A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Skoda » Fabia (2007-2014)

Fabia 1,2 TSI 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Ára és értéke rendben?

Szöveges ítélet

Soha nem akartam Skodát venni. 11 év Suzukizás (Wagon R+) után viszont nagyobb csomagteret, komfortosabb utasteret és menettulajdonságokat kívántam. Ragaszkodtam a jó ár-érték arányhoz, alacsony üzemeltetési költségekhez.
Ford Focust, Opel Astrát és társaikat nézegettem használtan, kb. 5 éves korig. Mivel időm nagy részét külföldön töltöm, ezért elsősorban a német autópiacot látogattam. Az internetes böngészés során rátaláltam néhány új autókat forgalmazó, márkafüggetlen portálra. Ezek közül az autohaus24.de oldalon találtam hosszas gondolkodás és számolgatás után a Skoda Fabia 1,2 TSI kombira, Cool Edition felszereltséggel.
Nagyon nem tetszett eleinte, idegenkedtem tőle, feleségem hisztériázott (rossz emlékei vannak a típussal). De az ár 11.700- EUR volt (kb. ilyen árban kerestem használt autót)!!! Ami nekem 2013-ban számított, benne volt. Klíma, állítható kormány, elektromos ablak, rádió, stb... Elmentem egy márkakereskedésbe és megnéztem magamnak. A csomagtartó 480 l. Három személy számára megfelelő utastér. A motor számomra elég teljesítményt nyújt 86 LE, 160 Nm nyomaték. Az ígért fogyasztás és üzemeltetési költség is megfelelt (az adó évi 48 EUR, a részcasco évi 320 EUR).
Megrendeltem a neten, kértem még extrába egy ködlámpát. Az ígért két hónapra meg is érkezett, megtekintettem (nem akartam elhinni, hogy előleg fizetése nélkül szállítanak egy autót netes megrendelésre). Fizetnem csak akkor kellett, amikor az autó már a megadott kereskedőnél állt. Küldték a szükséges papírokat és számlát. Az átutalás után megérkeztek postán a német okmányiroda számára szükséges iratok, amivel a hivatalba siettem, ahol kiállították a forgalmit és társait, a szomszéd épületben a papírok birtokában préseltek egy általam kívánt karaktereket tartalmazó rendszámot. Ezekkel elmentem a kereskedőhöz, ahová a márkafüggetlen netes portál a szállítást teljesítette. Az autó elő volt készítve, kulcsait és könyveit megkaptam, felszereltem a rendszámtáblát és lakóhelyemre autóztam.
Már a hazafelé vezető úton éreztem, hogy az igényeimnek megfelelő lehet az autó. Elsősorban országúton, autóúton és autópályán közlekedek. Kb. napi 4 km-t teszek meg városban. Az ülés és vezetői helyzet megfelelő, kényelmesnek mondható, a menettulajdonságok megleptek. Az 1,2 TSI motor ugyan nem egy izomautós erőmű, viszont jól mozgatja az autót 2000 és 3000 közötti fordulatszám tartományban (ahol számomra igazán szükség van rá, 90-130 közötti sebességnél). Fogyasztása 5,8 l / 100 km. Autópályán 130 felett 6-7 l között van valahol a benzinfogyasztás.
Az 1,2 TSI motorral kapcsolatban egyébként a 2012. év közepe után változtattak a lánchajtáson és láncfeszítésen (ezt mind Magyarországon, mind Németországban megerősítették a szervizek). Állítólag a változtatás után a láncszakadás nem jellemző, karbantartást a vezérlés nem igényel. 100.000 km után kijelenthetem, hogy még minden rendben, a kokszosodás sem jelentkezett eddig. Benzinből csak jót tankolok, kb. 90 %-ban Németországban. Motorolajból (Shell, Total, Castrol) és szűrőkből, valamint alkatrészekből is igyekszek jót vásárolni.
Az első olajcsere és inspekció kb. 28.000 km-nél történt meg Németországban, az ára 300 EUR volt. Egy évre rá zárlatos lett az akku, közvetlenül a garancia idő lejárta után. Volt viszont még vásárolt mobilitásgaranciám. Ingyen kaptam is segítséget, majd rábeszéltek a szevíz azonnali meglátogatására, mert a lemerült akkunál a hátsó ablaktörlő és a rádió kedve szerint ki és bekapcsolt emberi beavatkozás nélkül. Bár ne mentem volna a szevízbe. Igaz az akkut kicserélték, viszont mindenféle 12 órás terhelésre és diagnosztikára hivatkozva 2 nap után 300 EUR-ós számlát állítottak ki és közölték, csak az akku volt zárlatos. Természetesen zárás előtt kb. 1 órával telefonáltak, így volt nagy rohanás a szomszéd városban lévő szervízhez, a mobilitás garancia okán ingyen kapott bérautó leadásához, az autóm átvételére és a számla rendezésére. Azóta ebben a szervízben nem voltam.
A kövekező inspekcióra és olajcserére a Suzuben mo-i műhelyben került sor. Az olajat és szűrőt vittem magammal, ahol valami hihetetlenül alacsony számlát kellett kiegyenlítenem. Ezt a szervízt látogattam a Suzukimmal is, midíg nagyon rendesek voltak. Sajnos ők bezértak. Azóta magam cserélek olajat, szűrőt, kopó alkatrészeket. Próbálom lelkiismeretesen karbantartani, szükség esetén javítani és ápolni.
Az autó meghibásodásairól annyit említenék meg, hogy a gyusjtásmodul egyenetlen alapjáratot produkált, ezért rendeltem bele kb. 40 EUR értékben egyet és 1 db gyujtáskábelt is vettem. Magam kicseréltem, azóta jó. Ez kb. 55.000 km-nél történt. Első műszaki vizsga 2016. évben volt kötelező, ahol az autó két évre kapott Németországban új matricákat. A vizsgáztató megemlítette, hogy van egy nagyon enyhe olajcsöpögés az olajteknő környékén, illetve a hátsó féktárcsák rozsdásodnak a külső felületükön.
2018. őszén a téli gumi felszerelésekor láttam, hogy a féktácsa már nem csak enyhén rozsdás, hanem a bal oldalt hátul, a külső felületén és a külső ívén betöredezett. Ilyet még életemben nem láttam, mintha kb. 10 cm hosszú és kb. 1 cm vastag fémdarabokat háncsoltak volna ki belőle. Rendeltem ekkor előre és hátra is új tárcsákat és betéteket. Normális esetben erre nem lett volna szükség mert vastagságra rendben voltak az alkatrészek. Igaz egy ideje fékezéskor enyhe dobolást lehetett már hallani valamely fék vagy fékek felől. A fékjavításra kb. 90.000 km-t követően került sor. Sajnos ezt követően elölről nyikorgást hallottam. Hiába tisztítottam és reszelgettem a betéteket a hang nem vagy csak időlegesen csillapodott, ezért előre FEBI betéteket rendeltem (korábban MAPCO betéteket és tárcsákat vásároltam). Azóta minden ok a fékekkel.
Ezen kívül ablaktörlő lapátokat cseréltem elöl és hátul egyaránt. A macska rágta tetőantennát is kicseréltem, egy biztosíték is cserére került, amikor az akku zárlatos lett. Emlékezetem szerint izzót még nem cseréltem.
A második műszaki vizsgát is teljesítettük a Skodával, igaz az enyhe olajkönnyezés még mindig felfedezhető a teknő alatt, illetve a kipufogódob külső borítása is elrohadt, ettől egyébként a kipufogó maga rendben van.
Azt hiszem ennyi a hibák sora. Viszont azt megemlítem, hogy ugyan a motor lánca és annak feszítése még rendben van, új kora óta ha nem melegedett be a motor rendesen (nem érte el az üzemi hőmérsékletet) és úgy állítom le, a következő indításnál mindig hallok 1-2 másodpercig egy jellegzetes csörgő hangot.
Ha a Skodám és a közlekedésben egyéb résztvevők is úgy akarják és szerencsém is úgy hozza, egyenlőre megtartom és tovább használom, legalább a következő műszaki vizsgáik.
Összegezve az eddigi véleményem a Skodámról: olcsó oszt jó!

Ui. 2017. év végén az autó Németországban állt egy parkolóban. Valaki neki ment a bal elejének. Meghorzsolta a lökhárítót kb. 50 cm hosszúságban. Összetört a rendszámkeret és elhajlott a rendszám. A rendszámkeret cserére került, a rendszámot kiegyengettem, a horzsolások mosás és polírozás után eltűntek. Természetesen elérhetőséget nem hagyott hátra az okozó, a rendőrségen a német rendőr széttárta kezeit, az adatok felvétele után soha többé nem jelentkeztek. ITT SEM MŰKÖDIK EZ MÁSHOGY!

Ha az autóval elérem a 200.000 km-t jelentkezem!

Hibalista

- Akkumulátor, gyújtásmodul, gyujtáskábel, hátsó féktárcsák, kipufogó.

Ide hordtam szervizbe

(Németország, Fresising) márkaszervíz

Értékelése: 5

Másik szerelő értékelése

(Kistarcsa) Suzuben -tudomásom szerint sajnos már nem üzemel-

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2013
Kényelem (7) Használati időtartam 6 év
Teljesítmény (6) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (8) Vezetett km 100020
Szerviztapasztalat (5) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Wagon R+ Következő autója? ?
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (7.6/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Skoda Fabia 2007 (2007)

További ítéletek (94 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

3 hengeres modern felesleg.A 4 hengeres sokkal jobb.

Fabia 1.4 PDTDI - 2007
2012.05.11 47000   3,0

A "kanári"

Fabia 1.4 16V - 2007
1999.11.30 4000   -

A "sokak szerint suzuki" :)

Fabia 1.4 16V - 2007
2008.06.24 11000   -

A Szöszi

Fabia 1,2-12V Ambiente - 2007
2007.10.19 2017   -

A biztos pont

Fabia 1,2 70Le HTP - 2007
2009.06.23 3000   -

A gonosz

Fabia 1.2 12V Ambiente - 2007
1999.11.30 11500   5,0

A kerregő tekergő

Fabia 1.4 TDI - 2008
2009.02.11 22000   3,0

A két fóbia

Fabia 1,4 PDTDI - 2009
2010.05.20 28000   2,2

A legobb szerető

Fabia 1,4 86LE ambient - 2007
2009.04.03 14000   2,0

A pozitív valóság

Fabia 1,4 gift - 2008
2013.02.23 72000   2,0

A tágas kiskocsi

Fabia 1,4 16V Gift - 2007
1999.11.30 8000   3,0

A zajos DSG

Fabia 1,2 TSI - 2011
2012.05.07 12000   2,0

Az első 1800km ;-))

Fabia 1.4 16V Ambiante Combi - 2010
2010.05.16 1800   2,5

Az igazi hangtalan családi csoda :)

Fabia 1,4 SPORT - 2008
2008.03.10 450   -

Azt nyújtja, amit vártam tőle.

Fabia 1.2 HTP 6V - 2008
2009.01.27 11000   -
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)