Kívül kicsi és sokoldalú, belül nagy
Szöveges ítélet
2012 novemberében vettem 180.000 km-el a fent említett Skoda Fabia-t. Mivel a családban mindig is dízeles autó volt és nagyon megszoktam és megszerettem és sokat utazunk így én is emellett döntöttem. Ami még emellett szólt az az hogy a mai modern túl>downsizeing-olt kisautók közül csak ennek volt 4 hengeres motorja. Igyekeztem télen, de legalább hidegben autót keresni, mert úgy hallottam, hogy ilyenkor derülnek ki a legjobban a hibák. Hogyan indul hidegben, hogyan, mennyi idő alatt melegszik fel, zörög, kattog stb. Ilyenkor nem szívesen fekszik be az ember egy autó alá, de érdemes körülnézni alatta és minden egyes apróságra rákérdezni. (Legfeljebb hülye választ kapunk) :)
Több Fabiat is néztem benzines és dízelest egyaránt, de mindegyik 1.2, 1.4, HTP stb... 3 hengeresek motorok úgy rángatóztak, hogy azt néztem hogy mindjárt megsérül itt valami a motortérben és olyan hangjuk volt hidegen mintha valami 50 éves fűnyírót indítottunk volna el. Iszonyat. Meleg motorral már egészen jók voltak, de erő akkor sem volt sok. Persze azokkal is el lehet jutni A-ból B-be.
Na de végül az 1.9 PD TDI-hez. Volt 95-ös VW Passatunk szintén 1.9-es TDI és egészen 579.000 km-en keresztül szolgálta a családot 15 éven keresztül. Nagyon megbízható egy motor, ami a Fabia-ban is van és az elmúlt 15.000 km-en keresztül soha nem hagyott cserben. Tavaly nyáron voltunk kint Luxemburgban, azaz 1300 km oda és 1300 vissza végig ment a klíma és Németországban mentünk 160-al több száz kilométeren keresztül és így volt 6,3-as fogyasztásunk, ami nagyon szép teljesítmény. Hozzá kell tennem, hogy szereltettem bele tempomatot, mert 1 napon keresztül taposni a gézpedált elég fárasztó tud lenni.
Egy kis autóról beszélünk, de így kombi kivitelben egyáltalán nem kicsi. Egy kisebb családnak tökéletesen elég, akár sok csomaggal. Van rajta tetősín és vonóhoroggal együtt, nagyon megnő a funkciók palettája. A tető elég magason van így szinte úgy érezzük magunkat benne mint egy egyterűben. A világos tető pedig optikailag fokozza ezt a hatást. Az autó ahogy kívülről látszik valóban keskeny, de ha nem 140 kilós német parasztgazda vagy akkor bőven el fogsz férni. Hátsó sor gyerekeknek tökéletesen elég, de gyereküléssel már nem igazán fér el 2 felnőtt és kicsit meredek a háttámla egy 10 órás úthoz, de egy 1-2 órás úton még kényelmes.
Az első ülések nagyon kényelmesek, minden irányba állítható előre-hátra, föl-le, dönteni ide-oda + a kormány magasság állítás is jó találmány. És a keskeny autó előnye: Az ajtón jól kialakított könyöklő, ami középről sajnos hiányzik, de azt is utólag be lehet szerelni.
Pár apróság van, ami nagyon zavaró az egyik az hogy hideg motornál és alacsony fordulatnál valami műanyag beremeg valahol a motor és az utastér között, mikor elindul az ember és egyszerűen nem lehet megtalálni. De hát ez legyen a kocsi legnagyobb baja. Másik dolog a manuális klíma. Vagy megfagysz, vagy megsülsz, de ez is kivédhető azzal hogy a klíma mellett nagyon picit rátekerünk a melegből és akkor hosszú úton még tökéletes is lehet. :)
Nagyon finoman lehet vele közlekedni, nem kell állandóan taposni a gázpedált, mert a 105 paci bőven elég egy ilyen kis autó megmozdítására.
Fogyasztás:
Országút: 3,9 - 4,2
Autópálya: (140km/h) 5,3
Várost sajnos nagyon nem szeretni, főleg a 10km alatti távolságot, pláne ha minden lámpa pont akkor vált pirosra ha oda érünk és ha beengedjük a sínekről és a buszsávból betolakodó nagyon fontos embereket. Itt elég nagy a szórás: 4,9 - 8,1
De melyik autó szeretni az araszolgatást?!
Váltót/váltást imádom, nagyon pontos ahogy azt a Volkswagen csoporttól ismerjük. Fékek iszonyatosan fognak ha megtapossuk, de jól van beállítva mert nagyon finoman is lehet vele fékezni. 1.9-es motorral soha nem éreztem azt hogy nem lenne elég erő. Jól megpakolt utánfutóval érezni igazán hogy van benne erő rendesen.
Ha az ember kihasználja az összes lehetőséget, amit kínál egy autó > tetőcsomagtartó, vonóhorog, kombi, soha nem fogjuk azt érezni hogy valami nem elég. Ár-érték aránya teljesen jó arányban van.
Szívesen választottam volna nagyobbat, de igazából mindent ki lehet hozni ebből is és nem kell ezért pár millióval többet kiadni.
Nagyon fontos hozzáállás: Addig nyújtózkodjunk amíg a takaró ér és ha használt az autó, akkor nem kilométerórát veszünk, hanem állapotot! Ez az autó normálisan levezetett 200.000 km után is még újszerű állapotban van.
Ha vissza tekerhetném az időt ugyan ezt választanám.
Hibalista
- Hála istennek még semmi.
Ide hordtam szervizbe
Magyar Autóklub
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2009 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 180000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 16000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | B4 Passat 1.9 TDI | Következő autója? | Oktavia |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.3/10) |
