Azt nyújtja, amit vártam tőle.
Szöveges ítélet
2007-ben fogalmazódott meg bennem, hogy itt az ideje első gépkocsimat megvenni. Szüleimnek 2005-ös Fabiája van, és nekem is ezt a típust javasolták (előtte 105-ös Skodánk volt 18 évig, első és egyben utolsó tulajdonosai voltunk...). És bár böngésztem a kínálatot, de nem igazán akartam olyat. Eleinte 10 éves Mitsukat nézegettem (Coltot), majd néhány éves Hunyadit keresgéltem (Accentet). Egyszer próbáltam egy régebbi Swiftet is, nem volt rossz, de a papírvékony ajtó elijesztett.
Tavaly tavasszal azonban megláttam egy "fapados" Fábiát ár alatt (nyereményautó volt, 400 km-rel), megnéztük, kértem kölcsönt, és megvettem.
Sajnos kissé alulmotorizált, de meg lehet szokni. Az 1.2-es motor városban, egyedül használva fürgének mondható, ám ha már négyen-öten ülünk benne, olyan érzésem van, mintha be lenne húzva a kézifék, csak szenved gyorsításkor. Országúton pedig ha egyedül megyek, akkor is megfontoltan, lendületből kell előzni a 60 lóerővel. Azt pedig el lehet felejteni, hogy autópályán 130 felett közlekedjünk, mert a zaj és a fogyasztási szint is megnő. De legalább egyébként csendes (normál használatban, kb. 3000-es fordulatszám alatt), és viszonylag baráti a fogyasztása. 6,4 litert eszik 100 kilométeren kb. 50% városi 50% országúti használatban a sebességhatárokat betartva (a múltkori -10 fokokban viszont 7,5-8 literre felment ...)
Az ülések szerintem kényelmetlenek. Nem tudok olyan üléspozíciót találni, hogy ne fájjon egy kis idő után a hátam. Bár lehet, hogy bennem van a hiba, mert ismerősök nem tapasztaltak ilyet Fábiájukban.
A váltó mintha hosszabb úton járna, mint az I-es szériás kocsiban, és az 1-es fokozatot nem mindig akarja bevenni. De más gondom nincs a váltóval kapcsolatban, precíz szerkezet.
Fékezésnél nem fejelem le a kormányt enyhe pedálnyomáskor, úgymond finoman állítható a fékerő. Ha hirtelen akarok megállni, azért rendesen bele kell taposni, és olyankor elég jól lassul is (ennek köszönhetően sikerült egy-két csattanásgyanús szituációt megúsznom).
A szervókormány könnyen forgatható, és jó fogású.
A kasztnija nagyobb, mint az előző szériának. Nagyobb a fejtér, és állítólag hátul is jobban elférnek (én még nem ültem ott :-) ).
Mint említettem, nyereményautó volt, ezért nincs túlzottan felszerelve. Tulajdonképpen csak a klímát hiányolom belőle (és a gyári dísztárcsákat róla, amiket 3 hónaposan leloptak a soroksári "Madarasnál").
Olyan embernek tudom ajánlani, aki olcsó, alacsony fenntartási költségű autót szeretne, amit leginkább városban használ.
Hibalista
- Semmi sem romlott el eddig.
Ide hordtam szervizbe
Első éves kötelező szervíz Mentesnél Kispesten. Nem találtak problémát. Én vittem az olajat, így 23000 Ft volt.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2008 |
Kényelem | (4) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 400 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 11000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.4/10) |
