Ha motor lenne benne, autónak is nevezhetném....
Szöveges ítélet
A céges autóm javítás alatt áll, erre az időre "sikerült" átülnöm ebbe a bérnégykerekűbe. Miután az előző modellel régebben levezettem 70-80ezer kilométert, nem sok jóra számítottam. Kezdem a pozitívumokkal : Fék kifejezetten jó, a váltó úgyszintén, de ez már az előzőnél is így volt. A kormány szerintem picit túl könnyedén jár, erős szélben, nagyobb tempónál, rossz, nyomvályús utakon kifejezetten idegesítő. Futómű a kategóriának megfelel, bár a magyar utakon mi is lehet az ideális?! Helykínálat elfogadható, de az ülések igazi kisautósak, rövid ülőlapok, kemény felület. A belső egészen rendben van, ötletes a kétszínű beltér, ügyes kis rakodóhelyek, de persze sok a műanyag, ezek zörögnek is rendesen, már most, pár hónaposan is :(
Most jöjjön a feketeleves, a "motor".... Az biztos, hogy ezt a 3 hengeres rettenetet csak ilyen "olcsójános" országban lehet eladni, mint kicsiny hazánk. Hangos, erőtlen (illetve a kasztnihoz erősen alulméretezett), és rohadt sokat zabál, főleg, ha kicsit tempósabban halad vele az ember! Városban egy értelmes gyorsításhoz (értsd 50-ig) kétszer kell padlógázt nyomni, ha az ember nem akarja feltartani a mögötte haladókat, ekkor jobb, ha rá sem néz az ember a fogyasztási adatokra a kijelzőn :( 130-nál az autópályán (egyenes út, csak a sebesség megtartásával) lazán 10 litert csipked, egy emelkedőn 140-150-nel (próbálva azt megtartani) már 14(!). Nagy átlagban tehát nem széttiporva kb. 7-7,5, ha siet az ember akkor számolhat nyugodtan 8,5-l literrel. Autópályán nagyon sietve (ez padlógáz szinte végig, de ez sem jelent többet 150-155 kmh-nál) 11,2 liter. Kritikán aluli, még akkor is, ha nyílván nem autóversenyzésre tervezték(?) ezt az (erő)forrást... Életveszélyes vele előzni (jobbára inkább nem is érdemes kockáztatni), és megőrültem a fos hangjától is, a kihangosítót egyszerűen nem tudtam használni, mert az összes ügyfelünk, barátom, családtag szóvá tette, hogy nem hallja amit beszélek útközben :(
SOHA nem vennék ilyen párosítással sem Skodát, sem más autót, és nem is ajánlom senkinek, aki a pénztárcáját és az életét is szereti. A "Fosvágen" konszern mérnökeit és marketingeseit, illetve az olcsójánosokat pedig üdvözlöm, és ennél jobb autót nem is kívánhatnék nekik :D
Helyesbítek: az autó normális súly/teljesítmény aránynál kezdődik, legyen az bármely gyártmány, típus, évjárat, stb.
Ui. : Az utcában van egy 3 hengeres PD TDI, majd a barátomtól elkérem egy összehasonlító tesztre, és javítok magamban a Skoda renoméján ;)
Hibalista
- ennyi idő alatt? betenne!
Ide hordtam szervizbe
Nem én szervizeltetem, de megnézném az arcukat, ha a diagnosztikai műszerrel kiolvasnák a fordulatszám, fogyasztás és sebességadatokat, az autópályás útjaimtól hülyét kapnának, az biztos :D
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (1) | Évjárat | 2007 |
Kényelem | (2) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (1) | Km vásárláskor | 15000 |
Megbízhatóság | (5) | Vezetett km | 2000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Focus | Következő autója? | Ford Focus |
Ennyire szerette | (1) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (1.9/10) |
