Kisvakond autója
Szöveges ítélet
A Skoda az ezredfordulóra eljutott bizonyítási időszakának csúcsára. Indult ez a Feliciával 1994- ben, mely alacsony ára mellett igazán megbízhatóra sikeredett, ebból személyes tapasztalatom Az Autó címen megtalálható a Feliciák között :-) Aztán Jött az Octavia 1996- től, a legjobb négyes Golfként. De a Skoda gyeplője laza volt, elkészült a Fabia, egy németesen egyedi Polo és a vízválasztó 2008 -ig kitalálták a Passat-klón Superb-et. Mind bolondbiztos, régebbi technikán alapult. Nemhiába volt gyártásban 14 évet az egyes Octavia, vagy nyolcat a Fabia. Aztán jött 2008 és a változás az uniós előírásokban. És jött a Fabia II.
A KÜLSŐ
Miután az első Fabia visszafogottan hozta az autó érzését, ez már inkább matchbox. A csehek bohémok és így is rajzolták meg ezt az autót. Bizonyos színben -például pirosban- teljesen szerethető.
A BELSŐ
A műanyag- korszak beköszöntött. Kevés a textil az ajtókon, de sok az okos megoldás, minden jól összerakva, nagyautósan. Csak az ülés ne lenne kényelmetlen, igen, ez egy kisautó...szokni kell... A belső egyébként nagy, érzetünket javítja a magas tető, szélességben viszont hiányzik belőle az utastérben úgy tíz centi. A csomagtér viszont kellően nagy, akár öt személynek is.
A MENETTELJESÍTMÉNYEK
A Volkswagen 1.4-es blokkja könnyűfém. Láttuk már megannyi teljesítményszinttel. Régi fejlesztés, viszont talán az egyik utolsó igazán megbízható motor, aminek a fenntartási költségei alacsonyak. A gyújtótrafó talán az egyetlen jellemző hibája, ami nekünk még nem volt cserés. Ésszerűen hajtva 6-6,8 liter benzint kér száz kilométeren. Ha sietünk, akkor persze ez lehet nyolc felett is. Viszont óvatosan hajtva, nyolcvannal, kihozható belőle az öt liter. Végsebességére jellemző, hogy képes megfutni a 200 km/h-t.
Alul nyomatékszegény, mint a tizenhatszelepesek általában. 1500-as főtengelyfordulaton terhelhető, háromezer felett épül fel a nyomaték teljesen, ötezer felé felesleges forgatni. Nyomatékgörbéje szinte teljesen egyenes, ezért nincs meg az a tolási érzet, mint egy nyolcszelepesnél, vagyis egyenletesen húz. 6500-as fordulatig.
A váltó pontos, a fékek nem fáradnak. A futómű feszes, és mondhatni érzéketlen. A kormánnyal együtt nem ad elég visszajelzést az eltúlzott kanyarvételről, csak hirtelen fordul át a terhelés a magas súlypont miatt a veszélyes szintre. Ilyenkor persze minden pillanatok alatt vissza is áll, de tudni kell, hogy vannak határai.
A TÖRTÉNET
Egy Felicia mellé vettük, mert kellett még egy autó. A családban neki volt először szervokormánya, ABS-e és persze klímája. Octavia I volt még a másik lehetséges alany. Végül ő lett. Bohém külsejét piros színe feldobja, belül kellően tágas. Ezzel a motorral pedig kellően erős. Napi használatra bőven elég. Hosszabb utakra, főleg szerpentinekre is bőven megfelelő, ha tisztában vagyunk azzal, hogy ezt forgatni kell.
Ajánlom mindenkinek, aki egymillió forint környékén keres egy megbízható kocsit, alacsony költségekkel. De csak ezzel a motorral.
Hibalista
- 60 ezer kilométernél szelepcsere a négyes hengernél. Garanciálisan csak a Porsche Buda Weltauto szervizében lehetett cseréltetni, nem a legközelebbi márkaszerviznél. Végeredménye, hogy miután a garanciában kicserélt hatvanezer forintos alkatrész problémája megoldódott, előbb az álló, majd a fekvő katalizátor ment tönkre. Az állókatalizátor 192 ezer forint, a fekvő úgy harminc. Az állónak nem lenne szabad amúgy tönkremennie, kivéve, ha benzint kap a motorból ugye. De ez nem az autó hibája, hanem azé a szervizé, amelyik szerint nyugodtan lehet 300 kilométer autózni egy háromhengerező autóval. Aztán a bal oldalon az ablakemelő nem működött rendesen, megoldás az ajtóban lévő kábelkorbács átvizsgálása és vezeték forrasztása. Most, 122 ezer kilométernél jelentkezett a szervizlámpa, egy kiolvasásra. gyújtáshibát ír az egyik hengernél, ami valószínű gyújtótrafó haldoklását jelenti. Az már 10-15 ezer Forint körül orvosolható.
Ide hordtam szervizbe
Full- Auto, Debrecen. Szimpatikusak, segítőkészek és sokkal pénztárcabarátabban állnak a dolgokhoz az elmúlt években.
Értékelése: 9
Másik szerelő értékelése
Helyi szerelők. Minden tőlük telhetők megtesznek és korrekt áron.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2008 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 5 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 45000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 80000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | l |
Előző autója? | Felicia | Következő autója? | Octavia I, vagy Fabia III...csak ne legyen turbós |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.9/10) |
