A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Skoda » Fabia (2007-2014)

Fabia 1.4 Cool 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Kisvakond autója

Szöveges ítélet

A Skoda az ezredfordulóra eljutott bizonyítási időszakának csúcsára. Indult ez a Feliciával 1994- ben, mely alacsony ára mellett igazán megbízhatóra sikeredett, ebból személyes tapasztalatom Az Autó címen megtalálható a Feliciák között :-) Aztán Jött az Octavia 1996- től, a legjobb négyes Golfként. De a Skoda gyeplője laza volt, elkészült a Fabia, egy németesen egyedi Polo és a vízválasztó 2008 -ig kitalálták a Passat-klón Superb-et. Mind bolondbiztos, régebbi technikán alapult. Nemhiába volt gyártásban 14 évet az egyes Octavia, vagy nyolcat a Fabia. Aztán jött 2008 és a változás az uniós előírásokban. És jött a Fabia II.


A KÜLSŐ

Miután az első Fabia visszafogottan hozta az autó érzését, ez már inkább matchbox. A csehek bohémok és így is rajzolták meg ezt az autót. Bizonyos színben -például pirosban- teljesen szerethető.

A BELSŐ

A műanyag- korszak beköszöntött. Kevés a textil az ajtókon, de sok az okos megoldás, minden jól összerakva, nagyautósan. Csak az ülés ne lenne kényelmetlen, igen, ez egy kisautó...szokni kell... A belső egyébként nagy, érzetünket javítja a magas tető, szélességben viszont hiányzik belőle az utastérben úgy tíz centi. A csomagtér viszont kellően nagy, akár öt személynek is.

A MENETTELJESÍTMÉNYEK

A Volkswagen 1.4-es blokkja könnyűfém. Láttuk már megannyi teljesítményszinttel. Régi fejlesztés, viszont talán az egyik utolsó igazán megbízható motor, aminek a fenntartási költségei alacsonyak. A gyújtótrafó talán az egyetlen jellemző hibája, ami nekünk még nem volt cserés. Ésszerűen hajtva 6-6,8 liter benzint kér száz kilométeren. Ha sietünk, akkor persze ez lehet nyolc felett is. Viszont óvatosan hajtva, nyolcvannal, kihozható belőle az öt liter. Végsebességére jellemző, hogy képes megfutni a 200 km/h-t.
Alul nyomatékszegény, mint a tizenhatszelepesek általában. 1500-as főtengelyfordulaton terhelhető, háromezer felett épül fel a nyomaték teljesen, ötezer felé felesleges forgatni. Nyomatékgörbéje szinte teljesen egyenes, ezért nincs meg az a tolási érzet, mint egy nyolcszelepesnél, vagyis egyenletesen húz. 6500-as fordulatig.
A váltó pontos, a fékek nem fáradnak. A futómű feszes, és mondhatni érzéketlen. A kormánnyal együtt nem ad elég visszajelzést az eltúlzott kanyarvételről, csak hirtelen fordul át a terhelés a magas súlypont miatt a veszélyes szintre. Ilyenkor persze minden pillanatok alatt vissza is áll, de tudni kell, hogy vannak határai.

A TÖRTÉNET

Egy Felicia mellé vettük, mert kellett még egy autó. A családban neki volt először szervokormánya, ABS-e és persze klímája. Octavia I volt még a másik lehetséges alany. Végül ő lett. Bohém külsejét piros színe feldobja, belül kellően tágas. Ezzel a motorral pedig kellően erős. Napi használatra bőven elég. Hosszabb utakra, főleg szerpentinekre is bőven megfelelő, ha tisztában vagyunk azzal, hogy ezt forgatni kell.
Ajánlom mindenkinek, aki egymillió forint környékén keres egy megbízható kocsit, alacsony költségekkel. De csak ezzel a motorral.

Hibalista

- 60 ezer kilométernél szelepcsere a négyes hengernél. Garanciálisan csak a Porsche Buda Weltauto szervizében lehetett cseréltetni, nem a legközelebbi márkaszerviznél. Végeredménye, hogy miután a garanciában kicserélt hatvanezer forintos alkatrész problémája megoldódott, előbb az álló, majd a fekvő katalizátor ment tönkre. Az állókatalizátor 192 ezer forint, a fekvő úgy harminc. Az állónak nem lenne szabad amúgy tönkremennie, kivéve, ha benzint kap a motorból ugye. De ez nem az autó hibája, hanem azé a szervizé, amelyik szerint nyugodtan lehet 300 kilométer autózni egy háromhengerező autóval. Aztán a bal oldalon az ablakemelő nem működött rendesen, megoldás az ajtóban lévő kábelkorbács átvizsgálása és vezeték forrasztása. Most, 122 ezer kilométernél jelentkezett a szervizlámpa, egy kiolvasásra. gyújtáshibát ír az egyik hengernél, ami valószínű gyújtótrafó haldoklását jelenti. Az már 10-15 ezer Forint körül orvosolható.

Ide hordtam szervizbe

Full- Auto, Debrecen. Szimpatikusak, segítőkészek és sokkal pénztárcabarátabban állnak a dolgokhoz az elmúlt években.

Értékelése: 9

Másik szerelő értékelése

Helyi szerelők. Minden tőlük telhetők megtesznek és korrekt áron.

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2008
Kényelem (8) Használati időtartam 5 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 45000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 80000
Szerviztapasztalat (7) Átlagfogyasztás l
Előző autója? Felicia Következő autója? Octavia I, vagy Fabia III...csak ne legyen turbós
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.9/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Skoda Fabia 2007 (2007)

További ítéletek (94 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

3 hengeres modern felesleg.A 4 hengeres sokkal jobb.

Fabia 1.4 PDTDI - 2007
2012.05.11 47000   3,0

A "kanári"

Fabia 1.4 16V - 2007
1999.11.30 4000   -

A "sokak szerint suzuki" :)

Fabia 1.4 16V - 2007
2008.06.24 11000   -

A Szöszi

Fabia 1,2-12V Ambiente - 2007
2007.10.19 2017   -

A biztos pont

Fabia 1,2 70Le HTP - 2007
2009.06.23 3000   -

A gonosz

Fabia 1.2 12V Ambiente - 2007
1999.11.30 11500   5,0

A kerregő tekergő

Fabia 1.4 TDI - 2008
2009.02.11 22000   3,0

A két fóbia

Fabia 1,4 PDTDI - 2009
2010.05.20 28000   2,2

A legobb szerető

Fabia 1,4 86LE ambient - 2007
2009.04.03 14000   2,0

A pozitív valóság

Fabia 1,4 gift - 2008
2013.02.23 72000   2,0

A tágas kiskocsi

Fabia 1,4 16V Gift - 2007
1999.11.30 8000   3,0

A zajos DSG

Fabia 1,2 TSI - 2011
2012.05.07 12000   2,0

Az első 1800km ;-))

Fabia 1.4 16V Ambiante Combi - 2010
2010.05.16 1800   2,5

Az igazi hangtalan családi csoda :)

Fabia 1,4 SPORT - 2008
2008.03.10 450   -

Azt nyújtja, amit vártam tőle.

Fabia 1.2 HTP 6V - 2008
2009.01.27 11000   -
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)