Fábi - a szürke elefánt
Szöveges ítélet
Először is kicsit kalapos-skodás vagyok, ezzel együtt 4 van/volt a családban. Megpróbálok objektív lenni, de félek, nem fog sikerülni.
Az első autó felicia utódjaként jött, azzal is meg voltam elégedve. I-es Octáviát akartam, de 2x ilyen idősek, 2x ennyi kilóméterrel többe kerültek.
A formájával nincs bajom, bár amikor megjelent, kifejezetten nem tetszett az akkori I-es fabiához képest. Aztán beérett, amikor vettem (3 évesen, 67000 km-rel, 2 millió forintért, szaténszürke metál), akkor már nem volt vele bajom, most pedig még urambocsá' tetszik is, van benne valami kombis hasábszerűség.
A belseje fekete, világosat kerestem, de nem találtam. Végül is a kályhaezüst "dekorbetétek" feldobják, talán kevésbé lehangoló, mint a ráncfelvarrott változat full fekete bele, viszont enyhén belecsillog az ezüst keret az oldalablakokba. A belseje amúgy nagyautósabb szerintem, mint az előző generációé, magasabban ülsz, nagyobb a fejtér. A tető eléggé előrehúzódik, így nem érdemes nagyon ráállni a pirosra, mert nem látod a lámpát ha nem görnyedsz előre. Előnye, hogy nem süt a szemedbe a nap. Néhány műanyag, mintha vékonyabb volna, mint az előző generációban. Az összeszerelés amúgy jó, egyetlen idegesítő cicergő zörgés a műszerfal jobb elejéből jön, szerintem a légzsák fedele körül. Viszont 4 felnőtt teljesen jól elfér benne, a lábtér hátul is jó, és kevésbé nyomja a középkonzol a térded, mint az octaviában. 4 légzsák, első villanyablak, klíma - tegye mindenki szívére a kezét - a hétköznapokban elegendő (talán ülésfűtés hiányzik). A csomagtér jó nagy, ügyesen pakolható, babakocsi+nyaralás nem akadály.
Motor - Az 1.2-es 3 hengeres szóba sem jöhetett, legalább 1.4-est kerestem, vagy 1.6-ost, de az nagyon ritka. 1.4 lett. Ez a 86 lovas a legutolsó a 1.4 16v sorozatból, és szerintem a legjobb. A szüleim I-es fabiájában 100 lovas verzió volt, egymásután vezetve érződik igazán a különbség. A 86-lovas nyomatékosabb, alacsonyabb fordulaton teszi mindezt. Kicsit hülyén áll egy 1.4-es motornak a 4-6000-ig pörgetés, márpedig a réginek ekkor volt a nyomatékcsúcsa. Meg aztán egy idő után ezek elkezdték enni az olajat is.
A 63 KW-ossal ilyen baj nincs, egy szem olajat nem fogyaszt a 5W40-ből sem. Talán észszerűbb választás volt az egyhatosnál. A fogyasztás szerintem jó, városban 7,5-8,5 között, autóúton 6 alatt (5,5-5,7), pályán viszont 120 felett megugrik, ilyenkor 6,5 körül van. Összességében nekem a 36000 km-re 6,3 -as fogyasztás jött ki.
Összességében szerintem ez egy jó választás egy fiatal, anyagilag nem túlságosan elengedett családnak.
És hogy a következő mi lesz? Nem biztos, hogy Skoda. Valahogy viszolygok ezektől a mini turbómotoroktól. Újonan még jó, de használtan félnék tőlük. És ki csinál még tisztességes, megbízható szívó benzinest? Na ki?
A japánok.
Hibalista
- Periódusnak megfelelő szervizek, kopóalkatrészeken kívül csak ezek: - Toronycsapágy, csomagtérroló rögzítő füle letört (6000,-)
Ide hordtam szervizbe
Kovács Auto Szeged
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2008 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 67000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 36000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Felicia | Következő autója? | CR-V? |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.8/10) |
