A "kanári"
Szöveges ítélet
Fél évig nyúztam ezt a gépsárkányt és igazán szerettem.
Ambiente felszereltségű volt + még 1-2 dolog.
Gyári MP3-as rádió aux csatlakozóval, multifunkciós kijelző, ABS, ASR, meg a szokásos villanyos dolgok, szóval kisautóhoz képest elég fullos volt.
A kanári név a metálsárga színe miatt ragadt rá.
86 LE elég volt hozzá, ha az ember húzatta, akkor ment is rendesen.
Viszont a magas építés miatt nem volt elég stabil, hosszú távon mindenképpen szélesebb kereket tettem volna rá, mert a gyári 15 colossal dülöngélt, mint nyárfa a szélben.
Az üléshelyzet személyautóhoz képest kicsit magas, még a legalacsonyabb helyzetben is. Cserébe viszont jól kilátni az autóból, és 4 felnőtt is kényelmesen elfér.
Tetszett még az is, hogy alig van holttere az autónak. Ez köszönhető az "egyenes" A oszlopnak, és a - kocsi méretéhez képest - hatalmas külső tükröknek. SZVSZ az első generációs Fabia jobb tükre pl. csak arra volt jó, hogy növelje a légellenállást...
A csomagtartó aprócska, viszont ha az ember ledönti az üléseket, akkor azért sok mindent elnyel -, igaz ilyenkor max. 2 személyessé korlátozódik az autó.
Beltér: egyszerű, de az előző Fabiánál tetszetősebb és komolyabb autó benyomását kelti. Az ülések kényelmesek, de kanyarban kapaszkodni kell a kormányba, mert nincs oldaltartásuk. A könyöktámasz keskeny és kicsi, de legalább van! A két részre osztott kesztyűtartó hülyeség, mert egyikben sem fér el semmi.
A magas üléspozíció folyománya, hogy tisztességes méretű hely jut 4 felnőtt számára is. Hátránya viszont a teherautós feeling, és hogy a váltóért és a kézifékért állandóan hajolgatni kell.
Ez a kontraszt a rádiónál is tetten érhető: mint már említettem, gyári kisautós cucchoz képest kiváló, de túl mélyen van és bármit akarunk rajta kapcsolni, muszáj hogy levegyük a szemünket az útról. Nem ártana, ha lehetne kormányról vezérelni, a multifunkciós kijelzőn úgyis minden fontos adat látszik...
Külsőleg: a formája egyedi ízlés dolga, egyébként meg szokható. Bizonyos szögből nagyon jól néz ki, más szögből nézve kicsit meg bénácska. Motorháztető szigetelés volt az autón, ez plusz jó pont.
És vigyázat: ami műanyag az autóban az előbb-utóbb eltörik. (Vagy csak nekem volt pechem...)
Amúgy szívből tudom ajánlani, de kisebb motorral ne vegyék meg!!!
Hibalista
- Felső kesztyűtartó zsanérja eltört.
- Kartámasz nyitója eltört.
- Kalaptartó zsinórját tartó kis műanyag eltört.
-
Ide hordtam szervizbe
Maszek VW konszern szakihoz.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2007 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 16000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 4000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Octavia II Classic | Következő autója? | Passat 1.6 Comfortline |
Ennyire szerette | (7) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.7/10) |
