Válságra termett - 10 Ft-os autó
Szöveges ítélet
Ingázásra, családi kirándulásokra, városi rohangálásra kellett SOS autót találni, melynek olcsó az üzemeltetése, nem szervízigényes és a fenti célokra is alkalmas. Gázos autóm nem volt, némi fenntartással de belevágtam a gyárilag szerelt a benzinesnél majd 300.000-Ft-tal drágább de a dízelnél az akkori árakon még mindig olcsóbb autó megvételébe. A külső nem számított, de az új Fábiához képest sokkal harmonikusabb a forma. A technika viszont kifutó modell lévén kiforrott, típushiba nincs. Az Ambiente felszereltség megfelelt az elvárásoknak, többre nincs szükségem. A csomagtér nagyon praktikus. Kíválóan pakolható, vannak rejtett zegzugok a sok apró ramatynak. A gáztartály a pótkerék helyére került, defektjavító elfér mellette. A vezetési pozíció kényelmes, csak a jobb lábnál a középkonzol bezavar. A váltó a motor a kezelőszervek Volkswagenesek. Ebben már az új Fábia 80 LE-s motorja "ketyeg". Méretét meghazudtolóan fürge, és nyomatékos. Eddig csak rosszabb 1,4-eseket volt szerencsém vezetni, melyek lusták, vagy nagyon pörgős erőtlen motorok voltak gyakori váltással. A hasmagaság lehetne kicsit nagyobb. Használatakor fel sem tűnik, hogy alsókategóriás, pariban van az alsó középkategóriás autókkal, azok közül sokat több területen is leiskoláz. Összességében egy szürke eminenciás autó, ami benzines üzemmódban semmilyen területen nem nyújt maximumot, de mindenben a jók között van. Gázos üzemmódban viszont tud valamit amit a kocsik többsége nem. A mostani gázárakon 10 Ft/km alatti az üzemanygköltsége. A vételár különbözetet 30.000 km alatt ledolgozta, mostanra már "termel". Gázos üzemben az autó alig észrevehetően gyengébb, amit csak intenzív emelkedős gyorsításkor érezni, én viszont így nem gyilkolom az autóimat. Hallani nem lehet a gázüzemmódot, indítás után gyorsan, automatikusan vált, nagyon figyelni kell ha hallani vagy érezni szeretném ennek pillanatát. Kívülről viszont hallani a gázüzem ketyegését, sokan dízelre gyanakszanak, de annál élesebb és halkabb a kerregés. A váltókapcsoló visszaáll benzinre és halkan csipog ha a gáz elfogyott. Ilyenkor le kell kapcsolni, ezen kívül hozzá sem kell nyúlni. Én pl. hónapok óta nem kapcsoltam ki ill. be. A fogyasztásom (80% országút a többi város (Bp) 7-7,2 l/100 km) és 135 Ft/l a gázár. Ami rossz, hogy a gáztartállyal csak 500 km a hatótávolság. Amúgy benzinben 5,8-as átlagfogyasztást mértem próbaképpen. Mélygarázsba nem járok, így ennek tilalma nem zavar. Gázos kutat meglepően sok helyen üzemeltetnek. Gázos Skoda szerviz viszont nincs mindenhol, de ha a garancia lejár amúgy is kerülni fogom őket. Horror árakon dolgoznak folyamatosan figyelni kell, hogy ne cseréljenek a nagyon sűrű 15.000 km-es szervízekkor fölöslegesen a pollenszűrőt, és valóban legyen olajcsere, és csak annyit rakjanak bele amennyi kell. Amúgy a gázos üzem miatt az olaj 15.000 km után is olyan mint új korában. Bosszant hogy szmogriadó alatt nem engedik csak a tiszta gázüzemű autókat használni. holott aki benzin/gázos az kevesebbett jár benzinnel, mint az amúgy engedélyezett hybridek, de egy mesterséges dugót kitaláló városvezetéstől mást nem is lehet várni.
A kocsira 3 év vagy 150.000 km a garancia, viszont ennek van egy fix díja szervízeléskor. Nem egy szimpatikus megoldás a drága díjak mellett.
Hibalista
- Egy izzó 22 hónaposan.
Ide hordtam szervizbe
Porsce Buda, Planet
Értékelése: 2
Másik szerelő értékelése
Porsche Pest
Értékelése: 3
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2007 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 5000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 55000 |
Szerviztapasztalat | (1) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Megane 1,4 | Következő autója? | Ford Mondeo |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.2/10) |
