Utazóautó kispénzűeknek.
Szöveges ítélet
Azért kellett 1.6-os motorral, mert elötte egy 1.4-es fabiám volt és féltem, hogy 140 feletti tartós pályázással hengerfejesre nyomom és 160-as utazót akartam.A 68-tól 105-ig ha a számokat nézzük akkor nagy különbség van, de a gyakorlatban más a helyzet.80-ig nagyon patent, csodásan nyomatékos amit nagyon szeretek benne, kicsit dieseles jellegű alacsony fordulaton, de fennebb mintha elfogyna az ereje.Kelletlenűl pörög fel, nem szereti a kihúzatást ellenben a régivel.Meredek szerpentines útakon a nagy nyomaték miatt párja nincs, ilyen esetben akár élményautózást is produkálhat.Autópályán rövid ideig, ugyanis még bejáratós, kipróbáltam a 180-at, ekkor már nagyon hangos, de az úttartás az király.Amúgy 100 fölött már elég hangos kezd lenni, a régihez képest zajszigetelésben hozza ugyanazt a szintet, de mit tehetek, nem 15 milliós BMW, úgyhogy ezen nincs is mit filózni.
A gumik 195/55/15-ösek, melyekkel akkorát tud harapni a kis fabia, hogy az első tesztsatúzásnál meg is lepett, jelesre vizsgázott.A pedálerő elég érdekes, az első felében a pedálútnak elég harapós a fék, a masodik felében, amikor nagyot kell fékezni nagyon oda kell taposni neki.Az elején azt hittem, hogy gyenge a fékje a kocsinak.Kipróbáltam egy 1.4-es TDI-t, amin hátúl dobfék van.Annak az egész pedálúton nagy erővel kellett taposni.Mellesleg az 1.6-os jobban megy mint a kis TDI, aminek az egyetlen előnye a 4.5-ös átlagfogyasztás.Az 1.6-os városban 8-at eszik kimélve, klimával és tempósan nyugodt lélekkel bekapja a 10-et.Országúton 100-al légkondi nélkűl 6 literrel beéri.Ezek mind a fedélzeti szgép adatai, szerintem a valóságban 0.5 literrel meg lehet toldani ezeket az értékeket.
Csomagtér tekintetében nagyon jó.A 480 liter szerintem nagyájából elég nyaralásokhoz is.A fejtér a megnövelt magasság miatt sokkal szellősebb mint a régiben.A hátsóknak is elfér a térdük, a lábtér is érezhetően nagyobb mint a régiben.
Extraként rendeltem bele ESP-t, ami nélkül szerintem nem szabadna új autót vásárólni.Próbálgattam homokos úton, pici megcsúszás volt is, de a kijelző nem villogott, lehet én nem voltam elég agressziv.A biztonságért 8 légzsák is kerűlt bele.Az ugyancsak extraként rendelt tempomat nagyon kényelmes, egyetlen hátránya, hogy a hosszas pályán való vezetés még unalmasabb tud lenni.Megszokni szerintem nagyon könnyű, pár perc után olyan volt mintha mindig is használtam volna.
Zenecuccot nem kértem a kocsiba, inkább máshól vettem.Nem tudom ki bírja meg anyagilag a Skodáéknál horror áron kinált CD-mp3 lejátszókat.
Két problémám volt vele eddig.Az egyik az volt, hogy húzott balra.Kicserélték egymás között a két első kereket ,miután centirozták és láss csodát!Megszűnt.Szerintem sok összefüggés nincs a változtatások és változások között, de mindegy.A másik gond az utasoldali lábtér felöl jövő nyikorgás volt gyorsitáskor és kanyarodáskor, amire a Varkapú szervizben azt mondta az egyik szerelő, hogy ez a kocsi ennyi pénzért ennyit tud.Sokat nyomogattam a műanyagokat, aztán megtaláltam, a középkonzolnál 2 műanyag elem súrlódott egymáshoz.Erősen ujjal megnyomtam és azóta sem szól.
Ennit tudok írni az első 1300 km után, majd még írok, mert a legfontosabb dolgokra csak ennél több km után derül fény.A menettulajdonságokra még visszatérek 5000 km után, még nem akarom nagyon taposni szegényt.
Folytatás:
Amióta írtam eltelt másfél év.35.000 km lett megtéve vele.A kocsi továbbra is jó.Nagyon kényelmes, erős és jól fogyaszt.Probléma azonban akadt vele.A motordiag. jelzéssel a motor leszabályozott és kímélő üzemmódban ment csak.Rájönni nem tudtam h mi okozza, néha megbolondúlt, néha nem.Kb. 4-5x voltam vele skodáéknál aztán kiderült h egy érintkezési hiba a gond.Kábelköteget cseréltek és azóta sincs gond.A Várkapú jelesre vizsgázott, segítőkészek, pontosak voltak és még ingyenes csereautót is adtak.
Nem igazán tetszik a kocsiban a futómű, ami szerintem a kocsi leggyengébb láncszeme, lehet h a kombiság miatt, de kanyarban imbolyog.Az előző régi ötajtos sokkal jobb volt.Kár, mert a motor és fékék atom.
A fogyasztás is jobb lett.A nagy átlag 7 liter.
Összességében elégedett vagyok, ha újból választanom kellene ennyi pénzért, akkor ugyanígy döntenék.Ha lenne 1.2 tsi akkor azt is kipróbálnám.
Hibalista
- Érintkezési hiba miatt kímélő üzemmódba kapcsoló motor.Garanciálisan sikeresen megoldva.
Ide hordtam szervizbe
Varkapú Autóház Nagykanizsa.A munkafelvevőkkel nincs baj, de a szerelők közűl akad nagyon bunkó is.Az utasoldali lábtérből jövő nyikorgásra azt mondta az egyik, hogy tegyek valami zenecuccot a kocsiba, az majd orvosolja a problémát.Ezentúl fogom kérni, hogy más szerelő foglalkozzon a kocsival.Alapjában véve elégedett vagyok velük.
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2008 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 1300 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Fabia 1.4 MPI 8V Classic | Következő autója? | fogalmam sincs |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.8/10) |
