A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Skoda » Fabia (1999-2007)

Fabia 1.4 16V 75 Le 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Szürke szamár

Szöveges ítélet

Márkahűség okán vettem, nem tűnt rossz vásárlásnak, sajnos idő hiányában nem néztem eléggé körül előtte. Úgy gondoltam, hogy a cseh ipar német támogatással nem követhet el nagy hibát. Én elkövettem.
Először a tesztelők, ujságírók értékelését véleményezem, mert a lelkendezésük jól megvezetett. (Ez persze az én hibám, mert hagytam)
A kocsi megjelenése a hűtőrácstól eltekintve szürke, jellegtelen, a rossz formatervezés iskolapéldája. Ha alaposan megnézzük egyetlen vonalnak sincs folytatása, az egész egy káposztafejre hasonlít. A sziluett kissé segberúgott, a lökhárítók aránytalanok. Kissé felületesebben szemlélve letisztultnak is találhatnánk az alakját, de ez hosszab használatnál elmúlik.
A motorház túl magas, emiatt csúnya is, meg rossz a kilátás. Ebben az előrenyúló A oszlopok sem segítenek.
A kényelem:
Az első helyekre beszállni a B oszlopon keresztül kéne, véleményem szerint ilyen kis autón az 5 ajtó sok, mert túl kicsik. A hátsó ülésre is elég macerás bekecmeregni. Sajnos a többség azt hiszi, hogy a 3 ajtósba hátra nehéz beszállni, ezért hogy a kocsi jobban eladható legyen, ragaszkodnak az 5 ajtóshoz. Azt azért érdemes lenne statisztikailag megvizsgálni, hogy az utak hány százalékábab ül hátul utas. A skodánál úgy döntöttek, nem is csinálnak 3 ajtóst. Az ülések esetében az ujságírók által favorizált hosszú ülőfelület a 170 cm-es magasságomhoz az ülés legalacsonyab helyzetében is csak úgy használható, ha jobban előrehúzom az ülést mint kéne, így nem nyomja a combomat. Annyira.
Csomagtér: Kicsi, de ilyen autóhoz ez dukál. A ledűthető ülés lépcsőt alakít ki, ez nem egy tervezési bravúr, de az sem hogy a hátsó rugók és lengéscsillapítók meg a keskeny nyomtáv miatt a doblemezek között alig van hely. Érdemes összehasonlítani a Fiat Seicentoval.
A váltó: jól működik, elég korrekt, nekem az nem teszik, hogy csak az utolsó cm-en kapcsol össze, ezért mindig oda kell figyelni. Emiatt közel sem lehet olyan sportosan vezetni, mint a régi skodákat.
Kormányzás: nagyon optimális a szervó hatása.
Fék: nekem eddig nem volt vele problémám, hatásos, jól adagolható.
Futómű: A kocsi futása nyugodt, normál közlekedéshez megfelelő. A kocsi volkswagenesen követi az út billegését, sőt még keményebben. Itt jegyzem a futómű zaja iszonyúan hangosan bejön az utastérbe, a gumi minden barázdáját, a kerékcsapágyak minden golyóját (görgőjét) tisztán hallani, az útról nem is beszélve. Ehez képest a Skoda 105 luxuslimuzin. A szilentek olyan lágyak, hogy kissebb bukkanóknál is felüt a fémre. A rugózás, lengéscsillapítás kemény, de terepen a bukkanókon hatalmasat bólint, vigyázni kell, hogy ne verjen le.
Motor: 1,4 16V 75 ló. Nekem ez a teljesítmény bőven elég, jól gyorsul. Úgy gondoltam, a 75 lóra limitált motor hosszab életű mint a 100-as. Arra gondolni se merek hogy az meddig tart. Már az első napon csalódást okozott: oda álltam a 105-ös mellé (380000 km 20 év), és a Fabia kb. 20 decibellel hangosabb volt. Ez aztán fokozódott a használat során. Nem bízom abban, hogy a szerviz megfelelő olajat töltött bele. Az elektronikus gázpedál egy tragédia, a késleltetése műszakilag teljesen indokolatlan, viszont sok bosszúságot okoz. A legkissebb figyelmetlenséget a motor lefulladásával bünteti.
A sok kritikus megjegyzésem ellenére szerintem használható jármű, méretéhez képest nagyautós a fílingje. Utólag készítettem egy pontozásos összehasonlítást más autókkal azzal a céllal, hogy melyik a jó vásárlás ártól, mérettől függetlenül, és rájöttem, hogy azt az autót vettem meg, amit a legkevésbé lérdemes.

Hibalista

- Motor csattog

Ide hordtam szervizbe

Multi Turbo Miskolc
- Olajcsere közben lóg a cigi a szája sarkában.
- Világol, hogy biztosítékot nem cserélhet akárki csak úgy.
- Megmagyarázza, hogy a japán autóban azért nem fekete az olaj, mert annak nem is jó a kenése.
- Fogalma sincs, mi ketyeg a motorban.
- Egyébként udvariasak

Értékelése: 2

Képek az autómról

Fenntartási költség (5) Évjárat 2004
Kényelem (2) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (5) Vezetett km 40000
Szerviztapasztalat (2) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? 105S Következő autója? Mitsubishi Lancer
Ennyire szerette (3) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (3.6/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Skoda Fabia 1999 (1999 - 2007)

További ítéletek (707 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)