Az első 1800km ;-))
Szöveges ítélet
Az elöző autóm egy 1.2 12V 5 ajtós Fabia volt.Nagyon szerettem 5 év alatt egy gyújtó trafó adta meg magát.
Idővel szükségem lett egy nagyobb autóra ,sok használt autót néztem neten egy párat élőben de egyik se volt meggyöző és olyan állapotban mint az én 5 éves autóm. Elhatároztam , hogy új autót veszek. Megint egy új Fabiára esett a választás de ez már 1.4es és kombi.
Kiváncsian vártam , hogy milyen lesz majd, mekkora hely lesz benne, 1.4es motor milyen lesz, a fogyasztás, hogy alakul majd.Eddig hozza az autó azt amit elvártam tőle. Városban fürgébb volt az 1.2es mert hamarabb leadta a nyomatéka csúcsát és rövidebb áttételű váltó volt benne. De tévednek azok akik szerint, az 1.4 es rosszabbul megy, ezt jobban kell pörgetni, de nem fogy ki olyan hamar az erőből, jóval erősebb és elegendő már az ereje az országút és autópálya használatra. Ez az autó nem veszi annyira észre hogy többen ülnek benne, váltó pedig jóval hosszabb áttételű 110nél nagyon picit van 3000rpm fölött a fordulatszám. Olvastam rémhíreket a fogyasztásról, 1000km-t igazából többnyire hosszú távon tettem bele nagyon kímélve és meglepődtem ,hogy 6liter alatt van picivel ,380km es utat(országút+kisebb falvak) 4 személlyel megpakolva 5,7L/100km volt.Most már 1800km van benne átlagosan 6-ot eszik, városban (rövidebb szakaszok, lámpák, araszolás) 7L, országút 90-100km/h 5,6L.Mennyaszonyomnak nagyon kímélve vegyes használatba éjszakai forgalomba 4,9L volt a fogyasztás (meglepődtem nagyon :) ) Klíma használatakor nem ugrik meg számottevően a fogyasztás. A fogyasztás nagyon függ attól, hogy a jobb láb mennyire nehéz, normálisan autózva, sok motorfék használat, kedvezően befolyásolja a fogyasztást ( Magyarországra nehéz autót gyártani, mert sok ember elvárja az autójától hogy úgy menjen mint egy sport autó és egyen 4litert :) ) A motor egyébként szépen csendben teszi a dolgát.
Belseje szerintem nagyobb lett, főleg elöl széltében és lábtér lett valamivel nagyobb hátul (183cm vok és magam mögé beférek egész kényelmesen),fejtér pedig óriási.
Az üléshelyzet fura volt, kicsit magas az ülsépozició még legalsó helyzetben is, nem vészes hamar meg lehet szokni.Holtérre figyelni kell,de szerencsére a jobb oldali tükör is már használható méretű. Csomagtér hatalmas,jól bővíthető, nagyon könnyen lehet dönteni az üléseket.Műszerfal nekem tetszik, ergonomikus, minden kézre áll, a felhasznált anyagok minősége sajnos az elözőben jobb volt, nagyon sok a kopogós műanyag, engem nem zavar, ennyi pénzért a többi autóba is ilyen anyagok vannak. Műanyagok már most picit zörögnek. Sok ügyes kis tároló rekesz van kár hogy kopogós műanyagok azok is.
Futómű szerintem nagyon jó, lehet vele tempósan autózni(195/55R15 Bridgestone-ok nagyon jól teszik a dolgukat), nem billeg, határon jóindulatuan tólja az elejét (aki úgy érzi billeg, vegyen egy RS-t :) ).Komfortosan lehet vele utazni.Fék jó, amire ezt az autót tervezték bőven jó, jó lehet adagolni, ABS nem avatkozik be csak ha kell.
Formája az szubjektív ,nekem tetszik és ez a lényeg :)
Szerintem a 2005ös Fabiam picit jobban volt összerakva, viszont ez az autó kategoriája egyik legjobbja, és legtágasabbja.
Eddig nem csalódtam benne, hozta amit elvártam tőle, mindenkinek ajánlani tudom, nem fog benne csalódni az aki nem lehetetlent vár el tőle.Ja még annyi csak ,hogy az új fabianak hamarabb megvoltak már a tervei mint a swiftnek, csak nem vezették be az új modelt, mert az első szériás fabia még 2005-2006 ban is nagyon keresett volt ;-)
Hibalista
- Eddig semmi
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2010 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 1800 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Fabia 1.2 12V | Következő autója? | Fabia v Octavia v Yeti |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.2/10) |
