Szeretnivaló igavonó
Szöveges ítélet
Vágjunk a közepébe! Csak ajánlani tudom! 2006- ban vettem 9 hónaposan, 24500 km volt benne. Összeségében puritán autó, semmi csicsa, meg extra, de ebben a kategóriában minek is? Én amúgy sem szeretem. Sok km-et tettem meg vele, nyáron tűző melegben, télen hóviharban, szélben, esőben. Jól bírja. Meglepően téli útviszonyok között kifejezetten jól megy és még ABS sincs benne, csak egy sima fékrendszer. Egyszerű,de nagyszerű. Ahányszor megcsúsztam vagy jégfoltra fékeztem mindig "vissza rakta" magát az autó középre-vélhetően a széles tengelytáv miatt + jó súlyelosztás.
Vegyes használatban van, autópálya, vidéki út város. Elsősorban annak ajánlom aki városban megy vele. Kicsi, ugrós, fordulékony, keveset fogyaszt. És eszméletlen finom a váltója, a VW-nél jobb!!! Összehasonlítottam. Autópályára nem való, noha én is ott használom - sors így hozta. Nagy előzési manővert nem fog nyújtani. Ahova kell elvisz. Max 130-140, mert e felett szétpörgi magát. Én 100-130 között kocogok vele.
Oldalszére érzékeny! Persze lehet 160-at menni vele meg többet is csak akkor hamar be fogja fejezni a pályafutását a motor. 100 felett megugrik a fogyasztás, főleg 120-130-tól akár 8-9l. 3 hengernek kell a táplálás, ha száguldozás van.
Hogy mi romlott el? Semmi! Az aksi még gyári. Persze van azért egy két apró hiba:
-Visszapilantó foncsor kezd elbarnulni - vizet vagy levegőt kap.
-Kormánykerék gumiborítása kopik
-Vezető oldali ajtó keret gumi elrongyolódott
-Vezető oldali könyöktámasz az ajton szétesik
-Gyakran kiégő első izzok 3-6 hónap
-Hátsó lengéscsillapítókon gumiharang elrogyolodott 60 000-nél
Használatból eredő hibák:
-Fékbetétek cseréje 80 000-nél
-Szilent blokkok cseréje 130 000-nél (jó magyar utak!)
-Ékszíj+görgő csere 100 000-nél
-Vízpumpa csere 100 000-nél
Ezen kívül 15 000km-enként kötelező szerviz. Olajszűrő, benzinszűrő, pollenszűrő, levegőszűrő csere stb. A szokásosak.
A megbízhatósága 100%, ha valaki normálisan használja és karban tartja. Tökéletes autó nincs így az a pár dolog elenyésző és nem befolyásol semmit.
Jó kis autó, szeretem!
Hibalista
- Szilent blokkok cseréje 130 000 km után - Fékbetét csere 80 000km után - Első izzók cseréje gyakran - -
Ide hordtam szervizbe
Leier Autó Kft9200 MosonmagyaróvárGabonarakpart 8.Porsche GyőrMécs László út 3.9024 GyőrKötelező szervíz 24 perc alatt. Feketén kaptam víssza az olajat. No comment! Garancia után előfizettem további garanciára meg biztosításra ha valami baj van lesz csere autó. Lett, mármint baj (Karambol, belém jöttek). Csere autó nem lett, de egy taxit fizettek hazáig. A biztostás meg bele került tizenegynéhány ezerbe. Kár volt! Átverés. Azóta saját szerelőhöz viszem. Olcsóbb és 2 órát tart egy kötelező szervíz mire mindent átnéz, lefolyik az olaj és én is ott vagyok. Azóta sárgás-barna az olaj a csere után. Jééé!
Értékelése: 2
Másik szerelő értékelése
Csak privát szerelő akiben megbízok!
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 6 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 24500 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 136000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | Trabant 601 special | Következő autója? | octavia |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.0/10) |
