Kényelmes, praktikus, kissé lomha
Szöveges ítélet
Fél éve használom a gépjárművet, és meg vagyok elégedve vele.
Az utastér tágas, a 180-200 cm magas emberekből álló négy tagú család simán elfér, a hátul ülőknek sem lesz gerincferdülése egy hosszú út után, mert a fejtér hátul is nagy, ahogyan a lábtér is.
A ki és beszállás nagyon könnyű, mivel az autó felépítése viszonylag magasra sikeredett, az üléspozíció szintúgy. Felső állásba állítva az ülést a 180 centimhez a fejem búbjától még kb 10 centi van a tetőig. Az anyacég (VW) autóit vezetem nap mint nap a munkahelyen, és azokban nem tudok ilyen kényelmes üléspozíciót és kormányállást beállítani. Más VW márkákba (Golf4, Golf5, Bora) vagy úgy kell behuppanni, ha meg feljebb állítom az ülést, akkor a legfelülre állított kormány akadályoz a beszálláskor. Ha hátrább tolom az ülést, akkor a B oszlopban akadok el, ha előrébb, akkor meg a túl kagylós ülés széle (nem vagyok kövér). Ennél a Fábiánál sikerült eltalálni a legjobbat, ilyen autóval eddig még nem találkoztam amióta az eszemet tudom.
A kocsi Ambiente felszereltségű, amiben ködlámpa, ABS, első elektromos ablak, 4 légzsák és légkondícionáló található az alaphoz képest. A gyári mp3-mas rádió viszont horror áron van (80e), így utólagos rádiót vettem, de az ehhez szükséges keret + beszerelés majd 15e ft-ba került, így viszont már érdemes elgondolkodni az alapabb gyári rádión. A gyári hangszórók kb úgy szólnak, mint más autók 100e ft értékű hangszórószett, erősítő és mélyláda utólagos beszerelése után. A rádióelőkészítés és a 4 hangszóró alap, extraként 8 hangszórós.
A csomagtér csupán 300 liter, de az ötödik ajtó jó nagy, pont ettől fura is hátulról a kocsi, a hátsó lámpa túl keskeny, a dizájnon ez rontott, de a pakolhatóságon javított.
A csomagtér alja elég mélyen van, míg pl egy Focusnál szinte az ajtó aljával egyvonalban kezdődik a csomagtér síkja, itt majd 15 centivel lejjebb tudunk pakolni, ráadásul ezalatt még ott van egy teljes értékű pótkerék a szükséges szerszámokkal. A hétvégi nagybevásárlás minden cucca, két telepakolt Tes*o-s kocsi tartalma könnyedén elfér a csomagtartóban, kalaptartó kiszedése nélkül. Hátul természetesen szövet borítás van, a csomagtér-világítás, és dönthető ülések segítik a rakodást. Az ülés ledöntése előtt a fejtámlákat sajnos ki kell szedni a hátsó ülésből, de szerencsére ezeknek megvan a helye az üléslapban. Az utastérben elöl két nagy térképzseb, két pohártartó a középkonzolon, valamint két kesztyűtartó található. Ezek viszont nem sikerültek valami nagyra, az alsó elég mély, de keskeny, talán max egy autóstérképet vagy 3-4 CD-tokot, a felső pedig max egy szemüvegtokot, esetleg pénztárcát tud elnyelni. Az alsó kesztyűtartó hűthető.
A szivargyújtó a kézifékkar mellett kapott helyet, így a hátul utazó gyerekek tudnak hordozható dvd lejátszón filmet nézni, esetleg a hűtőtáskát is be lehet dugni, mert odáig elér a drót. Viszont ha gps navigációt szerenénk tölteni róla(elöl), akkor sebességváltáskor a drót többnyire útban van. Gyári rádió esetében jack dugó bemenet is van a szivargyújtó mellett egy külső mp3 lejátszó számára.
Nagyon jó megoldás, hogy a fűtés-hűtés kezelő gombokat legfelülre rakták a középkonzolon, így nem kell lenézni és lehajolni annak se, aki hátratolt üléssel szeret vezetni.
Az autóban felhasznált anyagokon lenne mit javítani, a kétrészes beltér (a Roomster mintájára) felső része puha, gumiszerű műanyagból, míg az alsó kopogósból készült. Az ajtókon levő könyöklő eléggé könnyen koszolódik, az ülések műszálas anyagból készültek, a kormány annak ellenére kellemes tapintású, hogy műanyagból készült. Aki allergiás az ilyenre, kérje a "kis bőr csomagot".
Az autó sebességváltója egyszerűen fantasztikus, mint kés a vajban, minden elismerésem a tervezőknek, a kiegyensúlyozás annyira jól sikerült, hogy szinte egy kisgyerek is tudna sebességet váltani, szinte már úgy érzem, nőknek tervezték az autót. A váltókar rövid úton jár, egyértelműek a fokozatok, nem lehet melléváltani és rosszul váltani. A hátramenet az egyes mellett van, ahogyan a többi VW autóban.
Az autó 15"-os lemezfelnivel és 195/55-ös Bridgestone gumikkal jött, az úttartása nagyon jó a kocsinak még a magas felépítés ellenére is, ennek hátulütője viszont, hogy a futómű szerintem kissé kemény, pattogós. A kanyarstabilitása elképesztő, a gumik és a futómű nagyon jól teszik a dolgukat. A fék meglehetősen hatásos, és szerencsére nem az a szélvédőt lefejelős fajta, jól adagolható (hátul dobfék). Sajnos mivel a kerekek eléggé az autó sarkaiban vannak, a fordulóköre elég nagy, sokszor meggyűlt a bajom vele szűk utcában merőleges parkoláskor, ilyenkor jön jól a szervókormány.
A menetteljesítménye ennek a motornak nem túl jó. Mondhatnám úgy is, hogy nem egy gyorsulóbajnok. A típushoz folyamatosan hasonlított Swift 1.3-mas motorja jobban megy, bár kevésbé nyomatékos. Ez az 1.4-es vw motor 1500-tól 4000-ig használható, de a hangja 3000 fölött már elég nagy, amolyan "tizenhatvés", ezért jóérzésű ember nem pörgeti a halálba, úgyis 3800-nál van a nyomaték-maximuma (135Nm), nem érdemes erőltetni ami nem megy. Lámpánál azért jól ki tud lőni vele az ember (főleg a borsos, 8e ft felárért rendelhető kipörgésgátlóval), az 1-3 fokozatokat könnyedén kiforogja a motor. Normál használatnál a motor amúgy nem hallatszik.
A kaszni nehéz, 1200 kg, ezt sajnos meg is érzi a kocsi, a városi fogyasztás simán 8-9 liter, hidegebb időben, rövidebb utakon vagy sok piros lámpánál 10 fölötti fogyasztásra lehet számítani ettől a motortól. Országúton viszont behozza a városi hátrányát, 90-es tempónál 5,5-6 literrel elvan klímával is. Nekem a 4000 km alatti teljes átlagom 6,5 liter. Autópályás 130-at 7,5 literes fogyival lehet abszolválni.
Az 1.2-es motorú Fábiához rövidebb váltó jár, ezért aki egyikből a másikba átül, úgy érezheti, hogy a kisebb motorú kocsi fürgébb. Az 1.4-es 90-nél 2500-at fordul ötödik sebességben míg az 1.2-es 3000-et. Ebből adódik az 1.2 fürgesége, csak autópályára ne kelljen menni az 1.2-essel.
Hibalista
- Nem tudom hiba-e, de az ötödik ajtó nehezen csukódik. Sokszor csak második-harmadik próbálkozásra sikerül rendesen lecsukni. Vagy a gumikéder túl vastag, vagy a zár nincsen jól beállítva (tervezési hiba?).
Ide hordtam szervizbe
Wolf Autó, Székesfehérvár
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2007 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 4000 |
Szerviztapasztalat | (1) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.2/10) |
