Szürke szamár
Szöveges ítélet
Márkahűség okán vettem, nem tűnt rossz vásárlásnak, sajnos idő hiányában nem néztem eléggé körül előtte. Úgy gondoltam, hogy a cseh ipar német támogatással nem követhet el nagy hibát. Én elkövettem.
Először a tesztelők, ujságírók értékelését véleményezem, mert a lelkendezésük jól megvezetett. (Ez persze az én hibám, mert hagytam)
A kocsi megjelenése a hűtőrácstól eltekintve szürke, jellegtelen, a rossz formatervezés iskolapéldája. Ha alaposan megnézzük egyetlen vonalnak sincs folytatása, az egész egy káposztafejre hasonlít. A sziluett kissé segberúgott, a lökhárítók aránytalanok. Kissé felületesebben szemlélve letisztultnak is találhatnánk az alakját, de ez hosszab használatnál elmúlik.
A motorház túl magas, emiatt csúnya is, meg rossz a kilátás. Ebben az előrenyúló A oszlopok sem segítenek.
A kényelem:
Az első helyekre beszállni a B oszlopon keresztül kéne, véleményem szerint ilyen kis autón az 5 ajtó sok, mert túl kicsik. A hátsó ülésre is elég macerás bekecmeregni. Sajnos a többség azt hiszi, hogy a 3 ajtósba hátra nehéz beszállni, ezért hogy a kocsi jobban eladható legyen, ragaszkodnak az 5 ajtóshoz. Azt azért érdemes lenne statisztikailag megvizsgálni, hogy az utak hány százalékábab ül hátul utas. A skodánál úgy döntöttek, nem is csinálnak 3 ajtóst. Az ülések esetében az ujságírók által favorizált hosszú ülőfelület a 170 cm-es magasságomhoz az ülés legalacsonyab helyzetében is csak úgy használható, ha jobban előrehúzom az ülést mint kéne, így nem nyomja a combomat. Annyira.
Csomagtér: Kicsi, de ilyen autóhoz ez dukál. A ledűthető ülés lépcsőt alakít ki, ez nem egy tervezési bravúr, de az sem hogy a hátsó rugók és lengéscsillapítók meg a keskeny nyomtáv miatt a doblemezek között alig van hely. Érdemes összehasonlítani a Fiat Seicentoval.
A váltó: jól működik, elég korrekt, nekem az nem teszik, hogy csak az utolsó cm-en kapcsol össze, ezért mindig oda kell figyelni. Emiatt közel sem lehet olyan sportosan vezetni, mint a régi skodákat.
Kormányzás: nagyon optimális a szervó hatása.
Fék: nekem eddig nem volt vele problémám, hatásos, jól adagolható.
Futómű: A kocsi futása nyugodt, normál közlekedéshez megfelelő. A kocsi volkswagenesen követi az út billegését, sőt még keményebben. Itt jegyzem a futómű zaja iszonyúan hangosan bejön az utastérbe, a gumi minden barázdáját, a kerékcsapágyak minden golyóját (görgőjét) tisztán hallani, az útról nem is beszélve. Ehez képest a Skoda 105 luxuslimuzin. A szilentek olyan lágyak, hogy kissebb bukkanóknál is felüt a fémre. A rugózás, lengéscsillapítás kemény, de terepen a bukkanókon hatalmasat bólint, vigyázni kell, hogy ne verjen le.
Motor: 1,4 16V 75 ló. Nekem ez a teljesítmény bőven elég, jól gyorsul. Úgy gondoltam, a 75 lóra limitált motor hosszab életű mint a 100-as. Arra gondolni se merek hogy az meddig tart. Már az első napon csalódást okozott: oda álltam a 105-ös mellé (380000 km 20 év), és a Fabia kb. 20 decibellel hangosabb volt. Ez aztán fokozódott a használat során. Nem bízom abban, hogy a szerviz megfelelő olajat töltött bele. Az elektronikus gázpedál egy tragédia, a késleltetése műszakilag teljesen indokolatlan, viszont sok bosszúságot okoz. A legkissebb figyelmetlenséget a motor lefulladásával bünteti.
A sok kritikus megjegyzésem ellenére szerintem használható jármű, méretéhez képest nagyautós a fílingje. Utólag készítettem egy pontozásos összehasonlítást más autókkal azzal a céllal, hogy melyik a jó vásárlás ártól, mérettől függetlenül, és rájöttem, hogy azt az autót vettem meg, amit a legkevésbé lérdemes.
Hibalista
- Motor csattog
Ide hordtam szervizbe
Multi Turbo Miskolc
- Olajcsere közben lóg a cigi a szája sarkában.
- Világol, hogy biztosítékot nem cserélhet akárki csak úgy.
- Megmagyarázza, hogy a japán autóban azért nem fekete az olaj, mert annak nem is jó a kenése.
- Fogalma sincs, mi ketyeg a motorban.
- Egyébként udvariasak
Értékelése: 2
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (2) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (5) | Vezetett km | 40000 |
Szerviztapasztalat | (2) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | 105S | Következő autója? | Mitsubishi Lancer |
Ennyire szerette | (3) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (3.6/10) |
