Kékesszürke hangtalan hintó
Szöveges ítélet
2008. július
Nagy elvárásokkal vettem, elsősorban a gázüzem miatt, meg azért mert új, s a kötelező szervízeken kívül nincs kedvem, se időm szervízbe járni.
Átlag autóshoz képest kicsit sokat megyek vele, ezért kellett a gazdaságos autó. Meg persze, hogy néhány évig társam legyen az utakon. A megadott 6000km 2 hónapot takar eddig.
Az említett fogyasztási adat is LPG-re vonatkozik, klímával, vagy éppen fűtéssel menetben. Normál körülmények közt, 90-100-as tempónál a 7 liter is elég. Könnyen kiszámolható, h ez 14Ft/km utiköltség.
Az autó kényelmes, mindenféle állítható benne, a kezelőszervek kézre állnak, a váltó sima, kétujjas :)
A motor ereje is megjött már (az elején de gyenge volt, s nem lehetett pörgetni :( ), de abban nem hiszek, hogy 5-ösben lehet vele előzni, hacsak nem lendületből (reagálva egy másik posztolóra). Pörgetni kell, azt szereti, de akkor eszik is rendesen, de előzésnél, ami rövid ideig tart, nem annyira zavaró.
2008. augusztus
Na azért nem fenékig tejfel, mert 1 hónappal az átvétel után:
Indítási problémák hidegen - véletlenszerűen, csúnya motorhanggal. Semmit nem találtak, sokat autóztam miatta, de az üzemanyagon kívül nem volt költség, ami viszont jó, mert volt jónéhány diagnózis, memóriatörlés, hőérzékelőcsere, keresgélés,... tehát munkaórát is szántak rá bőven, de a hiba oka nem lett meg. Kis trükközéssel azonban a tünetek csökkenthetőek, ráadásul az elmúlt két hétben már nem művelte. Rejtély.
2008. szeptember
Megy mint az álom, a előre jelzett több decis olajfogyást sem produkálta. A fenntartási költségeket meg majd az első kötelező környékén frissítem. Jelenleg böszen téligumit keresek, de a 195/55 méretben elég húzosak, lehet cserélek méretet.
Update 2008. december vége - 14000km-nél
Leestek az üzemanyagárak. 2-3 hétig benzinnel mentem, mert a gáz később kezdett csökkenni. A fedélzeti szg. jól vizsgázott, hosszú távon jól jelzi a benzin fogyasztást. Most 150Ft/l a gáz, így <12Ft/km a számított költség. Nagyszerű.
Hó közepén kigyulladt a szervízjelző, így január közepén viszem a járművet kötelező szervíre, ami előzetesen számítva 27eHUF-ba kerül majd.
Az ABS-t tesztelthetem élesben is, mert csúsznak az utak, s már kisebb "taposásra" is kapcsol a rendszer.
Egyébként minden szuper, csak sok a szmötyi az utakon. :(
Ha meghagyják a szerkesztő urak az ítéletet akkor még jelentkezem!
Hibalista
- semmi
- update : 2009.jan. kötelező szervíz ~27eHUF
Ide hordtam szervizbe
Skoda Mentes - Dújv
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2008 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 14000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Astra 1.4 60LE | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.3/10) |
