A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Skoda » Fabia (2007-2014)

Fabia 1.4 16V Ambiente 

Az ítélet értékelése
5,0(1 db)

Kényelmes, praktikus, kissé lomha

Szöveges ítélet

Fél éve használom a gépjárművet, és meg vagyok elégedve vele.
Az utastér tágas, a 180-200 cm magas emberekből álló négy tagú család simán elfér, a hátul ülőknek sem lesz gerincferdülése egy hosszú út után, mert a fejtér hátul is nagy, ahogyan a lábtér is.

A ki és beszállás nagyon könnyű, mivel az autó felépítése viszonylag magasra sikeredett, az üléspozíció szintúgy. Felső állásba állítva az ülést a 180 centimhez a fejem búbjától még kb 10 centi van a tetőig. Az anyacég (VW) autóit vezetem nap mint nap a munkahelyen, és azokban nem tudok ilyen kényelmes üléspozíciót és kormányállást beállítani. Más VW márkákba (Golf4, Golf5, Bora) vagy úgy kell behuppanni, ha meg feljebb állítom az ülést, akkor a legfelülre állított kormány akadályoz a beszálláskor. Ha hátrább tolom az ülést, akkor a B oszlopban akadok el, ha előrébb, akkor meg a túl kagylós ülés széle (nem vagyok kövér). Ennél a Fábiánál sikerült eltalálni a legjobbat, ilyen autóval eddig még nem találkoztam amióta az eszemet tudom.

A kocsi Ambiente felszereltségű, amiben ködlámpa, ABS, első elektromos ablak, 4 légzsák és légkondícionáló található az alaphoz képest. A gyári mp3-mas rádió viszont horror áron van (80e), így utólagos rádiót vettem, de az ehhez szükséges keret + beszerelés majd 15e ft-ba került, így viszont már érdemes elgondolkodni az alapabb gyári rádión. A gyári hangszórók kb úgy szólnak, mint más autók 100e ft értékű hangszórószett, erősítő és mélyláda utólagos beszerelése után. A rádióelőkészítés és a 4 hangszóró alap, extraként 8 hangszórós.

A csomagtér csupán 300 liter, de az ötödik ajtó jó nagy, pont ettől fura is hátulról a kocsi, a hátsó lámpa túl keskeny, a dizájnon ez rontott, de a pakolhatóságon javított.
A csomagtér alja elég mélyen van, míg pl egy Focusnál szinte az ajtó aljával egyvonalban kezdődik a csomagtér síkja, itt majd 15 centivel lejjebb tudunk pakolni, ráadásul ezalatt még ott van egy teljes értékű pótkerék a szükséges szerszámokkal. A hétvégi nagybevásárlás minden cucca, két telepakolt Tes*o-s kocsi tartalma könnyedén elfér a csomagtartóban, kalaptartó kiszedése nélkül. Hátul természetesen szövet borítás van, a csomagtér-világítás, és dönthető ülések segítik a rakodást. Az ülés ledöntése előtt a fejtámlákat sajnos ki kell szedni a hátsó ülésből, de szerencsére ezeknek megvan a helye az üléslapban. Az utastérben elöl két nagy térképzseb, két pohártartó a középkonzolon, valamint két kesztyűtartó található. Ezek viszont nem sikerültek valami nagyra, az alsó elég mély, de keskeny, talán max egy autóstérképet vagy 3-4 CD-tokot, a felső pedig max egy szemüvegtokot, esetleg pénztárcát tud elnyelni. Az alsó kesztyűtartó hűthető.
A szivargyújtó a kézifékkar mellett kapott helyet, így a hátul utazó gyerekek tudnak hordozható dvd lejátszón filmet nézni, esetleg a hűtőtáskát is be lehet dugni, mert odáig elér a drót. Viszont ha gps navigációt szerenénk tölteni róla(elöl), akkor sebességváltáskor a drót többnyire útban van. Gyári rádió esetében jack dugó bemenet is van a szivargyújtó mellett egy külső mp3 lejátszó számára.
Nagyon jó megoldás, hogy a fűtés-hűtés kezelő gombokat legfelülre rakták a középkonzolon, így nem kell lenézni és lehajolni annak se, aki hátratolt üléssel szeret vezetni.

Az autóban felhasznált anyagokon lenne mit javítani, a kétrészes beltér (a Roomster mintájára) felső része puha, gumiszerű műanyagból, míg az alsó kopogósból készült. Az ajtókon levő könyöklő eléggé könnyen koszolódik, az ülések műszálas anyagból készültek, a kormány annak ellenére kellemes tapintású, hogy műanyagból készült. Aki allergiás az ilyenre, kérje a "kis bőr csomagot".

Az autó sebességváltója egyszerűen fantasztikus, mint kés a vajban, minden elismerésem a tervezőknek, a kiegyensúlyozás annyira jól sikerült, hogy szinte egy kisgyerek is tudna sebességet váltani, szinte már úgy érzem, nőknek tervezték az autót. A váltókar rövid úton jár, egyértelműek a fokozatok, nem lehet melléváltani és rosszul váltani. A hátramenet az egyes mellett van, ahogyan a többi VW autóban.

Az autó 15"-os lemezfelnivel és 195/55-ös Bridgestone gumikkal jött, az úttartása nagyon jó a kocsinak még a magas felépítés ellenére is, ennek hátulütője viszont, hogy a futómű szerintem kissé kemény, pattogós. A kanyarstabilitása elképesztő, a gumik és a futómű nagyon jól teszik a dolgukat. A fék meglehetősen hatásos, és szerencsére nem az a szélvédőt lefejelős fajta, jól adagolható (hátul dobfék). Sajnos mivel a kerekek eléggé az autó sarkaiban vannak, a fordulóköre elég nagy, sokszor meggyűlt a bajom vele szűk utcában merőleges parkoláskor, ilyenkor jön jól a szervókormány.

A menetteljesítménye ennek a motornak nem túl jó. Mondhatnám úgy is, hogy nem egy gyorsulóbajnok. A típushoz folyamatosan hasonlított Swift 1.3-mas motorja jobban megy, bár kevésbé nyomatékos. Ez az 1.4-es vw motor 1500-tól 4000-ig használható, de a hangja 3000 fölött már elég nagy, amolyan "tizenhatvés", ezért jóérzésű ember nem pörgeti a halálba, úgyis 3800-nál van a nyomaték-maximuma (135Nm), nem érdemes erőltetni ami nem megy. Lámpánál azért jól ki tud lőni vele az ember (főleg a borsos, 8e ft felárért rendelhető kipörgésgátlóval), az 1-3 fokozatokat könnyedén kiforogja a motor. Normál használatnál a motor amúgy nem hallatszik.

A kaszni nehéz, 1200 kg, ezt sajnos meg is érzi a kocsi, a városi fogyasztás simán 8-9 liter, hidegebb időben, rövidebb utakon vagy sok piros lámpánál 10 fölötti fogyasztásra lehet számítani ettől a motortól. Országúton viszont behozza a városi hátrányát, 90-es tempónál 5,5-6 literrel elvan klímával is. Nekem a 4000 km alatti teljes átlagom 6,5 liter. Autópályás 130-at 7,5 literes fogyival lehet abszolválni.
Az 1.2-es motorú Fábiához rövidebb váltó jár, ezért aki egyikből a másikba átül, úgy érezheti, hogy a kisebb motorú kocsi fürgébb. Az 1.4-es 90-nél 2500-at fordul ötödik sebességben míg az 1.2-es 3000-et. Ebből adódik az 1.2 fürgesége, csak autópályára ne kelljen menni az 1.2-essel.

Hibalista

- Nem tudom hiba-e, de az ötödik ajtó nehezen csukódik. Sokszor csak második-harmadik próbálkozásra sikerül rendesen lecsukni. Vagy a gumikéder túl vastag, vagy a zár nincsen jól beállítva (tervezési hiba?).

Ide hordtam szervizbe

Wolf Autó, Székesfehérvár

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (9) Évjárat 2007
Kényelem (9) Használati időtartam 0 év
Teljesítmény (6) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 4000
Szerviztapasztalat (1) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Következő autója?
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.2/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Skoda Fabia 2007 (2007)

További ítéletek (94 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)