A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Skoda » Fabia (2007-2014)

Fabia 1.4 16V Ambiente 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Fábika az ambiciózus

Szöveges ítélet

avagy szükséges minimum vagy ahogy a svédek mondják: lagom (éppen elég, pont jó, se nem kevés, se nem sok).
Nem magamtól vagyok ilyen nagyon okos, Hugh skandináv kalandjainak Svédországi epizódjában hallottam ezt a kifejezést és nagyon megragadt. Egyfajta önigazolásként is emlegetem magamnak, hogy miért választottam egy ilyen, mások által unalmasnak és jellegtelennek tartott kisautót.
Azért írtam ezt a ítéletet, hogy ha valaki ide téved netán, azt bátorítsam egy ilyen autó megvásárlására!
Lássuk!
Egy közlekedő edénynek legyen minimum:
-szervós a kormánya (ami ráadásul négy irányba állítható)
-két légzsákja (ebben négy is van),
-a két első ablaka elektromos,
-manuális klímája,
-állítható magasságú vezetőülése.
A Fabia ezeket tartalmazza az Ambiente felszereltséggel.
Az autó 2008-as évjáratú, tavaly (2014-ben) vásároltuk 51600 kilométeresen. Azóta 8500 kilométer ment bele, szóval ez még nem egy igazi tartós teszt.
Külseje:
Elsőre nekem is szokatlanok voltak az arányai, a keskeny, magas építés. Az egyes generációt sokkal komolyabb megjelenésű autónak tartottam. De hamar megszerettem a formáját. Ráadásul szerintem a kombi sokkal jobban néz ki, mint az 5 ajtós. Ha valami ennyire jó és praktikus, azt az ember előbb-utóbb megszereti, én gyakran visszanézek az autóra a parkolóban, Szereltem rá sárfogó gumikat, amik eredeti gyári alkatrészek és röhejesen olcsón kaphatók, viszont nagyon praktikusak és nem néz ki rosszul.
Beltér:
Ami hiányzik belőle, az a Felicia hihetetlenül egyszerűen ledönthető és ki is vehető hátsó ülése, amivel egy kisfurgonná lehetett varázsolni azt. A Fábiánál az üléstámlák ledöntésével nem teljesen sík a padló. Mindenesetre a 480 literes csomagtér eddig mindenre elég volt.
Az ülések a derekat nem támasztják eléggé, az ülőlapok keskenyek. Nem vagyok vastag ember, de sokat kerékpározom és a combjaimat összeszorítja az ülőlap széle. Hátul, magamnak beállított első üléssel kényelmesen elférek (183 cm magas vagyok). Ez részben a meredek hátsó háttámlának köszönhető, részben annak, hogy ilyen pozícióban vezetek:
http://totalcar.hu/magazin/kozelet/2009/12/18/na_megint_osztjak_az_eszt/
Szereltettem bele kartámaszt (gyári), de igazából csak autópályán kényelmes, a városi kapcsolgatáshoz útban van, de a plusz rakodórekesz mindig jól jön és kéznél van :-).
Menni vele:
Nem egy versenyautó, de mivel elsősorban városi, elővárosi közlekedésre hangolták a motor nyomatékát és a váltó áttételezését megfelelő dinamikával vezethető. A váltója pontos, kattanós, rövid utakon jár a váltókar, de néha akad a rükverc. Orrtolós, persze, hátul terheletlenül pattogós is, de nem is várhat egy ilyen kategóriájú autótól mást az ember. Jó minőségű úton feszesen, de kényelmesen ringatózik. Fékek jól adagolhatók.
Motor:
A motor 1.4 16V 86 LE-s BXW kódú, a BUD motorkód 80 LE-s egyenes ági leszármazottja, ami az 1-es Fábiában a legharmonikusabb motor volt.
Elég nyomatékos, 2000 felett éled, 2500-nél fickós, 3500-nél 120-nál sem gond az előzés
Érdemes 2500-3000-ig kihúzatni váltásnál az egyes fokozatok között.
Autópályán 7-8 litert fogyaszt 130-nál. 140 km/h az utazósebessége, itt egészen elhalkul a motor, kisimul a járása, a fordulat ennél a tempónál 3500-4000 ford/p.
Az átlagfogyasztása 7,3 liter, szinte minden tankolás után ezt dobja ki az excel igaz, szinte mindig pontosan fele város – fele autópálya a használat. Az augusztusi dögmelegben a folyamatos klímázás 1 literrel dobta meg a fogyasztást. Lehet hogy soknak tűnik, de vegyes használatnál ez a reális.
Az éves olajcserénél 5W-40-ről 5W-30-ra váltottam és rögtön az első tankolásnál 2 deci javulást tapasztaltam úgy, hogy a vezetési stílusomon nem változtattam! Az nagyjából 1 liter havonta, ami bőven fedezi a némileg drágább olaj felárát sőt, magának az olajcserének az árát is egy évre kivetítve és ebből sem eszik egy decit sem.
Extrák:
Nálunk töltött első „születésnapjára” szereltettem bele tempomatot, ami óriási találmány. Nem volt igazán olcsó móka, de hosszú távra tervezve belefér és nagyon, nagyon kényelmes Mivel még elég friss dolog, a fogyasztásra kihatását még nem tudtam megmérni. Viszont autópályás használatát erősen akadályozza a közlekedőtársak vezetési „stílusa”:
http://totalcar.hu/magazin/velemeny/2015/08/20/igy_vezettek_ti/
Kerék méretek:
A 195/55 R15 a gyári méretű abroncs, ami egy elég hülye méret, értsd ritka, emiatt drága, de mind kinézetben (majdnem sportosságot írtam, haha), mind komfortban egy elég jó kompromisszum. A téli gumit persze érdemesebb egy gazdaságosabb 185/60 R14-es méretben beszerezni.

Hibalista

- Motorkitámasztó bakot kellett eddig cserélni, ami miatt váltásnál addig egy kicsit bólogatott. 8500 Ft. - - A fékek körben cserélve voltak (A fékpofák kopottak voltak, az első fékek egy vezetéstechnikai tréningen mentek tönkre a folyamatos vízben fékezgetéstől.) Igazából ez nem is hiba. - - EPC, Check Engine (vészüzem, pánik) talán rosszul tettem fel az olajbeöntő sapkát így az elveszett és emiatt nem volt meg a megfelelő vákuum a szelepfedélben. - Új olajsapka. Gyári 3200.- utángyártott FEBI 700.- - - Ajtóteleszkópok is cserélve voltak gyári beszállító Stabilus-ra. 4500.-/db. -

Ide hordtam szervizbe

Magyar ember szerelőhöz választ autót. Munkámból kifolyólag nagyon sok szerelő ismerősöm van, szerencsés helyzetben vagyok. Egykori VW-es szaki szereli nagy szakértelemmel és gondossággal.(Igaz, ez egy nagyon egyszerű szerkezet, nem egy atomreaktor.)

Értékelése: 10

Másik szerelő értékelése

Az olajat magam cserélem. Lásd hibalista.

Értékelése: 9

Képek az autómról

Fenntartási költség (9) Évjárat 2008
Kényelem (8) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 51600
Megbízhatóság (10) Vezetett km 8500
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Felicia Következő autója? Octavia
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (9.0/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Skoda Fabia 2007 (2007)

További ítéletek (94 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)