Bumszli, de jó!
Szöveges ítélet
A Gift (középső Ambiente-re épülő) széria jól felszerelt modellt jelent. Van benne klíma, első el. ablak, központi zár, 4 irányban állítható kormányoszlop, állítható magasságú vezetőülés, 4 légzsák, el. fűthető tükör, meg kértünk még bele pár apróságot: riasztó, könyöklő, rakodást segítő fülek a csomagtérbe, flexibilis tárolórekesz (nagyon hasznos!) szóval kényelemből jeles. Nagyok az ajtózsebek, a középkonzolon és a váltóboxon is vannak pakolási lehetőségek. Kaptunk hozzá egy garnitúra 15-ös alufelnit nyárigumival, 15-ös lemezfelnit téligumival, meg egy cd rádiót a Gift akció keretében.
A belsőt szürke/fekete kombinációban kértük, így kevésbé komor, mint a szénfekete. A műanyagok a kategória átlagát hozzák, "kopogósak".
A 180 centimmel jól megférek elöl, mögöttem egy átlagos termetű utas nem nyomorog. A hátsó pad nem való három utasnak, kettőnek pont kényelmes. A csomagtartó épp elég, akinek nagyobb kell vegyen kombit.
A külseje megosztja a nézőket. Van akinek bejön, van akinek nem. Ahogy a címben írtam: bumszli, de jó! Az biztos, hogy az előző szériás Fabia tulajok nem fognak a külseje miatt rohanni a szalonba azonnali cserét sürgetve. A magas építés tágas belteret ad, pl. ha hátul hárman kényszerülnek utazni, a szélső utasok nem panaszkodnak , hogy a fejük a tetőkárpithoz, vagy a hátsó oszlophoz ütődik. A körpanoráma eléggé korlátozott, vaskosak az oszlopok. Körültekintőnek kell lenni, hajolgatni kell kicsit, hogy nem bújt-e el valki a holttérben.
A futómű tudása több mint elég. Nyugisan vezetek, egy zűrös helyzet volt, amikor egy gyorsabban vett kanyarban szembe előzött valaki: erős fékezés, irány a padka, de nem lett gond. Amúgy németesen kemény, hepe-hupán dobál kicsit, de ha jó az út minősége, akkor nagyon jó. Nem billeg a kaszni, élvezet vele kanyargós úton menni.
Fék: háááát..., lehetne jobb. Az adagolással semmi gond, de a fékhatás nem túl direkt (nem "harap"). Meg kell szokni, akkor már OK.
A motorban kicsit csalódtam. Nem szeret pörögni, nem is erőltetem. Csak akkor forgatom, ha sietni kell pl. az előzéssel. Ha beül négy felnőtt és benyomjuk a klímát, akkor a gyorsulás eléggé harmatos. Mivel nem hajszolom, a fogyasztása jónak mondható. A nagy átlagom 6,3. Klíma nélkül 6 alá megy, klímával 7 fölé. Ez nagyrészt vidéki utakat, kisebb részt lakott területen belüli csalinkázást takar.
A váltó csillagos ötös. Precíz, pontos, patent. Amúgy a fokozatok hosszúak. Talán pont ezért nem érzem elég dinamikusnak a kocsit. 5-ben 100km/h-nál kb. 2800-at forog.
Összességében nekem bejött, tetszik és megbízható, szóval szeretem!
Hibalista
- Még semmi, remélem így is marad. 3 hetes korában kapott egy bazi nagy követ a szélvédő - csere kaszkóval.
Ide hordtam szervizbe
Leier & Co. Pápa.
Régebben is jártam náluk a Feliciával. Szerintem korrektek. Normális a hozzáállásuk, bármit kérek. Nem vetítenek és tudnak emberi hangon beszélni az ügyféllel, ami üdítő meglepetés ebben a mai világban. Az áraik olyan "márkaszervizesek", csak ezért nem kapnak 10-est.
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2007 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 7800 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Felicia | Következő autója? | Octavia II |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.5/10) |
