagy nagy hidegben 6,5. Városban 6-7 liter, hidegben, rövid távon vagy klímával 7-8 liter. Autópályán 130-as tempótól kezd többet fogyasztani, onnantól 7 liter fölé megy (Horvátország, Ausztria 120-szal 6 liter). Én fele részt városon kívül használtam (és nem 70-nel), felerészt Pesten és környékén, így jött ki a 6,7 literes átlag a komputer szerint 4 év alatt. Aki rendszeresen autópályázik csak annak nem ajánlom, ahhoz kicsit gyenge és a zajszigetelése sem az igazi. Az 1,2-es és a 8 szelepes modellhez erőben nem is hasonlítható.
Garanciális hibái ellenére nagyon szerethető autó, előnyei:
a csomagtartó kombi lévén középkategóriával ér fel, kialakításában nagyon jó pakolható, vezetése kényelmes, jó kilátás, fordulékony, a levegő keringetés kiváló (nem párásodik, leolvasztja a jeget pár perc alatt), sok extra (nem egy fapados Opel), ambiente felszereltség ebben a kategóriában, ennyi pénzért verhetetlen, olcsó szervíz.
Hátrányai: 15000 km-enkénti szervízperiódus, ülések nem támasztják eléggé a derekat, zajszigetelés nem az igazi.
Hibalista
- Kb. fél év után vettem észre, hogy állandóan forró a felső kesztyűtartó és minden elolvad benne, ekkor tűnt fel, hogy az alsó kesztyűtartó világítás kapcsolója csak dísz. Csere garanciálisan fél óra alatt megvolt. - 1 évesen beragadtak a rögzítőfékek, kézifék be volt húzva kb. egy hétig, esős, párás idő volt, azt mondták emiatt fordulhatott elő. Hiába ütögettem, indítgattam, jött a lopóautó, elvitte, kaptam helyette egy kategóriával nagyobb autót (nem volt más), de 1 nap alatt megjavították garanciába, pedig bírtam a Corolla Versot... Viszont mindkét hátsó féket komplett kicserélték, pedig nem lett volna létszükséglet. - 2 évesen a bal oldali, felső hangszóró gyengélkedett, kiderült típushiba a vezeték megszakadása, 10 perc alatt kijavították és megfelelő helyre tették. - 2,5 évesen gyorsításkor visszaesett a teljesítmény és hörgött az autó. Az egyik kipufogó dob esett szét, de belülről, így eltorlaszolta a gáz útját. Kívülről sértetlen volt, garanciába cserélték (és még le is mosták az autót, mert a Porsche szervízben az alap, a kis Skodám világot látott!) - Garancián túl még nem volt hiba vele, ne is legyen!
Ide hordtam szervizbe
Ha már voltak hibák, legalább a szervíz hibátlan, alap esetben Pécsre hordtam az Öttoronyba (ismerős volt a szervízfőnök).
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
Amikor Pesten lett beteg, a Porsche Pesthez vitték, ott is vettem, mint írtam még a Porsche szervíz mosóját is megjárta extrában. Amikor pedig beragadtak a fékek komplett cserélték, nem javítgatták.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2008 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 56000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Kia? Nagyobb Skoda? Álom Audi? |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.0/10) |
