Imádott vörös Fábikám
Szöveges ítélet
Egy 13 éves Astra után eldőlt, hogy új autót vásárolok. Nagy volt a kínálat és az izgalom, a döntés nem volt egyszerű. Végül egy 1.4-es Fabia kombi mellett döntötem, amely flamencovörös színű és Ambiente felszereltésű. Extraként sunset árnyékolás, sárvédő gumi, bluetooth-os Sony Cd-lejátszó és rakodást segítő csomag járt hozzá.
A választásnál nagy segítségemre volt ez a fórum!
Az autó nálam munkaautó, napi 100 km-t használom átlagosan, vegyes üzemmódban, vidéken. Féltem az 1.4-es motortól és a fogyasztástól, az itt olvasottak alapján. Egyenlőre még bejáratós, 3000 km van benne, óvatosan bánok vele. Az átlagfogyasztása ezeddig 6.3 l volt, most azonban, hogy bejött a hideg, felment 7 l-re. Autópályán, 110-es kényelmes tempónál megtettem vele egy hosszabb utat 5.3-as fogyasztással, klíma nélkül. Budapesten egyszer járt dugóban eddig, ott bizony 8.5-et produkált. Tehát bejáratósan egyenlőre így alakulnak a fogyasztási adatai, lesz ez még jobb is.
Külsőre nekem tetszik, abban igazat adok sok tesztelőnek, hogy furán rövid az orra és keskeny, de meg lehet szokni, szeretni! Az autó belül nekem tágas és kényelmes. Nyilván aki egy felsőbb kategóriás, nagyobb kocsiból ül át egy Fabiába, fog találni kivetnivalót benne. Én ebben az árkategóriában azt kaptam, amit vártam. Egy egyszerű, letisztult formavilágú , számomra szép belső terű, tágas autót, amely egy öreg autóhoz szokott sofőrnek maga a mennyország. Minden kezelőszerv kényelmesen kézreesik. A fék nekem tetszik, nem az a ,,szélvédőt lefejelős" fajta, amit több új autóban is kipróbálhattam. A váltó és a kuplung tökéletes, a tükrök nagyok. A szivargyújtó lehetne egy kicsit közelebb a szélvédőhöz, így ugyanis GPS használatakor zavaró lehet a váltó előtt feszülő zsinór. De ez is megoldható, és az is lehetséges, hogy az én készülékemnek van rövidebb zsinórja....Az ülések kényelmesek, a kormányoszlop és az első ülések állíthatósága nagyon praktikus. Az autóba könnyű beszállni, nem verek be semmit sehova. A 1.5 l-es palacktartó nálam mindig ki van használva, anélkül, hogy bármiben zavarna. A műszerfal praktikus, jól áttekinhető, a fedélzeti computert egyszerűen imádom. Hiába, ez van. Aki korábban nem volt hozzászokva efféle extrákhoz....Ami nekem negatív élmény volt, az a duda-hangkürt első használatakor érzett döbbenet.... Mutáló, vékonyka, halk hangocska, ami nem illik ehhez az autóhoz.... de túlélem, majd ritkábban használom. A hátsó ülésen abszolút kénylemesen el lehet férni. Úgy utaztam hátul, hogy a térdem messze nem ért hozzá az első üléshez. A csomagtér hatalmas, de hát ezért is vettem meg az autót. Tényleg minden belefér. Sokan írtátok ezen a fórumon, hogy a csomagtérajtót úgy kell beba......ni, hogy lecsukódjon. Én ennek semmi jelét nem tapasztalom! Az enyém lazán, könnyen, elsőre csukódik.
Összeségében elmondhatom, hogy nem csalódtam benne, nagyon gyorsan beleszerettem az én vörös Fábikámba. Élvezet vezetni, tudom, hogy nem egy Ferrari, de nekem nem is erre van szükségem. Bátran merem ajánlani mindenkinek, főleg azoknak, akik hozzám hasonlóan még nem vezettek új autót, régi járgányokhoz voltak szokva eddig. Számukra biztosan ugyanolyan nagy élmény lesz, mint nekem, meg fogják becsülni. Aki pedig csak azért húzza le, mert egy nagy, felsőbb kategóriás autó után kevesell benne bármit, az vegyen magának hasonlóan nagyot.
Autóm immár 5 hónapos! 2 hete túlestünk az első kötelező, 15 ezres szervízen. Esztergomba vittem, ahonnan pozitív tapasztalatokkal távoztam! Gyorsak voltak, precízek, bemehettem, végignézhettem, választhattam olajat, stb....
Az autóval így a 16. ezredik km táján sincs semmi probléma! Eddigi vegyes átlagfogyasztása téli időjárásban, téligumival, 6.6 l. Néhány konkétabb adat:
Erdélyi túra Karácsonykor, hó, -16 C!, 3 személlyel, 2 kutyával és csomagokkal fullra megrakva, tetőboxostól fogyasztott 6.4 l-t.
Ausztria, tél, tetőbox nélkül, de pályán 120-130-as tempónál 6.6 l.
Itthoni nagyrészt városon kívüli hosszabb utakon 5,3-5,6!
Ezzel egyenlőre elégedett vagyok, kíváncsian várom a nyári gumival is, melegebb időben mit produkál.
Hibalista
- eddig semmi
-
Ide hordtam szervizbe
Styevola és Fia Kft, Esztergom
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2008 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 17000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Astra | Következő autója? | Octavia? |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.8/10) |
